Webcafe

Протестът на една мръсна туркиня

Емине Гюлестан 19.06.2013, 14:55 (обновена 19.06.2013, 16:54)
протест

Снимка: © Явор Николов

Мили съграждани, протестирате срещу медийния монопол, тогава не купувайте тези вестници, не гледайте техните телевизии, отидете пред банката и скандирайте. Нека всеки един съвестен гражданин си изтегли парите оттам, нека всеки един съвестен журналист напусне онези медии

Ти познаваш ли онова чувство, когато искаш да се изкрещиш, но имаш буца на гърлото? Когато искаш да ревеш с глас, за да те чуе някой? Сигурно! А попадал ли си в обстановка, в която искаш да кажеш какво мислиш и да накараш хората да се вслушат в теб, но мълчиш, защото знаеш, че твоят глас е глас в пустиня? Сигурно!

Седнах да пиша с въпросната буца в гърлото. Да изрева всичко, което искам да кажа. Борбата в мен трая няколко дни, не исках емоциите да замъглят съзнанието, но не мога да обещая, че съм била напълно обективна!

Ще разкажа историята си с две пояснения. Първо - пиша, за да благодаря на моите приятели, които никога и по никакъв повод не са имали различно отношение към мен поради факта, че гордо нося турско име.

Пиша също, за да благодаря на всички мои учители, които винаги са ме поощрявали и са ми казвали: "Лозето не ще молитва, иска мотика!" Това ме изгради като човек. Второ - аз съм член на Младежкото Движение за Права и Свободи, уточнявам, за да спестя ровенете в Google.

Това е моят протест! Протестирам срещу статията на съвременния интелектуалец, чиито книги чета с голямо удоволствие - Георги Господинов. В статията му, публикувана в "Дневник" от 18 юни, пише следното, цитирам: "Да не залитне протестът, провокативно побутнат към националистически лозунги от типа "Турци сте".

Това е под нивото на този протест. Освен това след "Таксим", а и отпреди това, подобна реплика не може да е обида." Аз разбирам добрата умисъл в тези думи, но разбирам и друго, че преди "Таксим" е можело да се вика така, защото е обидно, а също така ми става ясно, че не съм български гражданин, защото турците са в Турция, не и сред нас.

Протестирам, защото в петък, 14 юни, бях готова да изляза на улицата, водена от убеждението, че кандидатурата на г-н Пеевски е неприемлива и безочлива. Бях готова, защото се почувствах излъгана. Знаех, че недоволството е оправдано.

Исках да викам за нова България. За България, където искам да има справедливост. За България, където законът е на страната на невинните и чистите, а не на страната на силните от деня. Но отворих фейсбук и видях какво пишат някои. Отворих новинитe и чух скандирания "турци сте", "не искам да ни управляват турците," и т.н. И си зададох въпроса защо да отивам там? ТЕ не ме искат!

Протестът е от интелигентни, млади, образовани хора. И аз съм млад, образован, интелигентен човек. И моят хляб е плод на години упорита и усърдна работа, не само моята, а и тази на родителите и учителите ми. И аз се върнах от чужбина, за да градя тази държава.

Защото, макар и етнически турчин, аз съм български гражданин! Сред протестиращите има и много мои приятели. Говоря си с тях, те не скандират тези лозунги. Те казват на хората около тях да не го правят по този начин, но моите приятели са малцинство, както и аз. После видях какво стана и в Благоевград. Не искат Муса Палев за областен управител, защото "тука няма турци."

Никой не заклейми подобно поведение - или аз не прочетох и чух. Вчера имаше протести и в Пазарджик, попитаха човека защо, а той каза "не е турско тук, нашо е, като е турско тогава да имат валия."

Уважаеми сънародници, протестирайте срещу партията ДПС! Издигайте лозунги срещу нея. Но не намесвайте баба ми Емине, нито дядо ми Бекир, нито 9 процента от това население, което работи кротко, плаща данъци на тази държава и изучава децата си тук.

Обикновеният човек от тези 9% отива да работи като строител в Германия, Белгия, Израел, за да си ремонтира къщата и за да може да осигури "нормален" живот на семейството си. Проблемите, които той има, са проблемите, които имаме всички.

Проблемите не можеш да ги разделиш на етнически турски и етнически български. Всеки един от нас иска и милее да живее в "нормална" държава. Но, скандирайки гореспоменатите лозунги, блокирате моята борба. Изключвате мен, гражданин на тази страна, който също като вас стои прав на сирените за Ботев.

Не е трудно да бъдеш открит, не е трудно да хванеш "Емине" за ръката пред Народното събрание. И има причина -  "Съединението прави силата!" Не е трудно. Защото Левски е казал  "Мечтая за чиста и свята република, в която и българи, и турци, арменци и гърци ще живеят равни пред законите". Ако в онези смутни времена, един Българин осъзна коя е общата борба, защо да не вярвам, че 7 милиона могат и сега да го направят?

