Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

8,4% повече реклама онлайн догодина

Дигиталната реклама в глобален мащаб ще увеличи и общия си дял в медийния микс до 22,6% през следващата година, като за първи път се очаква тя да изпревари общия глобален дял на рекламни инвестици във вестници и списания
Дигиталната реклама в глобален мащаб ще увеличи и общия си дял в медийния микс до 22,6% през следващата година, като за първи път се очаква тя да изпревари общия глобален дял на рекламни инвестици във вестници и списания

Глобалната медийна агенция Carat публикува актуализирани прогнози за развитието на рекламния пазар в световен мащаб през 2014 г. и 2015 г., които говорят за увеличение на инвестициите за реклама.

Въз основа на данните, получени от 59 различни пазари в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия, и Тихоокеанския регион, последната прогноза на Carat е за ръст на общите рекламни приходи в световен мащаб с 5% за 2014 г.. Това е дори леко завишение спрямо 4,8%, която агенцията беше заложила в доклада си през март, 2014. За 2015 г. агенцията прогнозира 5% ръст.

Oчаква се за първи път в края на тази година нивата на рекламните приходи в Северна Америка да надхвърлят пика от периода преди рецесията от 2007 г. Прогнозите за Западна Европа, чийто рекламен пазар претърпя две поредни години на спад, са за връщане към положителен ръст от +2,7%, най-вече заради силното представяне на британския рекламен пазар, който се очаква да нарасне с +7.5% до края на настоящата година.

Прогнозата за Централна и Източна Европа е намалена, като прогнозираното в началото на годината увеличение на рекламните приходи с +5% се забавя до +3.5%. Това се дължи преди всичко на геополитическата несигурност и икономическата нестабилност в някои части на региона. За България прогнозата на Carat е за увеличение с +8,4% на рекламите приходи в дигиталните канали през 2015 г.

Дигиталната реклама в глобален мащаб ще увеличи и общия си дял в медийния микс до 22,6% през следващата година, като за първи път се очаква тя да изпревари общия глобален дял на рекламни инвестици във вестници и списания.

 

Най-четените