Системата на здравеопазването е на умирачка | webcafe.bg
Webcafe

Умирачка

Емилия Милчева 22.06.2011, 16:50 (обновена 27.06.2011, 08:30)
Лекар, хирург

На политиците просто им изнася тази здравна система, затова я има. Политиците прехвърлят отговорността върху лекарите, пациентите обвиняват лекарите, а всъщност отговорността е на държавата. Но така е най-лесно, отпушва се клапанът, макар и да не се решава проблемът...

Кой е най-големият проблем на здравеопазването ни?

политиците  
корупцията сред лекарите  
липсата на достатъчно средства  
монополът на НЗОК  

Какво пречи на здравеопазването в България? Липсата на контрол върху финансирането и безконтролното разрастване на частните болници.

Кой го казва? Един лекар, специалист от университетска клиника в София, чието име ще запазим в тайна. По обясними причини.

Но тези два проблема са в комбинация с трети, който ги предопределя - нежеланието и съучастието на политиците, независимо от кое правителство, да реформират системата.

Прави ли ви впечатление, че в медиите редовно се огласяват случаи на подкупни, пияни и лекари, допуснали смъртоносна грешка. Но не така често и така охотно и настървено се съобщава за полицаи например, допуснали същите провинения. (Ако пострадалото семейство от Кърджали не беше съобщило само за побоя, МВР щеше да потули случая.)

България е сред първенците по полицаи, но е на път да изпадне от всякаква класация по брой лекари и медицински сестри, които се полагат на населението.

Никой не търси български полицаи, но българските лекари и медицински сестри, хулени и обругавани у нас, безпроблемно започват работа в ЕС. Дипломите по медицина със сигурност се признават в общността. За разлика от другите...

Защо лекарите бягат? И само парите ли са проблемът...

Защо лекарите си тръгват?

Разговарях наскоро с мой колега анестезиолог, работещ в Англия от пет години,  и му зададох същия въпрос.

"Не напуснах България заради парите. Жена ми работеше в престижна международна компания, имаше имоти от реституцията. Заминахме за чужбина, защото не харесвах отношението към лекарите у нас", ми отговори той.

Управляващите трябва да се стреснат от това колко доктори напускат страната. Никой не иска да работи за тези смешни пари.

Като хирург аз съм достатъчно сръчен  и след известно обучение мога да се преквалифицирам и например да работя като фризьор или автотенекеджия. Ще бъда на повече от задоволително ниво като такъв специалист, повярвайте ми.

Парите - ще бъдат  същите, отговорността - никаква, в сравнение с тази, която нося за човешкия живот. Да, на хората им е насаждано дълги години: лекарите са 'слуги на народа', от мен се изисква да съм безгрешен, всеотдаен, състрадателен, благороден...

Не е възможно да се притеснявам как ще си платя наема/ипотеката, а в следващия момент да се очаква да съм безкористен, и да лекувам Pro Bono (безплатно).

Това, което никой не отчита, е колко трудно се става лекар. Интелектуалните усилия, трудът, вложеното време, което ако искаш да си добър и на ниво, всъщност е цял живот. До този момент имам шест години в университета, после още пет за специалност, имам и научна степен, която защитавах още три години. Реално от 13 години уча, а заплатата ми е не по-различна от тази на добра фризьорка, която може да ви вземе 50 или 80 лева за едно посещение.

Хората дават безпроблемно тези пари за фризьор, но те са ужасно кощунство, когато става въпрос за преглед при лекар. Нямат проблем да похарчат за кеф 50-100 лева в кръчма, но много трудно ще платят толкова за операция, например. Няма как най-скъпото ти - здравето, да не струва пари.

Затова ли има корупция?

Ами не е нормално след всичките тези усилия, знаейки как моят труд се оценява в чужбина, да получавам такава заплата.

Оттам нататък имам два варианта - или да намеря начин да получавам  прилична заплата, която да ме накара да остана, или да избягам.

Не може с един и същи талон от НЗОК да отидеш в малък провинциален град и в университетска клиника и да очакваш едно и също качество  на прегледа.

Моите уважения към колегите в провинцията, но не е едно и също. Това е все едно с купон за студентски стол да очакваш да те нахранят в "Шератон".

