Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Посланието, глупако

Ако си спомняте шегата от „Да разлаем кучетата" - имиджът на президента беше спасен от серия ефектни трикове, докато официалните анализатори отдадоха факта на ключовото послание „Да не сменяме конете по средата на потока"
Ако си спомняте шегата от „Да разлаем кучетата" - имиджът на президента беше спасен от серия ефектни трикове, докато официалните анализатори отдадоха факта на ключовото послание „Да не сменяме конете по средата на потока"

Един познат се оплакваше тези дни, че по-тъпа и безидейна предизборна кампания не бил виждал. Човекът има много конкретно основание да го твърди.

Организатор е на музикални събития и всеки път, когато разлепвал плакати за предстоящето гостуване на група, която рядко може да се види у нас, час по-късно пристигал тип с кофа и четка и покривал плакатите му с плътен слой усмихнати физиономии на кандидат-президент. Малко след това идвал друг, който на свой ред бързо и технично слагал образа на противниковия кандидат.

Надпреварата се повтаряла, докато стената набъбнела до неузнаваемост, а от анонсите за музикалното събитие не останел и милиметър.

„Имам чувството, че това лепене е най-важното за предизборните щабове, нищо по-креативно, нищо по-умно или забавно не можаха да измислят политическите пиари" - в крайна сметка обобщава унило познатият ни.

Трябва да се съгласим с него, не мислите ли. Ако срещите с труженици, апатичните дебати и абстрактните ангажименти бяха някак си очаквани, то графичните решения и слоганите на основните играчи в тези избори удариха дъното на скуката и посредстевността. Те съществуваха само защото формално изборите изискват такъв атрибут.

Ако познавате някого, чийто вот е повлиян от благия поглед на кандидата и изречение като "Градим България","Идва нов ден" или "Гласът на хората има значение", поздравете го специално от нас. Човек с толкова занижен критерий вероятно е щастливец.

Далеч сме от мисълта, че мотото на кандидата или способността му да придаде малко по-обятелен вид на канцеларското си излъчване, могат да променят нещо, особено в България.

Ако си спомняте шегата от знаменития филм на Бари Левинсън „Да разлаем кучетата" - имиджът на президента беше спасен от серия ефектни трикове, докато официалните анализатори отдадоха факта на ключовото послание „Да не сменяме конете по средата на потока".

И точно защото мотото е толкова незначително, би могло да се помисли за нещо оригинално, провокативно и дори забавно. Джими Картър не спечели изборите заради слогата „Не само фъстъци", още по-малко пък Клинтън взе първия си мандат благодарение на фразата „Икономиката, глупако". И все пак свежото и нестандратното винаги помага. Изобщо няма нужда да отваряме дума за постерите на Шепърд Феърли и ролята им в кампанията на Обама.

Странно, когато става дума за продажбата на бира, перилен препарат или вафли, копирайтърите у нас могат да измислят удивително хитри изречения. Те обаче или не са допускани, или са нежелани, когато нещата опрат да ни се пробута държавен глава. А може би специалистите по политически маркетинг просто толкова си могат. В такъв случай ще им напомним: „Посланието, глупако", хайде напънете се малко следващия път, че наистина страшно взе да доскучава по тия места.

Особено, като сте решили да скривате с глупавите си плакати анонсите за свестните концерти.

 

Най-четените