Мили съграждани, протестирате срещу медийния монопол, тогава не купувайте тези вестници, не гледайте техните телевизии, отидете пред банката и скандирайте. Нека всеки един съвестен гражданин си изтегли парите оттам, нека всеки един съвестен журналист напусне онези медии.

Протестирате срещу Сидеров чак сега? А защо, когато той крещеше от най-високата трибуна "турски изроди," никой не излезе. Мълчанието съгласие ли е? А да, искаме промени в Изборния кодекс, и днес чух пак от интелигентни политолози, че с промяната ДПС едва ще влезе. Това ли е каузата? ДПС е българска партия като всички останали, а не турска! Тя трябва да носи кръста от политическите си грешки, по същия начин, както другите български партии.

Мили съграждани, ние сме обречени да живеем заедно. Правителства падат и други идват, но бай Хасан и бай Иван продължават да живеят заедно. Ако наистина тези протести са за по-добра България , в която ще живеем всички, не издигайте националистически лозунги срещу вашите съграждани. Отказвам да бъда нечия пета колона, отказвам да ми казват, че съм нискообразована тютюнджийка, а и дори да е така, аз съм гражданин на тази страна. Тук съм се родила и тук искам да ме погребат.

Но не приемам да бера цял живот срама на другите. Не приемам да съм сочена за виновника за всичките несгоди на тази страна. Аз не разбирам нито от сценарии, нито от задкулисни игри. Аз разбирам само едно - че с поведението си някои протестиращи ме карат да мисля, че не съм желаната част от това общество. Но, мили съграждани, аз не се срамувам и мен не могат "да ме страхуват" нито едните, нито другите. Прави бяхте преди, прави сте и сега, аз съм една "мръсна туркиня"!

П.С. от Webcafe.bg: Все пак, ако авторката, която ни изпрати тази статия, си направи труда да дойде на протестите, ще види, че хората, скандиращи тези антитурски лозунги, са пренебрежимо малка част.

Oще: дпс  име  протести  туркиня  турци  хора 


Още от Стани автор

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 19.06.2013, 19:08

244 Serbest Korkmaz | 18.07.201320:08

Относно : Протестът на една мръсна комунистка ! ****Да Емине мръсна си, но не си туркиня. Мълчеше нали, когато мафиотската клика, за която си гласувала правеше съюз с Атака ? Мълчеше и не каза съюз с тези които ни ритаха пред джамията и ония кои чупеха гробовете на дедите ли ще правим ? Мълчеше когато посегна да дадеш глас на крадците от ДПС прекрасно знаейки, че са огладнели и пак идват да крадат и ще създават всякаква коалиция само и само да са във дараверата. Колко пъти любимата ти партийка бе на власт? Защо не прекара закон за забрана на такава дискриминация ? Защо ли ? Защото от правене на далавери не им остана време. Членовете и гласувалите за комунистичската марионетка на БСП не са турци, защото бащата на турците Мустафа Кемал Атютюрк е казал : Ние, турците не сме болшевики и комунисти и неможем да бъдем нито едното, нито другото." Ерго всеки турчин, който посегне на комунистическата бюлетина на ДПС престава да бъде такъв и се превръща в комунист. Вие комунистите от ДПС нямате етнос и религия. Вашият етнос и религия е комунизмът и днешната му форма на пладнешки обир. Вие натегачите от ДуПиСе правите всякакви остъпки пред справедливостта, закона, морала само и само да не изпуснете келепира покрай крадливата клика. Да обидни са тези лозунги за нас турците и мюсюлманите от България, които не гласуваме и неподкрепяме ДПС, БСП или Атака. Но вие..., вие техните подлоги имайте страма и замълчете. Заради вашето предателство към избиратели ви днес в 21 век са възможни такива скандирания. Защото през последните 24 години вие не бяхте заети в борба за права и свободи, а бяхте заети в далавери и кражби. Да Емине мръсна си, но не си туркиня... http://www.webcafe.bg/id_1377383083_Protestat_na_edna_mrasna_turkiya
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 19.06.2013, 19:08

243 Serbest Korkmaz | 16.07.201317:27

Стоян Паперов, Емине не е никаква туркиня, а мръсна комунистка ,защото всички в ДПС са такива, но ти си един луд фашист обладан със заблуда и повтарящ комунистически клишета нямащи нищо общо с истината. Мога да опровергая всяко едно твоя измислица, но не си заслужава , живей и си умри в заблуда. Това е най-доброто наказание за теб.
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 10.07.2013, 15:57