За един специалист вариантът за частен кабинет е неизбежен. Ако работя  в медицински център, знаете ли колко ще получавам от него?

Не съм много сигурен, защото не работя с НЗОК, но мисля, че един преглед  с продължителност минимум 20 минути в момента струва  около 15 лева, от които ако съм в медицински център реално аз ще получавам максимум 40% - 6 лева. Колкото кутия цигари. Не е ли тъпо? След толкова усилия ...

Българският лекарски съюз (БЛС) не защитава ли интересите ви? Здравните министри са оттам.

Много ни е инертно съсловието... БЛС е една изключително странна и фиктивна организация, на която плащам членския си внос и толкоз. Тя обединява лекари от доболничната помощ и специалисти, но техните проблеми са много различни и всеки дърпа чергата към себе си.

Лекарите от доболничната помощ са повече, а председателят на БЛС се опитва да угоди на тези, които са мнозинство, така е при демокрацията. Да, по-обемната  част от здравеопазването е в доболничната помощ - но по-тежката, по-трудоемката в интелектуално отношение и по-отговорна част  е в болничната...

Министър Стефан Константинов предлага модела на т.нар. диагностично-свързани групи (ДСГ) догодина? Колко радикална е тази промяна?

Едва ли ДСГ са решението. Това е по-добър модел за пациента, но изисква още повече средства. Не може в една система, която се задъхва от недостатъчно финансиране и непрекъснато се попълват дупки, да въвеждаш нова, която изисква още повече пари.

Ще ви дам пример. Ако пациент влезе в болницата заради инфаркт, но има и очно заболяване, с модела на ДСГ, ще му излекуват инфаркта, но тъй като от хипертонията  се появяват и проблеми и с очите, НЗОК ще трябва да плати и за това лечение. Но е възможно да  има проблеми и в белия дроб, значи трябва да се лекуват и белодробните заболявания. И то в същата клиника.

Диагностично-свързаните групи няма да донесът радикална промяна в здравееопазването, защото парите от НЗОК са едни и същи. Проблемите  в момента са слабият контрол и недофинансирането и затова ДСГ няма да го решат.

Слабият контрол не е свързан само със забатачената от 1999-а информационна система на здравната каса. Проблемът е в източването й - с мъртви души, с фалшиви диагнози и др.

Още един пример. Сега ще ви измислят  едно заболяване, за да източват касата, ако се въведат диагностично-свързаните групи  ще ви измислят още четири съпътстващи.

Защо най-сетне не се закрият малки болници по общините, които отдавна са просто сгради, изпразнени от съдържание - апаратура и специалисти, и не могат да осигурят адекватна здравна помощ... Още първият министър на ГЕРБ - д-р Божидар Нанев, го говореше през зимата на 2009 г.

Ами за да източват касата, разбира се. А от друга страна това е и  популизъм, който се използва. Какъв е смисълът примерно да се поддържа кардиология в Радомир, след като между Радомир и Перник разстоянието е по-малко от 30 километра?

Не е ли по-добре в този район да има най-добрият реанимобил, да има хеликоптер, да има трима добри лекари. Ще излезе по-евтино, отколкото една година да се поддържа една сграда с апаратура. Това обаче хората не могат да го разберат. Те искат да си има болница, която всъщност е само сграда.

Със запазването на болницата в малкия град, общините няма да повишат  качеството на здравеопазването.

Но това е по-малкият проблем. По-големият е, че се отварят нови частни болници, а финансовият ресурс на НЗОК е един и същ и тези пари ще се разпределят между повече играчи. Така по правило, те няма да достига още повече.  Но нарояването на частните болници е изгодно някому.

Знаете ли как се проверяват частните болници? Идват инспекторите от здравната каса, отиват при мениджъра на болницата, пият едно кафе на четири очи в кабинета и всичко е ок...

И тези болници се отварят в София, в големите градове. В Ардино никой няма да отвори болница. Освен ако не е кардиологична болница и не трябва да се водят на скрито хора, които да им се правят фалшиви коронарографии и им се слагат про форма стентове.

