Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Губещите влакове – без алтернатива засега

Заради ненаправени реформи миналата година, състоянието на БДЖ се влошава още повече Снимка: Sofiaphotoagency
Заради ненаправени реформи миналата година, състоянието на БДЖ се влошава още повече

Връщането на губещи влакове има само краткосрочен ефект за намаляване на напрежението, но не е дългосрочно решение за БДЖ и предстои да се ревизира, обяви пред bTV транспортният министър Ивайло Московски.

Първоначално БДЖ спря 38 влака на загуба, а от 1 февруари трябваше да бъдат спрени още 90 композиции, което доведе до протести. "Нямам друга алтернатива в момента, освен губещите влакове. Ако имаше алтернативна схема за извозване с автобуси, нямаше да ги връщам. Аз трябва да се побера в 140 милиона лева", коментира министърът.

„Ще се анализира всяко отделно разписание на влаковете. Технически, доколкото е възможно, ще бъдат върнати част от спрените влакове", добави той, с обяснението, че това се прави заради по-бедните българи и синдикатите. Имаше и аналогично решение на транспортната комисия в НС, взето с абсолютно съгласие от депутатите.

"Един от редките случаи е да се постигне консенсус в транспортната комисия, какъвто се постигна миналата седмица. Абсолютно всички партии на 100 % гласуваха , препоръките, които трябваше да извършат, което е добър сигнал за железницата", коментира Московски.

Отделно, 40 милиона лева ще бъдат осигурени за БДЖ от бюджета, които в момента са блокирани, тъй като се чака одобрение от Брюксел за държавна помощ. Субсидирането на „БДЖ - Пътнически превози" през 2015 г. е с 9 милиона повече от 2014 г. - 205 милиона лева, но разчетите на разходите са направени неефективно, оплака се Московски.

Според него "по-вероятно" следваща година ще бъде обявена обществена поръчка за покупката на 20-30 шинобуса, с които да се осигури алтернатива на губещите влакове.

„Още на 10 декември информирах транспортната комисия, че така направената рамка ще доведе до напрежение, което имаме сега. В предния мандат върнахме загубите на железниците на 500 млн. задължения. на базата на съкращенията, които направихме. Не са били извършени дори на санитарен миниум ремонт", разказа той.

Отговорност за това, което се е случило в железниците, носят всички тези хора, които в момента дават съвети. Защо не платиха задълженията, когато държавните бюджети имаха излишъци?", каза още министърът, с което атакува опозицията, особено БСП, която се опита да яхне недоволството от спирането на влакове.

"Нека да не разбираме под думата реформи само рязане, съкращаване и оптимизиране. Думата реформа се осмисля с паралелни действия от другата страна, инвестиции, развитие, обновяване, така че когато постигна съгласие на ниво и правителство, и парламент да се правят паралелно тези две действия, съм склонен да направя всякакви реформи, било то и непопулярни", подчерта транспортният министър.

Сред виновниците за състоянието на БДЖ Московски нареди и финансовия министър от първия кабинет на ГЕРБ Симеон Дянков. Той ме излъга, че ще подпише договор със Световната банка, заяви още Московски.

 

Най-четените