Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

България даде 1.4 млн. лв. за ново лого, но ще се рекламира със старото

България даде 1.4 млн. лв. за ново лого, но ще се рекламира със старото Снимка: Sofia photo agency

Макар да брои 1.4 млн.лв. за изработването на ново лого, с което страната ни да се представя като туристическа дестинация, България ще се рекламира със стария си запазен знак. Новото лого се оказа почти точно копие на тези на Киргизстан и на Одеса и след скандал бе върнато за доработка. (Така и не беше даден срок от предишните управляващи, в които то да бъде отново представено за одобрение. Бел. на Webcafe.bg.)

Сега ведомството на Драгомир Стойнев е решило да се рекламираме с добро познатата и също така оспорвана стилизирана роза. Това става ясно от обществена поръчка на икономическото министерство. То ще даде 5.9 млн. лева за агитиране на потенциални туристи от Германия, Русия, Румъния, Украйна, Полша и Швеция. Търгът бе обявен в регистъра на Агенцията по обществените поръчки преди около седмица.

Страната ни ще се опита да привлече германци между 35-55 г. - семейства с деца, разполагащи със средни доходи, идващи в България за лятна ваканция. Другата основна група хора са на възраст над 55 г., които печелят добре, става ясно от документите към търга. Държавата ще се цели и в мениджърите между 30 до 50 г. с високи доходи, които се интересуват основно от културни събития, шопинг и нощен живот.

Около 15.9% от германците научават за курортите ни от интернет. На каталози, брошури и листовки разчитат 12.8 от тях, а 12.5 на сто - на телевизията. По-малко от 2% са тези, които научават за България от билбордовете и мобилната реклама, показват данните на министерството. Като цяло "дестинация България" е добре позната на немския туристически пазар. Седем от всеки десет анкетирани разпознават дестинацията и имат най-обща представа за нея. Значително по-малко са тези, които разпознават българското лого - само 17%. А основните им забележки към туристическите услуги у нас са свързани с мръсотията, лошата хигиена, шума и строителството в курортните комплекси.

България ще търси и руски туристи, като целевата група са хора между 20 и 50 г. със средни и високи доходи и високо образование. Страната ни е добре разпознаваема сред потенциалните туристи от Русия - 34% от тях заявяват, че са виждали реклама на България през последната година. България обаче предизвиква и негативни асоциации. Макар те да са малко на брой, руснаците най-често се оплакват от лоши улици и пътища, както и от разбитите тротоари. Лошата кухня и обслужване също са сред минусите, посочени от тях.

Любопитни са и данните за съседна Румъния. Оказва се, че България е най-посещаваната задгранична дестинация от румънците, следвана от Унгария и Турция. Около 90% от анкетираните румънци харесват старото ни лого, а 100% от тях го смятат за типично за България. Страната ни е предпочитана и от украинците, които ни критикуват най-вече за визовия режим.

България ще търси потенциални туристи и сред поляците и шведите, които пристигат у нас със самолети и предпочитат отдиха в по-скъпи места за нощувка. Хотелите са предимно 4-5-звездни (58%), следвани от 3-звездни (21%). Средната продължителност на едно посещение на шведски гражданин в България е 7 нощувки, което е по-кратко, отколкото престоя в Гърция (9 нощувки) или Турция (10 нощувки). Средните разходи за нощувка (включващи всички разходи) в България са 116 евро на човек.

http://www.segabg.com/

 

Най-четените