Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

За изкуството трябва да се плаща

В САЩ Тейлър Суифт е истинска сензация Снимка: getty images
В САЩ Тейлър Суифт е истинска сензация
За изкуството трябва да се плаща Снимка: Getty Images
За изкуството трябва да се плаща Снимка: getty images
За изкуството трябва да се плаща Снимка: getty images
За изкуството трябва да се плаща Снимка: getty images
За изкуството трябва да се плаща Снимка: getty images
За изкуството трябва да се плаща Снимка: getty images
За изкуството трябва да се плаща Снимка: getty images
За изкуството трябва да се плаща Снимка: getty images
За изкуството трябва да се плаща Снимка: getty images
За изкуството трябва да се плаща Снимка: getty images
За изкуството трябва да се плаща Снимка: getty images

Тейлър Суифт, която се описва като "ентусиазиран оптимист", представя розово бъдеще на музикалната индустрия в коментарна статия за Wall Street Journal. Успехът на бизнеса, според нея, се свежда до намиране на правилната цена за музиката и запазването на интереса на музикалните фенове, като те бъдат изненадвани.

"В последните години вероятно сте чели материали за големи имена в музикалния бизнес, които са решили на практика да дават даром своята музика, заради някоя промоция или ексклузивно споразумение," пише популярната кънтри певица и аткриса.

"Моята надежда за бъдещето, не само в музикалната индустрия, но и за всички млади момичета, които срещам... е те да осъзнават стойността си и да не се притесняват да искат това, което заслужават. По своята същност стойността на албума се равнява на количеството "душа и сърце", които създателят му е вложил в него", допълва Суифт.

По мнение на певицата, въпреки факта, че пиратството е поизпразнило хазната на звукозаписната индустрия, музиката е ценна и си заслужава парите, която хората плащат за достъпа до нея.

"Музиката е изкуство, а изкуството е важно и рядко нещо", твърди Суифт

"Важните, редки неща са ценни, а за ценните неща трябва да се плаща. По мое мнение музиката не бива да бъде безплатна. Моето предсказание е, че отделните изпълнители и техните лейбъли някой ден ще решат каква е пределната точка на цената на албумите. Надявам се те да не се подценяват или да не оценяват твърде ниско изкуството, което създават."

Иначе Суифт е на мнение, че музиката, която хората купуват, е нещо, които ги "пронизва като стрела през сърцето, кара ги да се чувстват силни или им позволява да се чувстват, сякаш не са сами в усещането, че са толкова сами".

Господарката на кънтрито вярва, че феновете мислят за музиката така, както мислят за междуличностните връзки - някои парчета са като "мимолетни флиртове", докато други са достойни да бъдат запазени и ценени; тя иска да вижда изпълнителите да изграждат такъв тип връзки, каквито баща й има с музиката на Beach Boys, или майка й с Карли Саймън.

Но за да бъдат задържани младите фенове, изпълнителите трябва да не спират с изненадите

"В YouTube поколението, в което живеем, излизах на сцената всяка вечер на турнето ми по стадиони, знаейки, че почти всеки от феновете вече е гледал шоуто онлайн", пише Суифт.

"За да продължа да им показвам неща, които никога не са виждали досега, извеждах десетки специални гост-изпълнители, които да пеят хитовете си с мен... Надявам се изпълнителите на следващото поколение да продължат да измислят изобретателни начини да държат аудиторията в напрежение, да бъдат максимално предизвикателни според възможностите си."

Въпреки че се описва по-рано в материала като оптимист, Суифт изтъква, че съзнава добре, че времената се променят. Феновете вече избират селфитата пред автографите, а с важността на социалните медии тя е наблюдавала промяната на тенденциите в развлекателната индустрия .

"Моя приятелка - актриса ми каза, че когато при кастинга за скорошния й филм се е стигнало до избор между две актриса, кастинг режисьорът е избрал актрисата с повече последователи в Twitter," пише тя.

"Виждам как това се превръща в тенденция и в музикалната индустрия", допълва американката и заявява, че връзката в социалните медии с феновете е важна. Тя приписва на присъствието си в MySpace важна роля в подписването на договор с лейбъл през 2005 г. Ето защо, според нея, все повече изпълнители ще получават оферти за договор с лейбъли на база взаимодействието им с феновете.

 

Най-четените