Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как да ядосаме един инженер?

Всъщност, много е лесно да ядосате инженер, който е вложил целия си талант, време и усилия в създаването на уникален концептуален модел - като Mazda Takeri. Само трябва да му кажате, че на неговото любимо творение му липсват гумените уплътнения на вратите, след което здравата да затръшнете шофьорската врата - така вибрациите минават през цялата кола.

Тази седмица Mazda Takeri можеше да бъде разгледан отблизо в Европейския дизайн център на Mazda, близо до Франкфурт, след което дори се появи възможност и за кратко и внимателно опознаване с автомобила в движение - по затворен маршрут около централата на компанията за Европа.

Впечатленията ми от шофирането не са особено коректни, най-малкото защото под съблазнителните черти на Takeri се крие техниката на настоящето поколение Mazda 6. Този концепт, който ще бъде представен и в Женева трябва да покаже как ще изглеждат моделите на марката по отношение на екстериора и стилистичното оформление, не е насочен толкова към техниката и механиката.

Сядам зад волана и ме обзема усещане за пространство, лукс и спокойствие.

Една от отличителните черти на пътническата кабина на Takeri е панорамният стъклен покрив, който се простира от челното до задното стъкло и осигурява невероятно количество естествена светлина за пасажерите. Оформлението и дизайна лесно могат да бъдат определени като "минималистични", на много места присъства кожена тапицерия, а кокпитът е ориентиран към водача, воланът е плосък отдолу, а лостът на скоростите се движи само напред и назад.

Арматурното табло е с LED осветление и осигурява невероятно количество информация. Основният дисплей е зает от оборотомера, а в него е вграден още един, който дава информация за активирането на i-Eoop системата за регенериране на енергия и за работата на системата i-Stop. Дискретен, но добре забележим е и индикаторът, който подсказва за превключването на по-горна предавка, той също е намерил място там.

Скоростомерът остава вляво, а вдясно е разположен дисплеят, който дава информация за горивото и температурата на двигателя. Но основната част от този дисплей е заета от информацията за това на какъв режим върви автомобилът - Sport, Economy и т.н.

Лостът за превключване на предавките на автоматичната трансмисия е достатъчно футуристичен, но още в началото не беше възприет еднозначно от специалистите.

Контролът върху климатика се осъществява от три сребристи и големи копчета, които може би са единствените, набиващи се на очи елементи в интериора.

Но интериорът на Takeri няма да бъде използван при създаването на новия Mazda 6, със сигурност обаче ще присъства в следващите поколения модели на марката. И от това не ни дели толкова много време.

Тагове: takeri, mazda, mazda takeri
 

Най-четените