Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-очакваните филми до края на годината

Gone Girl (3 октомври)

Самият Трент Резнър, написал саундтрака на Gone Girl, го определя като „гаден филм”. И дано наистина е такъв. Бестселърът на Джилиан Флин (която е автор и на сценария) е суров портрет на един тежко объркал се брак, а екранизацията поставя Дейвид Финчър на режисьорския стол и Бен Афлек и Розамунд Пайк в главните роли.

Седмици преди излизането на филма медиите избухнаха с въпроси дали това са правилните хора за екранизирането на тази история. Афлек ли е точният избор за ролята на мъжа, заподозрян в убийството на изчезналата си бременна жена? Позволил ли си е Финчър за промени финала? Отговорите не са далеч.
Interstellar (7 ноември)

Кристофър Нолан и Матю Макконъхи са големите фигури в най-обещаващата фантастика на годината. Режисьорът на „Генезис” и трилогията за Черния рицар този път се впуска в космическа одисея, отчаяно предприета с цел запазване на човешката раса. Група космически инженери, водени от Макконъхи и Ан Хатауей, ще търсят нови галактики, към които да пренасочат човечеството, след откритието, че Земята няма как да оцелее. Присъствието на Майкъл Кейн и Джон Литгоу гарантирано ще помогне.
Big Eyes (25 декември)

В най-новия филм на Тим Бъртън Ейми Адамс става Маргарет Кийн – художничката, чийто съпруг (Кристоф Уолц) предявява претенции върху авторството на знаменитите й портрети на деца с огромни очи.
„От глупав по-глупав 2” (14 ноември)

След първия „От глупав по-глупав” през 1994 г., Джим Кери и Джеф Даниелс реализираха някои далеч по-сериозни роли, като Кери беше в „Човек на луната”, „Блясъкът на чистия ум” и „Шоуто на Труман”, а Даниелс се впусна и в телевизията и спечели „Еми” за The Newsroom.

Защо им е въобще да се връщат към грубоватия, но умилителен хумор на „От глупав по-глупав”? Вероятно ще разберем щом видим филма.
Fury (17 октомври)

Брад Пит е закоравял ветеран, командващ танков отряд в последните дни на Втората световна война – но филмът няма нищо общо с „Гадни копилета” и стила на Тарантино.

Сценаристът и режисьор Дейвид Айер определя филма като „коректив” на старомодните холивудски героизации, а Fury се стреми към реализъм и поставя на героите си нерешими морални казуси.
Foxcatcher (14 ноември)

Едва четвъртият филм на Бенет Милър („Кешбол”, „Капоти”) като нищо може да го изведе до най-предните режисьорски редици в Холивуд.

Психологическият трилър е базиран на истинската съдба на братята Дейв и Марк Шулц, първият от които е олимпийски шампион по борба. Тяхната връзка с аристократа Джон Дюпон, който тренира Марк за Олимпийските игри през 1988 г., води до шокираща и неочаквана развръзка.

Във Foxcatcher комикът Стив Карел е невероятен и почти непознаваем, а някои журналисти вече побързаха да обявят, че Чанинг Тейтъм и Марк Ръфало са направили ролите на живота си като братята Шулц.
Nightcrawler (17 октомври)

Джейк Джиленхол е провокативен и страшно убедителен като „видео чакал”, който продава на медиите заснети от него реални и брутално кървави инциденти и престъпления.

В тази сурова сатира режисьорът дебютант Дан Гилрой показва обещаващи способности да си играе с аудиторията.
Inherent Vice (12 декември)

А дали Пол Томас Андерсън („Буги нощи”, „Магнолия”, „Ще се лее кръв”, „Учителят”) не е най-добрият режисьор на своето поколение?

Той ще докаже твърдението, ако успее в екранизацията на романа Inherent Vice на Томас Пинчън. Хоакин Финикс влиза в ролята на дрогирания детектив Док Спортело, който разследва изчезването на своя бивша приятелка.
Birdman (17 октомври)

Един от най-недооценените актьори Майкъл Кийтън се впуска в роля, която вероятно ще го постави в центъра на вниманието в следващите месеци. Тук той играе залязъл актьор, някога прочул се с ролята на супергероя Birdman, който се бори за гръмко завръщане на Бродуей, но за целта трябва да преодолее семейните си проблеми и собственото си его.

Режисьор е Алехандро Гонсалес Инариту („21 грама”, Biutiful), а операторът Еманюел Любецки (изумил света на киното с „Гравитация”) е заснел филма така, че действието да преминава сякаш в един-единствен безкраен кадър. Предостатъчно причини да сме зарибени.
The Imitation Game (21 ноември)

Към силните мъжки роли този сезон можем да прибавим и Бенедикт Къмбърбач като Алън Тюринг, брилянтния английски математик, разбил кода на нацистката „Енигма”.Филмът разказва историята на Тюринг и екипа му през най-мрачните дни от Втората световна война.
Pride (19 септември)

Сериозен претендент в надпреварата за Оскарите. Филмът разказва историята на уелските миньори, надигнали се срещу режима на Тачър през 1984 г., а стачката получава неочаквана подкрепа от лондонските гейове и лесбийки. Повече няма смисъл да издаваме, достатъчно е да кажем, че става въпрос за истински емоционален взрив на екрана.
Unbroken (25 декември)

Най-сетне ще можем да видим втория режисьорски филм на Анджелина Джоли. Unbroken разказва за уважавания олимпийски състезател Луи Джамперини, който се превръща в японски военнопленник по време на Втората световна война.

Самият Джамперини почина през юли на 97 г., но не и преди Джоли да му прожектира филма на своя лаптоп в болницата. Академията обожава такива истории...

Да си кажем истината: летните филми са като флиртовете за една нощ, идват си, отиват си, а впоследствие едвам си ги спомняме. Есента води със себе си филмите, които искаш наистина да разбереш, да отведеш вкъщи и да запознаеш приятелите си с тях. Те влизат трайно в ума и сърцето, а една част от тях се срещат и с Оскарите няколко месеца по-късно.

Не че отчайващият комерс съвсем ще отсъства сред холивудските премиери до края на годината, все пак ни чакат продължения на „Шефове гадняри" и „Нощ в музея", както и поредното издание на „Игрите на глада". Но в тази не особено впечатляваща филмова година до момента, тежката артилерия определено настъпва с пожълтяването на листата.

Ето кои са най-обещаващите й представители и кога тръгват по американските кина.

 

Най-четените