Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-хубавите анимации на Pixar

Inside Out е дело на създателя на "В небето" и "Таласъми ООД" Пийт Доктър. Излизането на филма ни кара да си припомним най-хубавите анимации на невероятно талантливото студио, в началото спонсорирано от Стив Джобс и донесло някои от големите иновации в жанра през новия век...
Brave („Храбро сърце”) 2012

Когато Pixar направи филм с главен герой жена, студиото захвърли всякакви формули за принцеси, безнадеждно влюбени в принцове, и представи червенокосата Мерида, водеща битка за своето кралство. Разчупвайки клишето за принцесите в анимационните филми – свързвано с Walt Disney, които притежават Pixar от 2006 г. – „Храбро сърце” спечели доста награди, включително и „Оскар”.
Cars („Колите”) 2006

Един от подценяваните филми на Pixar, който не съдържаше характерните за тях сърцераздирателни моменти, въздействащи повече на родителите, отколкото на децата. Но имаше не по-малко поучителни моменти, свързани с осъществяването на мечтите, страстта към пътуването и живота в малкия град.
Ratatouille („Ратаути”) 2007

Филм за плъх, който мечтае да стане главен готвач в парижки ресторант, на пръв поглед не би трябвало да сработи. Но в ръцете на Pixar от тази идея се получи шедьовър с необяснимо чаровен главен герой и най-добре изобразената любов към храната в анимационен филм.
The Incredibles („Феноменалните”) 2004

Филм за семейните ценности, замаскиран като екшън със супергерои. Цяла фамилия със свръхестествени способности, опитала се да забрави бурното си минало и да води „нормален” живот, е призвана отново да спасява света – в една от анимациите на Pixar, която е най-откровено насочена колкото към децата, толкова и към възрастните.
Toy Story („Играта на играчките”) 1995

Pixar филмът, от който започна всичко. Без него съдбата на студиото щеше да е съвсем различна. И въпреки че последвалите им проекти може да изглеждат по-амбициозни, оригиналният Toy Story от средата на 90-те си остава емблематичен детски филм за играчки, които живеят свой собствен живот.
Monsters, Inc. („Таласъми ООД”) 2001

„Плашещите” чудовища Майк и Съли се изправят срещу най-ужасяващото същество, обитаващо техния свят: малкото момиченце Бу. Тук Pixar отново подхождат с въображение към неизменен момент от детството – страха от чудовището, криещо се в килера. Резултатът е пореден техен любим филм, този път носещ внушението, че смехът е много по-силен от ужаса.
Toy Story 3 („Играта на играчките 3”) 2010

Кога въобще се случва в историята на киното третата част на дадена поредица да се окаже най-разтърсваща? Финалът на трилогията удря точно в носталгията от детството, в неизбежността на порастването, и се оказва най-емоционален и прочувствен не само измежду трите Toy Story филма, а вероятно и в целия каталог на Pixar.
Finding Nemo („Търсенето на Немо”) 2003

Pixar улавя величието на безкрайния океан с простичка, но трогателна история за баща, търсещ изгубения си син. Още един дефиниращ филм за студиото, който през следващата година най-сетне ще се сдобие и с продължение – Finding Dory. Впрочем продължение се очаква и на The Incredibles, макар за него да не са известни почти никакви подробности.
Up („В небето”) 2009

Плакалите на първите 20 минути от този филм също са мнозина. Особено след незабравимия монтаж, разказващ за влюбена двойка, която изживява живота си заедно, но така и не успява да изпълни голямата си мечта. Следва не по-малко трогателен филм за старостта, ентусиазма и търсенето на нови цели в живота – и още една продукция на Pixar, предназначена повече за възрастните.
WALL-E („Уол-И”) 2008

Уол-И е чаровният робот, оставен да чисти пълната с боклуци Земя след като нехайното човечество изцяло се е преместило на космически станции. Магиите на любовта, природата и науката се сливат, когато Уол-И показва живо растение на своята възлюбена роботка EVE и дава началото на решаващи за човечеството събития.

Една от връхните точки на киното, създадено от Pixar, „Уол-И” работи на няколко нива: като ням филм, като класически романс, като космическо приключение. Това е и поредният привидно детски филм на Pixar, който навлиза в сериозни теми като консуматорското общество, изкуствения интелект и смисъла на това да бъдеш човек.
Новата анимация на Pixar  "Отвътре навън" изпревари кинолидера от преди седмица "Джурасик свят" и с близо 28 000 посетители и над 250 000 лв. от билети оглави боксофис класацията за почивните дни. "Отвътре навън" се превърна в най-касовата премиера на Pixar досега и втората най-гледана премиера на  "Дисни"-анимация в България след "Замръзналото кралство". Филмът е също най-касовата анимационна премиера за годината до днес и втората най-касова анимация, която не е част от поредица, за България.

Най-новият филм на Pixar вече е по кината. Действието на Inside Out („Отвътре навън" ) се развива в съзнанието на 11-годишната Райли, а историята се фокусира върху преживяванията на нейните емоции Радост, Страх, Ярост, Отвращение и Тъга.

Първите отзиви за филма са впечатляващи - той е почти универсално препоръчван от зрители и кинокритици, а вече се чуват и гласове, че е най-хубавият филм на култовото анимационно студио.

А това е сериозно твърдение, тъй като през годините Pixar са разсмивали и разплаквали зрителите с редица любими анимации, признати като класики в историята на жанра.

Тук си припомняме най-добрите от тях, като е излишно да уточняваме, че повечето могат да се похвалят с „Оскар" за най-добър анимационен филм в съответната година. Дали Inside Out наистина има място сред тези най-добри?

 

Най-четените