Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Умишлено самоунищожение

Ко-пилотът умишлено е предизвикал фаталния край на полета Снимка: BFMTV
Ко-пилотът умишлено е предизвикал фаталния край на полета

Катастрофата на самолета на Germanwings е предизвикана от умишлените действия на ко-пилота на полета, който се е изолирал в кабината на самолета в последните 8 минути на полета.

Това съобщава прокурорът на Марсилия Брис Робен, който днес разкри първата официална информация от записа на черната кутия на самолета, която пази данни от разговорите на пилотите.

По-късно стана ясна и самоличността на ко-пилота - 28-годишният германец Андреас Лубиц.

Записът разкрива около 30 минути от началото на излитането на Airbus A320 от Барселона до сблъсъка в планинския масив в Южна Франция.

През първите 20 минути двамата пилоти водят нормален разговор, без индикации за проблеми по време на полета.

Малко след това се чува как командирът на полета моли ко-пилота да поеме управлението на самолета и излиза от кабината.

"През това време ко-пилотът е бил само в кокпита и е манипулирал системата за наблюдение на полета. Възможно е тази умишлена манипулация да е предизвикала снижаването на самолета и катастрофата", каза Робен.

Той съобщи, че командирът на полета е правил многократни опити да се върне в кабината, идентифицирал се е, но не е получил отговор от ко-пилота.

"Ко-пилотът умишлено е отказал да отвори вратата на кабината. Отказал е да позволи на пилота да се върне в кабината, след което е предизвикал падането на самолета. За тези 8 минути самолетът пада от 10 000 до 2 000 метра. Причината за поведението на ко-пилота не е известна, но знаем, че е имало умишлена воля за разбиване на самолета", каза френският прокурор.

Записът показва, че ко-пилотът е бил в съзнание през цялото време до разбиването на самолета.

"Чува се дишането на ко-пилота, което означава, че е бил жив до катастрофата. Дишането му не издава сърдечна недостатъчност или друг здравословен проблем", каза Робен.

Ко-пилотът не е дал сигнал за аварийна опасност на борда до въздушния контрол на земята, нито е отговорил на многократните сигнали на РВД в Марсилия.

Командирът на полета е правил отчаяни опити да влезе в кабината до последно, като според прокурорите той е бил напълно наясно, че предстои самолетът да се разбие заради загубата на височина.

Въпреки умисълта зад действията на ко-пилота, ръководителят на прокуратурата в Марсилия обяви, че не го идентифицират като терорист.

Очаквайте подробности.

 

Най-четените