242 Стоил Паперов | 11.07.201308:00

Продължение от Стоил Паперов
....И за благодарност на това нашите политици им осветиха паметника пред Американското посолство. Кой журналист,коя телевизия,коя партия скочи срещу паметника на англо-американските летци избивали мирното население на България??? Убийци на мирни български граждани---българи им освещават паметника!? Защо Вие не подкрепихте АТАКА на протеста срещу този срам и позор??? Това не е ли предателство?
Отговори ми: С какво се наказва предателството към собствения си народ???
И всички медии , журналисти, малки и големи партии мълчат... " Преклонена главичка остра сабя не сече "
Никога българина, колкото и да е бил поругаван и мъчен не е имал тази омраза към Вас , която Вие имате и насаждате към Нас особено последните 20 години!
Всички видяхме озверените физиономии / звяра /, злобата на Вашите предста-
вители когато турчин посегна на турчин! Ами ако беше българин???
Видяхме каква злоба бликаше от лицето на Лютви Местан " етническия мир е нарушен..."
Виждаш ли колко бързо карикатуристите сложиха фес на главата на Волен!
Защо не сложиха фес на Бойко когато се прегръщаше с Ердоган, с турския мюфтия??? Защо на Ц.Цветанов не сложиха фес???
" като човек к,во да прави---продава си и душичката..."
Ето продължава разправата на вестници,телевизия на купените демонст-
ранти с Волен Сидеров и"Атака"!
Ние,Българите с нашите закони създадохме Вашата интелигенция-- учители,
доктори,юристи и други , които за благодарност се обърнаха срещу държавата
България!!!
Обикновенния турски народ е много честен и работлив ,но олигарсите в ДПС
не са обикновени турци!!!
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 10.07.2013, 15:57

