Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

БСП се хаби за медийна цензура в Изборния кодекс

Мая Манолова призна, че поправките няма да бъдат приети Снимка: Явор Николов
Мая Манолова призна, че поправките няма да бъдат приети

Червени депутати предложиха мнима поправка в Изборния кодекс, свързана с медиите - обществените и части медии ще бъдат задължени да публикуват „само официална информация", с „точно възпроизвеждане на публични изказвания" или „цитати от официални документи". Това обаче се оказа шега заради инициативата на близкия до социалистите социолог Михаил Мирчев инициатива за „чисти медии".

„Новините като информационни факти трябва да бъдат разграничавани от коментарите към тях", пишат в мотивите към законопроекта Стефан Данаилов, Мартин Захариев и Мая Манолова, която лично ръководи 8-месечното писане на кодекса „Манолова", уверявайки всички, че това е най-добрият закон.

„Абсолютно ясно е, че този законопроект няма да бъде обсъден дори и на първо четене в този парламент. Това е законопроект, изготвен, за да уважи обществения съвет към Комисията за взаимодействие с граждански организации и движения в парламента, да уважи организацията на проф. Михаил Мирчев", обясни Мая Манолова пред bTV.

В началото БСП имаше идея да сложи знак „платено" върху публикациите по време на предизборна кампания. Сега обаче се предлага несериозно в Изборния кодекс да се запише задължение медиите да дават гласност „само на официална информация", което означава основно спусната от партийните пресцентрове.

Манолова и компания предлагат СЕМ да бъде натоварен с контрола на информационния поток по време на предизборна кампания, независимо от огромния му обем, а жалби от партии или граждани могат да подават жалби в ЦИК.

Текстовете предлагат медиите да носят отговорност, ако допускат "накърняване на правата и доброто име на другиго, призоваване към насилствена промяна на конституционно установения ред, към извършване на престъпления, към разпалване на вражда или към насилие над личността".

Друга поправка е свързана с политическата реклама - „търговски доставчик на аудио-визуални медийни услуги или радиоуслуги, който не обяви в срок условията за платено отразяване на предизборната кампания, няма право да сключва договори за платено отразяване с политически партии, коалиции и инициативни комитети, регистрирали кандидати."

„Това е в отговор на очакването на гражданите медиите не просто да са активни, но и да са работещи за каузата на демократичния изборен процес, да дават възможност за достоверно информиран политически избор на гражданите, да извеждат политиците в публичен диалог, който не винаги е удобен за тях", аргументират се вносителите на поправките.

После Манолова обяви, че опасенията за медийна цензура няма да бъдат приемани наистина.

 

Най-четените