Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Добре дошли в телевизионното село

По стара българска традиция, винаги чуждата паница е извор на вдъхновение. Не може по едната телевизия фермер да търси жена, а по другата градски хора да не отидат на село да правят мазоли във ферма Снимка: Getty Images
По стара българска традиция, винаги чуждата паница е извор на вдъхновение. Не може по едната телевизия фермер да търси жена, а по другата градски хора да не отидат на село да правят мазоли във ферма

Навремето Ванга казала на Нешка Робева, че "хората ще се върнат към земята. Хората ще се върнат на село, към селата." И в ефира на bTV Нешка възкликна: Ето, че вече се получава.
И още как! След традиционно замрелия летен ТВ сезон, в който на зрителя се предлага пъстра палитра тип двата Хикса - Хорейшио и Хекимян (дори няма материал за трети), есенният идва ударно с тропот на копита и миризма на тор.

Неведоми са пътищата телевизионерски. Някой решил, че псевдо връщането към селския бит ще хипнотизира аудиторията и ще изстреля рейтинга до неочаквани висини.

По стара българска традиция, винаги чуждата паница е извор на вдъхновение. Не може по едната телевизия фермер да търси жена, а по другата градски хора да не отидат на село да правят мазоли във ферма. Или обратното. Дори риалити стожерът, наречен "Биг Брадър", не остана по-назад и изненада обитателите си с външна тоалетна.

На 13 септември започва "Фермата" по bTV, а продуцентите - "в(од)ещите в занаята" Иван и Андрей, които за последно бяха забавни в края на миналото хилядолетие, го рекламират във фейсбук с любопитки за разгонването на мъжкия заек, породите коне в България и особеностите на овцете като такива.

Специалисти по всичко - Нешка Робева, Божидар Димитров, Димитър Пенев, Татяна Дончева и Ицо Хазарта, са впрегнати да рекламират новото риалити, докато Иван и Андрей парадно шестват из София на каруца. Една конска сила, активизираща минимум мозъчни клетки.

Пет дни след като някоя и друга манекенка, интелектуалец с неизвестна месторабота, естрадна/ТВ/някаква там легенда, спортист с повече контузии, отколкото постижения и певец/певица с около 2 хита (гадаем, но залагаме на нисък коефициент), нагазят в калта, фермери ще си търсят жена по "Нова".

А в рекламния клип притегателен колкото масивен инфаркт женски глас ни уведомява: "Те имат безброй мечти, притежават хиляди декари земя, отглеждат стотици глави добитък, но имат само по едно сърце".

Междувременно "Биг Брадър" заложи предимно на участници от еднакъв калибър - нацепени батки и силиконови каки, всички на възраст около 30-те, всички фенове на белия потник, перманентния грим и татуировки в стил страница-две мъдрост, увековечена върху тялото. И като планираната оргия не се осъществи, на помощ дойде хватката с външната тоалетна, която, подозираме, в предстоящия "ВИП Брадър" ще бъде доразвита поне до набор мотики, дървен нар и кремък за студените ВИП нощи.

Рекламираното като уникално "Бездомно шоу на Башар Рахал", което си е типично talk шоу, само че залага на различно "студио", стартира с друг виден представител на аграрния епос - Христо Стоичков. Преди това водещият блесна със серия рекламни клипове, в които ни запозна с три от пръстите на краката си - Стамат, Генчо и Милчо.

Дали някой нагънат като с рало ТВ мозък е решил, че на баба Гица от Страцин ще й е кеф да гледа как някоя wannabe Николета дои крава, след като е прибрала козите? Може пък идеята да е градските хора за разтуха да видят как себеподобните им се потят от притеснение да не им бомбира зимнината. Знае ли човек...

Докато другите тепърва се събуждат за есенния селски панаир на малкия екран, Венета не спи. Шоуто й по TV7 вече може да се похвали със септемврийски издания със заглавия като "Осиновителят ми ме изнасилваше", "Прости ми, бабо" и "Хермафродит съм".

С нетърпение очакваме от 20 септември Николета и нейните "Папараци", с любезното съдействие на светската легенда Кристина Патрашкова, да отвърнат на удара и да хвърлят тор по конкуренцията така, че да отекне и в нашата нива.

Това, че телевизията у нас отдавна е зарязала една от основните си функции - да възпитава в духа на някакъв вкус и естетика, отдавна го знаехме. Можеше поне прийомите, с които опростачва, да са различни. Ама къде ти креативност, когато другият е замислил селски сейвант, който можеш да доукрасиш, така че да стане обор с пристроен кокошарник?!

В тоя ред на мисли, след като една марка бира лансира на пазара "Ретро", друга днес съобщи, че пуска "Нефилтрирано". Наздраве, драги съселяни.

 

Най-четените