Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Екранизациите по юношески романи западат

Въпреки разочароващите резултати на третата част, финалното издание на "Дивергенти" ще излезе на 9 юни 2017 г. в директна конкуренция с други две високобюджетни премиери - "Z-та световна война 2" и "Мумията"
Истината е, че след като излезе по кината преди година, първият филм „Дивергенти" беше отречен от критиката като твърде предвидим и бавен. Лошите оценки обаче не му попречиха да припечели добре, а нагласите се потвърдиха и за „Дивергенти 2: Бунтовници", където въпреки похвалите към Шейлин Удли и признанията за известен прогрес, повечето критици го определиха като разочароващ
Никоя от останалите екранизации по юношески романи не успя да повтори успеха на "Игрите на глада"

От миналата седмица по екраните героична тийнейджърка поведе бунт заедно с млади и смели борци за правда. Те се изправиха срещу порочен модел за социално инженерство от страна на правителството в антиутопично бъдеще - модел, който героинята е призвана да спре.

Звучи ли познато? Не е „Игрите на глада", нито „Лабиринтът: Невъзможно бягство", нито „Пазителят", а най-новата част на „Дивергенти" с Шейлин Удли в главната роля и холивудски ветерани като Наоми Уотс и Джеф Даниелс в поддържащите.

Така или иначе, публиката не се заинтригува особено и в дебютния си уикенд „Дивергенти 3: Предани" регистрира само $29 млн. приходи на местна почва - сравнени с $54 млн. за първата част на поредицата (2014) и $52 млн. за втората „Бунтовници" (2015).

Никак не помогнаха и кинокритиците, отбелязали пълното изхабяване на поредица, която така и не е успяла да стане истински интересна, а отстъпването в бокс офиса на „Зоотопия" с главен герой заек повдигна логичния въпрос:

Не се ли задава краят на екранизациите по антиутопични юношески романи?

Също като „Игрите на глада", „Лабиринтът" и други подобни, „Дивергенти" произлиза от поредица книги с неправдоподобен сюжет, насочени към млада аудитория. Естествено, Холивуд с готовност подхвана станалите популярни сюжети за тийнейджъри, които спасяват света, и за няколко години спечели каквото можа от тяхната публика.

„Дивергенти" даже още не е приключил - последният филм от поредицата ще се появи догодина, тъй като финалната книга е екранизирана в два отделни филма. Източник на Hollywood Reporter обаче алармира, че бюджетът на заключителната част вече е орязан, тъй като очевидно от нея не могат да се очакват кой знае какви приходи.

Все още текат снимките и на последната част на „Лабиринтът", също насрочена за 2017 г., с която настоящата вълна екранизации на подобни романи би трябвало да приключи.

Всъщност от тях само „Игрите на глада" успя да припечели по-сериозно, но миналата година тази поредица завърши и изглежда няма какво да я замени - подобни екранизации като „Скитница" (от авторката на „Здрач" Стефани Майър), „Петата вълна" и „Пазителят" се представиха твърде скромно в бокс офисите.

„Макар че като цяло юношеските антиутопични филми имат голям успех, доста от тях разочароваха, затова мястото им на пазара е под въпрос", коментира медийният анализатор Пол Дергарабедян от компанията comScore. „В основата си повечето от тези филми изглеждат много сходни и затова логичният извод е, че тяхната аудитория може би търси други по-свежи опции".

Естествено, става въпрос за аудитория, която активно мени вкусовете си и която трудно може да бъде задържана година след година с толкова еднакви теми и герои.

Затова и възобновяването на вампирските филми покрай „Здрач" не продължи дълго, нито модата на фентъзи епосите за деца покрай „Хари Потър".

Ако има друга подобна тенденция в момента, това са адаптациите по класически приказки, като се задават игрални версии на „Красавицата и звяра", „Малката русалка" и „Ловецът: Ледената война" (продължение на „Снежанка и ловецът"). Дали те имат потенциал да се задържат по-дълго? Поне на този етап изглежда малко вероятно.

 

Най-четените