241 Стоил Паперов | 10.07.201318:29

По повод статията на Емине Гюлестан “протестът на една мръсна туркиня”.---в-к “Минаха години…”---год.4 ,бр.26 ,24 юни 2013 год.
Да - аз познавам това чувство, че не можеш да изкрещиш на воля и буцата е стояла в гърлото ми… затова Емине започвам писането с въпрос към теб!
Вие ли се наричате “мръсна туркиня” или искате да Ви наричат така???
Ами “мръсни гяури” - ние ли се наричаме така, или Вашите сънародници ни наричат така???
Вие,Емине ми подхвърлихте чрез вестника да Ви видя и в “гугъла” ----прекрасно са Ви отговорили многото млади Българи на вашата теория и бих казал “анкета” .
Изказвам си и моето мнение по Вашата изповед-протест!!!
Ето- в тези смутни времена български зам.министри и дейци на просветата -учители срещу много пари искат да махнат от учебниците светилата на България: Христо Ботев с неговите прекрасни стихотворения… ”да гледам турчин как беснее над бащино ми огнище…”
Питам те: Българин да е беснял над турско огнище!?! Българи да са взривявали влакове и гари с турски деца и майки??? Знаете много добре кой ги взриви, нали?
Възродителния процес / аз не зная защо е “възродителен” и какво се възроди- освен една партия,която е петата колона на Турция и не милее за своите хора в България и те станаха по- бедни и от нас – българите…../ Когато тръгваха Вашите хора към Турция и ние стояхме отстрани и гледайки ги със съчуствие, че напущат роден край те викаха от колите / особено младите туркини/
Имахме приятели-турци, които не знаеха турски. но под команда тръгнаха към Турция споделиха с нас: че ако стане размирица /патаклама/ най-напред да убият най-близките си приятели-българи…Няма да го повярваш,нали???
Много толерантни,късопаметни и търпеливи сме ние –българите и затова сме на този хал!?!
Възродителния процес: взехте двойно гражданство, взехте двойни пенсии, взехте си имотите дето ги продадохте, гласувате и тук и там под строй за незаконната ДПС партия и ние “гяурите” си траем, щото власт имащите за своя угода си траят и си редат щаха… Така ли е Емине ?
Да! ДПС е незаконна партия,значи,че и младежкия съюз в който членувате и Вие е незаконен!!! Но ние българите и народа в България видяхме и продължаваме да виждаме толкова беззакония, че майната му…
През всички строеве-особено при социализма хората от малцинствата/най-вече турците /имаха предимство навсякъде/университетите/ пред нас българите. Майка ти и баща ти и всички които Ви командуват го знаят това! Затова Вие и Вашете водачи говорят перфектно прекрасния български език.
В колко български храмове имаше радиостанции свързани с чужди разузнавания??
В нито един!! А в колко турски джамии имаше радиостанции свързани с турските?
След 90-години колко джамии се народиха по села и градове?? Хиляди!!! Нима бедния турски народ ги направи? Петата колона и ислямистите ги направиха ! Можеш ли да отречеш това,Емине? На 300 ваши джамии ние имаме 3-4 храма. Защо Ви са??
За да подчертаете ,че България е била 500 год. под турско робство и пак ще бъде турска… С тези продажни управници може и да стане!!!
По време на войните колко турски семейства са били поругани от българските войници?? Чест прави на войника - българин – молел се е за парченце хляб,но не е посегнал… обратното - хиляди български деца, жени, мъже са били изнасилвани, убивани и прогонвани от бащина земя!? / Когато ордите на Сюлейман паша са опожарили гр.Ст. Загора, изклали и изнасилили хиляди и отвели хиляди пленници към Турция сред тях е била и моята прабаба на 2-3 годинки… Нейната по-голяма сестричка е вървяла след кервана и някъде около Одрин е успяла да я открадне от керванджиите и я върнала в Ст.Загора, благодарение на което аз съм живия Старозагорец, който пише тези редове.
Питам Ви?? Колко турски деца, жени, семейства са били озлочестявани, отвличани от българи???
Погледни в България колко много турски имена има на местности,върхове,реки…Да има в Турска Тракия български останали имена?
Когато Волен Сидеров е крещял ”турски изроди”, той е крещял не срещу обикновения човек-турчин, той е крещял срещу онези от ДПС, които живеят в България и работят срещу нея!!! Може би една от тях си ти?..
Отговори ми,младо момиче: Кой ЗАКОН КОЯ КОНСТИТУЦИЯ дава правото на журналисти, политолози, социолози, медии, вестници да хулят, обиждат, сатанизират, осмиват Волен Сидеров, а на него - НЕ??? С неистов вой всички скачате срешу него. Защо?
Защото казва истината - открито в очите! А истината винаги боли!! И затова всички са против него!?
През 2005 год.когато повдигна въпроса за ЕРП-тата,за златото,защо Вие които живеете и милеете за България не го подкрепихте а мълчахте и продължавате да мълчите.?
Като сте българска туркиня и милеете за България съгласна ли сте златото на България, подземните и надземни богатства да ги експлоатира друга държава, а не ние - собствениците??? Съгласна ли сте ЕРП-тата, търговските вериги да изнасят печалбите навън, а ние да “духаме супата”.
Волен Сидеров е като бял вълк сред глутница шарени вълци , които го ръфат от всякъде ! Е-е ,Вие и цялата клика искате да подвие опашка ,да мълчи ,както ние Всички си мълчим ! Идва време когато РОБА въстава !!!
Той- Волен Сидеров е със светлинни години пред нас ! Може сред последователите му да има и “мърши”, но той е единствения политик,който милее за народа и знае какво иска… Кажи ми, момиче , кой от политиците независимо от какъв цвят са казва, което той казва ?
Определена каста хора реват ,че Народния съд през 1946 год. е осъдил виновниците за катастрофата на България през Втората световна война . Обяваваме на Англия и САЩ “символична “ война . И английските и американски пилоти “ символично “ бомбандираха мирните градове на страната ! Разрушени градове ,избити деца , жени ,народ…И за благодарност на това нашите политици им осветиха паметника пред Американското посолство .
Кой журналист, коя телевизия, коя партия скочи срещу паметника на американските летци избивали мирното население на България? Убийци на
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 21.06.2013, 08:26

240 ioannidis | 02.07.201306:52

dicle, Много ми е чудно защо повечето бг турци когато живеете тук настоявате за повече права, защо непрекъснато подчертавате че сте български граждани, и заради това трябва да имате наравно права с останалите българи, но когато отидете в Турция изведнъж минавате на 'вие'. Защо така? Усмивка Нима Турция ви е по мила от вашата родина?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.11.2010, 00:11

239 dedogo6 | 01.07.201317:48

dicle,
Мри в калта бе, свольоч! Бесен
   

оценка

+3 -2

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

238 Manuela Gerenova | 01.07.201317:43

Еее, цяла запетая, ще го отбележим като постижение. И после не сме били продуктивни Много щастлив
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 29.06.2013, 21:57

237 dicle | 01.07.201317:33

Вземете си грубия и грозен език и си го натурене на подходящото си место. Нямам време да се занимавам с комплексни и злобни натури. Съжалявам тия които живеят с вас, имате голямо его и самочувствие но всъщност вие сте паплач.Оная грозната само за това напада и обижда хората .
   

оценка

+0 -4

Регистриран на: 13.01.2011, 14:17

236 lele male | 01.07.201316:08

Ех, тигърче, тигърче (dicle)... Много избирателно четете!
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 01.07.2011, 15:53

235 KingoftheROAD | 01.07.201315:05

dicle Разве в русском или турецком язьике нет точек и запятаек?
   

оценка

+1 -1

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.