В частните болници се правят доста нередни неща. Ако здравното министерство направи справка, която да огласи публично, ще стане ясно, че в частните болници се правят основно малки операции, без риск, но високоплатени. А всички тежки случаи, които изискват много ресурси и за които е пределно ясно, че болницата ще е на загуба от тях се прехвърлят на  държавните болници...

Как става така, че една новооткрита частна болница процъфтява, а друга до нея общинска или държавна натрупва дългове и загива?! Да не би частните болници да имат някакво магическо ноу хау, за да бъдат печеливши, а останалите не са се сетили за това?

Да не говорим, че в повечето случаи има и подбор на пациенти. И аз, ако реша да бъда нелоялен към моята болница, мога след работно  или в извънработно време, да „прихождам" да оперирам в частна болница, защото там повечето лекари са приходящи, и да си прехвърлям там леките и добре финансирани случаи.

Чувала съм, че никой здравен министър не е готов да се изправи срещу лобито на собствениците на частните болници, повечето от които всъщност не са лекари...

На политиците така им е удобно. Не смеят, защото ако тръгнат да оправят нещата, да въведат контрол и  „разбутат" системата, ще трябва да се дадат много пари и ще има много непопулярни мерки, което ще доведе до сериозно недоволството  и отлив на гласоподователи.

Затова и се провалят здравните министри, въпреки че са хора от гилдията и са наясно с проблемите. Никой от политиците не ги подкрепя.

Защо не искат да дофинансират здравеопазването?

Защото могат да ни мачкат. И да ни принуждават да си търсим сами начин да се дофинансираме - с частни прегледи, с избор на екип, с корупция... Не ни отварят вратички, просто ни оставят...

В момента, в който станем неудобни - или на тях им стане удобно, ни закопчават, насъскват обществото срещу нас. Например вместо да следим скандала с Мишо Бирата, веднага се хваща и закопчава един доктор с белезници за стотина лева, гръмва цялата преса, всички наскачат срещу него.

На политиците просто им изнася тази здравна система, затова я има. Политиците  прехвърлят отговорността върху лекарите, пациентите обвиняват лекарите, а всъщност отговорността е  на държавата. Но така е най-лесно, отпушва се клапанът, макар и да не се решава проблемът.

Страхувам се, че ще дойде момент, в който ще платим цената на неизбежната реформа с жертви. В момент, в който се установи, че в "Пирогов" на смяна вместо десет има двама анестезиолози, когато се установи, че в Пирдоп единственият останал на работа анестезиолог е уморил пациент, защото е бил пиян...

Тогава ще се принудят да го направят.

Ако въведат сериозен контрол и оправят финансирането, срещу това ще имат едно спокойно съсловие и по-добро здравеопазване.

Oще: бюджет  доктори  здравеопазване  здравна реформа  здравно министерство  лекари  нзок 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 02.09.2010, 17:28

139 Rowan | 24.01.201409:03

Стара статия навява стари размисли. Споменаването на министър Нанев, леко ми припомни за пропукването в очите ми на образа на големия мъжкар Борисов.

Тази работа май трябва да я почна по от ниско ниво – нивото на понятията. Та иде реч за понятието „отговорност“. Това, като си казал нещо, като си направил нещо, да стоиш зад казаното си и ако си сбъркал, да ти стиска да си признаеш. По това, между другото, се различават истинските лидери от меките китки. Щото меката китка, ако се окаже прав, щедро си приписва всички заслуги, но ако е в грешка, все другите са му виновни. Като жените, на някой жена му някога да си е признала грешка? Тц, винаги мъжете сме виновни.

Та и артикула Борисов така: ако някое негово решение е добро за хората – АЗ реших, Аз построих, АЗ… Виж, за непопулярните решения, въпросният индивид си има друга фраза: „Политическото ръководство на ПП ГЕРБ взе решение…“. Нещо не ми се струва мъжко да се криеш зад някакво политическо ръководство, при условие, че сам заявяваш, че без теб, няма и партия. И при фактите изнесени от стенограмите на МС в медиите, от които ясно се вижда, че всяко решение в държавата, по времето когато бе на власт, се вземаше абсолютно еднолично и по правило напълно противоположно на експертните мнения на ресорните министри. Защото хората с болно его винаги вземат решенията напреки на логиката подсказвана от специалистите, със сляпата надежда, че ако се окажат прави, то са нещо повече от специалистите в дадената област. Ако пък не са прави, то задължително специалистите са виновни,… че не са ги съветвали достатъчно настойчиво.

