Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Porsche предлага алтернативи за Panamera

Дизеловата и хибридната версия на "пътешественика" имат много силни страни

"Къде отиваш днес?", попита ме съпругата ми сутринта.

"В Айвърнес", беше моят отговор.

"И какви автомобили ще карате днес?"

"Porsche"

"Това звучи малко опасно. Времето ще е ужасно."

"Не се притеснявай, това са дизелови и хибридни версии. Те не са много бързи."

Бавни модели на Porsche? Какъв е смисълът да шофираш Porsche, ако автомобилът не лети като светкавица?

Panamera винаги е бил нетипичен модел на Porsche. А сега с добавянето на дизел и хибридна версия, нещата стават по-странни - тези нововъведения сякаш не са присъщи на традициите на компанията, които са свързани с отлична динамика и забавление зад волана.

Panamera дебютира през 2009 като автомобилът за пътешествия на Porsche и наистина предлага четири пълноразмерни места в купето, четири врати и най-общо, прилича на хечбек.

Моделът е създаден, за да съперничи на Maserati Quattroporte и Aston Martin Rapide, но е по-добър и от двата споменати модела - особено що се отнася до динамика и удобство за пътниците. Пасажерите са само трима, но пътуват луксозно, а в същото време водачът може да се забавлява зад волана. Panamera e с внушителни размери, и тегло, но въпреки това е динамичен и повратлив като Ferrari California.

Но, пасажерите седят ниско в купето, което позволява комфорт при атаката на завоите и те спокойно могат да продължат започнатия на магистралата разговор. Единствените оплаквания, които се чуват по адрес на Panamera са свързани с неособено впечатляващия дизайн на модела, но това не попречи на дилърите на компанията да продадат над 30 000 бройки в цял свят.

Много е трудно да наречеш Panamera и Panamera S бавни автомобили. Максимална скорост около 275 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди - много малко спортни коли и супер автомобили могат да се похвалят с такава динамика. Примерно - Bentley GT би могъл да бъде сериозен съперник на Panamera.

Но, подчинената на клишета логика ни подсказва, че дизеловата и хибридната версия на Panamera трудно биха се доближили до тези постижения. Да, те със сигурност ще се отличават с икономия на гориво и отделят по-малко вредни емисии в атмосферата, но дали ще са толкова динамични?

Оказа се, че предположенията ми са грешни. Не знам защо бях подценил дизелът и хибридната версия. Съпругата ми се оказа напълно права за времето. Шотландските планини се оказаха обвити в мъгли, духаше силен вятър и валеше безспирно. Но новите версии на Panamera се справиха отлично с всички изпитания, при това с отлично темпо.

Електромоторът в хибридния Porsche Panamera осигурява скромен разход на гориво и впечатляващо ниски вредни емисии за такъв голям автомобил (159 грама въглероден двуокис на километър). В градски условия електромоторът може сам да задвижва автомобила, при това абсолютно тихо, за около 2,5 километра. Но по-интересната му роля е при включването му като сила, добавяща мощност и скорост. Ако трябва да изпреварите, натискате педала на газта до дъно, моторът изревава, след малко се активира и електродвигателят и се изстрелвате напред. Ускорение от 0 до 100 км/ч за 6 секунди - това не е бавно, нали?

В Англия хибридната версия струва с 24 000 лири повече от дизеловия Porsche Panamera. Но и дизеловата версия заслужава вашето внимание - по-добър разход на гориво в сравнение с бензиновата класика, малко по-бавно ускорение и повече вредни емисии. Но изборът е вече налице.

 

Най-четените