Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Задава се следващото поколение Mini

Новото поколение Mini върти тестови километри отвъд Полярния кръг
Автомобилът е базиран на новата платформа UKL1

Подготовката на новото поколение на Mini върви с пълна сила, по-късно тази година ще е и премиерата на третата генерация на популярния модел, а сега е време за тестове на автомобила - някои от тях при екстремни условия, зад Полярния кръг. Точно на тези изпитания папараците попаднаха и на една от тестовите коли.

Новото Mini, което носи работното означение F56 ще е част от гамата на марката, която ще се разрасне до 10 самостоятелни модели. В същото време, британската марка успешно се справя с процеса на пълно интегриране в структурата на BMW.

След новото Mini, в следващите пет-шест години своя дебют ще направят и останалите девет возила, сред тях ще отново ще има комби Clubman, както и MPV вариант, който се очаква да получи означението Traveller.

За основа на новото поколение Mini се използва новата платформа UKL1, създадена от BMW. И при новите модели двигателят ще задвижва предните колела, а платформата предлага два варианта за междуосие, отпред окачването е MacPherson, а отзад е разработено от BMW. Наскоро баварската компания обяви, че инвестира 500 милиона лири в завода в Каули, Оксфордшир, където ще се произвеждат моделите на Mini, базирани на новата платформа.

По-голямата част от моделите от третото поколение на Mini ще се задвижват от най-модерните и нови 3-цилиндрови двигатели на BMW. Очаква се мощността им е да е същата като на настоящите 4-цилиндрови агрегати, използвани при Mini, но ще имат по-нисък разход на гориво.

Очаква се мощността на новите мотори да е в диапазона 120 - 160 конски сили. Новата платформа UKL1 позволява и използването на новия 2-литров 4-цилиндров двигател на BMW, който може да има мощност над 230 конски сили. Най-вероятно, точно този мотор ще е двигателят за следващата версия Jonh Cooper Works, а най-вероятно, ако има и версия JCW със задвижване 4х4, отново ще се използва този двигател.

Платформата UKL1 позволява използване на задвижване 4х4, както и създаването на хибриден автомобил, в гамата на Mini ще има поне един такъв модел. Все още не е ясно дали напълно електрическата версия на Mini ще влезе в серийно производство. BMW вече демонстрира хибрид с двигетел с вътрешно горене и електрическо задвижване с удължен пробег за автомобил с предно предаване. А един от шефовете на BMW заяви пред списание Autocar, че според него тази концепция представлява по-добра инвестиция в сравнение с автомобил с електромотор, задвижван само от батерии.

UKL1 ще бъде използвана и за база при създаването на новата гама компактни модели на BMW - хечбек с три и пет врати, супер компактен SUV модел и автомобил, наподобяващ 5-а серия GT. Тези планове определено ще превърнат UKL1 в най-популярната платформа в производствената гама на BMW.

Когато изпълнителният директор на BMW Норберт Райтхофер обяви плановете на компанията за нова моделна гама автомобили с предно задвижване, а това стана през март 2010, той обясни, че създаването на нова платформа ще позволи на BMW да "излезе на печалба в сектора на компактните автомобили". Предполага се, че годишното производство на Mini - 240 000 автомобила, не е достатъчно, за да оправдае инвестициите за създаването на платформа, която да се използва само за моделите на британската марка.

С влизането на UKL1 в производство и появата на новите модели Mini, интегрирането на марката в BMW ще е напълно завършено.

Тагове: автомобили, bmw, mini
 

Най-четените