Виж, Станишев откровено се крие зад някакви ръководство на партията си, защото никога никъде не е казвал Аз реших“ – винаги Висшия съвет на БСП решава, пък колко някои друг има право на глас в партията му, ясно се вижда от последните събития. Знае си човека що за мъж е и не го крие.

Такива индивиди са и най-калпавите ръководители, защото никога не защитават подчинените си. И с министъра Нанев беше така: при първия компромат в медиите (а, че беше компромат, го доказа решението на съда в последствие), Борисов моментално го освободи, при това, показно, демонстративно – видиш ли, нашата партия не търпи корупцията и при най-малкото съмнение, повтарям съмнение, уволняваме министри! А Нанев скромно искаше да замени селските болници със спешни центрове и линейки към тях. Непопулярна, но вярна стъпка към ограничаване източването на парите за здраве и резонно някой пусна компромат срещу него в медиите. И после никой министър след него изобщо не отвори дума по темата. И после че чуди милия, защо никой не иска да му става министър, та опря чак до прясно завършилите варненски кифли, безкрайно компетентни… без един ден трудов стаж.

Върхът на бягството от отговорност на политика (щях да кажа личността, но понятието „личност“ се свързва с понятието „лична отговорност“, а политиците не носят отговорност по закон) Борисов беше референдума. Едно, че въпроса към народа беше зададен откровено … двусмислено (щях да кажа педалски), но и защото не е работа на средностатистическия гражданин да разбира от енергетика. Нали затова сме ги избрали народните умници и им плащаме заплати?

Да ме прощава изказалият се по-долу ексминистър, че разводнявам темата, ама не се сдържах да не охарактеризирам бившия му шеф.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.11.2010, 13:42

138 Mile Manolov | 24.01.201406:54

банту логиката на банту лекаря....

"Моите уважения към колегите в провинцията, но не е едно и също. Това е все едно с купон за студентски стол да очакваш да те нахранят в "Шератон"

#########

Сега ако се замислим... Защо да работя в частен кабинет, като мога да направя държавния такъв? пак банту логика ;)
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 23.07.2013, 00:37

137 Stefan Konstantinov | 24.01.201400:12

Има доста верни неща и констатации, а идеята, че на политиците здравната система им изнася е в унисон с общото негативно мнение към тях и сигурно за това най-много хора са ги посочили като основен проблем. Никой не ги харесва. И с право, видял съм лично що за стока са много от тях. Само че нещата са малко по-сложни. Не толкова здравната система им изнася, колкото, че не знаят какво да правят с нея. Или ако някой им каже – нямат смелост да го направят. На всичко отгоре далеч не всички „недоволни“ от здравната ни система са недоволни от нея. Има не малка група хора, които без да плащат или плащайки символично получават прилично здравно обслужване, или поне равно но това на хората, плащали дълги години прилични за стандарта ни на живот осигуровки.Защо ще им е на тях здравната система да се променя? Те очакват от нея само да бъде още по-щедра! При лекарите е същото. На фона на мизерните средни заплати има групи получаващи твърде прилични дори за европейските стандарти доходи, при това без да работят по европейски правила. Факт – ножицата на доходи при колегите е огромна, нека си го кажем и не слагаме всички заедно в кюпа. Тези хора определят по един или друг начин общественото мнение и водената политика и в известен смисъл предопределят поведението на политиците. Нали ние си ги избираме тези политици? Не ни ги внасят от Марс!
Съгласен съм с даденото определение за БЛС, но не съм съгласен, че заплащането трябва да е по-високо в университетските клиники спрямо „провинцията“, само защото са университетски или столични. За равен труд трябва да се плаща равно. Ако в определени болници се приемат по-тежки случаи (което е факт за повечето универститески, работя в такава), то за по-тежкия случай трябва да плати повече. Което няма как да стане с клиничните пътеки (използвани единствено у нас като средство за финансиране!). За това настоявах да се въведат диагностично-свързаните групи (които са най-разпространения инструмент за финансиране по света). Не е вярно, че изискват повече средства. ДСГ исторически са възникнали в САЩ като опит да се ограничат непрекъснато нарастващите финансови ресурси в болничната помощ и да се стимулират по-ефективните. Дадения пример за пациента с инфаркт, високо кръвно и очно заболяване при сегашната ситуация ще доведе до три хоспитализации – за инфаркта, за високото кръвно и за очното заболяване и касата пак ще плати три пъти, но пациента ще е размотаван по три болници, три пъти ще са му правени изследвания, три пъти ще му е даван болничен и т.н. Къде е финансовата логика, да не говорим за отношението към болния? Погледнете увеличаващия се брой на преминаващи през болниците пациенти при намаляваща по численост държава и ще разберете за какво говоря. Да, съгласен съм, че само с ДСГ нищо няма да се реши кардинално и никога не съм го твърдял. В предложенията ми беше да се върви към намаляване на броя на болници работещи с НЗОК (не увеличаване!) и тук малките общински болници далеч не са основния проблем. Сравнете бюджетите им с тези на клиниките в големите градове и ще разберете за какво става въпрос. В този смисъл съм съгласен с една от констатациите, че безконтролното разрастване на частните болници получаващи автоматично договор с НЗОК е един от основните проблеми. При това концентрирани в определени градове и по определени специалности, дори диагнози. И още – за контролът и следене на системата ни трябва единна информационна система, с пациентско досие, е-рецепта, е-направление. Тези неща заедно с промени в спешната помощ и извънболничното обслужване (ОПЛ и СИМП) имат директно отражение върху болничното лечение и цялото здравеопазване. За всичко това е имало внесени проектозакони, наредби, концепции, осигурени европрограми….което отговаря на въпроса дали някой се е изправял срещу определени лобита и имало ли е желание за промяна. Но както и да е, коментара ми, стана доста дълъг, иначе мога и по темата медии да напиша нещо. Идея си нямам кой е бил интервюирания колега, но да ви кажа честно за мен причините да се запази в тайна името му НЕ са ОБЯСНИМИ. Не е казал нищо персонално обидно, неизвестно или недискутирано до сега. Ако е добър специалист, както е обявено, последното нещо плашещо го трябва да е откритото изразяване на лично мнение. И заглавието УМИРАЧКА не ми харесва, защото е много черно , а здравната ни система колкото и да е несъвършена спасява човешки животи и прекаления негативизъм рефлектира в крайна сметка точно върху работещите в нея (което съвсем не е целта на материала видно от текста). Имаме нужда от повече позитивизъм и прагматизъм.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 10.01.2011, 02:29

136 straight | 25.11.201100:18

Абсолютно вярно! Трудно може да се опише настоящата картина по-добре!

Чудесен анализ. ПОЗДРАВЛЕНИЯ!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.11.2010, 16:12

135 Donka Aleksandrova | 15.11.201121:43

За съжаление този проблем се наблюдава във всички браншове в България, просто тук не се цени човешкият капитал. Той се приема за даденост и на него се гледа с пълно безразличие и по нечовешки. Между другото, без пряка връзка, но прегледайте си текста, че има правописни грешчици и не е особено похвално Намига
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 17.01.2011, 13:45

134 Вергиния Костадинова | 26.08.201113:02

Заставаш на вратата уплашен и те виждат в теб пачка пари. Оперират те без нужда, не са покрити показателите за такава необходимост, но хирургът те приема и точка. Допускат "рутинна" грешка, никой не им търси отговорност. Оперират те отново, но последиците върху здравето ти могат да станат необратими. Да чакаш в този случай справедливост от съда - от трън та на глог...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.06.2011, 14:32

133 nell | 04.07.201101:27

Е, да де, той чукча е писател, а не читател, нали Смее се Мисленето доскучава, права сте, то не е за всеки (както и четенето, между другото).
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.06.2011, 11:46

132 Deliana Ivanova Petkova | 01.07.201114:39

Съжалявам нелл,че не дочетох отговора ти,защото ужасно бързо ми доскуча.Мисля,че не пособията правят прогреса,а хората.Поздрави!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.06.2011, 14:32

131 nell | 30.06.201116:07

@Деляна, съжалявам че ще трябва с един виртуален шамар да ви върна на земята, но ако случайно не сте забелязали, от коментарите по-долу става пределно ясно, че единствените тук, които омаловажават труда да другите и плюят по тях са всъщност лекарите и студентите по медицина.
Колко пъти вече ви писахме, че сме съгласни с вас, че знаем за недостатъчно оценения ви труд и разбираме, че ви е тежко, но че с нищо не можем да ви помогнем, защото сме заедно в калта, а вие продължавате тъпоумно и настървено да си повтаряте вашето - "велики сме, дайте ни пари".
Искам да ви уверя, че с подобно "адекватно" и "хуманно" отношение към "простосмъртните" пациенти ще дочакате уважение от нас на куково лято.
Дано повече хора прочетат всички мнения под тази статия и разберат колко всъщност сте алчни и злобни.

А сега ви предлагам да си представите (ако разбира се ви стига акъла за това, щото да си представи човек нещо не е като да зяпа филм по телевизията, то е въпрос на мозъчна достатъчност), та представете си една болница:

- без електричество (за което обикновено отговарят инженерите-проектанти и електротехниците),

- без каквато и да е апаратура (за която отговарят изобретателите, машинните инженери, компютърните хардуерни и софтуерни специалисти, работниците в цеховете, където се произвеждат детайли за нея, финансистите, които решават, че могат да я закупят и др.),

- без вода (за която отговарят инженерите, водопроводчиците и др. работници),

- без инструменти - скалпели, слушалки, стоматологични борчета, игли, микроскопи и т.н. (за съществуването, на които отговарят огромно количество специалисти - като се започне от инженерите-металоведи, технолози, химици и работници в цеховете за производство и се стигне до шофьорите, които ги доставят в болницата, щото иначе сигурно щяхте да тичате да си ги берете от полето)

и без много други условия, необходими за съществуването на една болница.
След като си го представите, напишете колко диагнози и манипулации можете да извършите в такива условия, без всичко това, с голи ръце - без ръкавици, престилка, чехли, очила (щото и тези работи някой "маловажен" човек ги проектира, произвежда и продава, нали се сещате)?

И ми кажете тогава, в случай, че в една болница всички тези неща липсват, за чий ... са и лекарите?

За последен път ще направя опит да ви го обясня и стига толкова вече (явно няма особен смисъл, вие сте като коне с капаци).
Докато обикновените хора, от които вие толкова много очаквате да получавате МНОООООГО повече пари, НЯМАТ МНОООГО повече пари, НЯМА как и вие да имате МНОООГО повече пари.
Докато вие не започнете да уважавате другите и техния труд и другите няма да уважават вас и вашия труд - това са елементарни природни закони - физични, икономически, математически, но от къде да го знаете това, та вие се смятате за най-великите, над вас няма закони, нали?

И винаги помнете, че ако конструкторът, технологът, монтьорът или някой друг по веригата в производството или ремонта на автомобила или самолета, в който пътувате, не си е свършил работата, няма никакво значение какви "изключителни богове" сте вие или колегите ви, ако ненадейно се случи да умрете, защото вероятно някой от посочените специалисти, в този случай, е мислил точно като вас: "щом не ми плащат "достатъчно", защо да я затягам тази гайка"...

А ако в цитирането на по- и най- професиите, включим и специалистите, които работят в ядрените централи по света, трябва да ви кажа, че в случай на чести и сериозни грешки от тяхна страна, вашата професия би била напълно безполезна.

Хайде, със здраве и дано около всички нас винаги се оказват само можещи, знаещи и сърцати специалисти, въпреки че ако разчитаме на посочените по-горе природни закони, би трябвало да попадаме само на такива специалисти, каквито сме самите ние Усмивка.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.06.2011, 11:46

130 Deliana Ivanova Petkova | 29.06.201111:55

Спорът кой е по по най е лесен за решаване.Много ясно,че ако човек е болен или има какъв да е друг проблем по-важен ще е здравословния и в това спор няма Отделно трябва да се признае стреса на лекарите и работата с хора под стрес.Да се сравнявате с лекарите е да кажете,че сте по-големи от хляба.В България обаче ако някой е избрал достойна и трудна професия веднага се намира кой да омаловажи и оплюе труда му.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.