Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Nokia се завръща с таблет

Nokiа спечели 7.2 милиарда долара от сделката с Microsoft

„Голямото предстоящо", обявено загадъчно от Nokiа, вече се показа на бял свят и изглежда обещаващо - таблет, при това с Android, вместо Windows, 7.9-инчов екран с висока резолюция и 5 MР предна камера.

Точно така, старият познайник от Финландия отново е в играта, и то само седмица, след като Microsoft представи първия Lumia смартфон без Nokiа върху логото.

Преди ден компанията пусна снимка на мистериозна черна кутия в официалната си страница в Twitter:„Нещо голямо предстои", гласеше постът. Очевидно Nokiа няма намерение да губи време и да изостава на технологичния пазар, след като продаде бизнеса си с телефони на Microsoft, затова се настанява в сегмента на таблетите с дебютното устройство N1, представено на официална пресконференция в Хелзинки.

Алуминиевият N1 е снабден с 32 GB вградена памет, 64-битов процесор Intel Atom Z3580, 2 GB RAM и, разбира се, безжичен интернет. Тежи 318 грама и е с дебелина от 6.9 милиметра, което означава, че финландският таблет ще е по-малък и лек от Pad mini 3. Операционната му система ще бъде Android 5.0 или Lollipop заедно с интерфейса Z, позволяващ на потребителите да пишат по екрана, за да намерят по-бързо дадено приложение.

Таблетът на Nokiа ще струва 249 щатски долара с включена доставката от Китай, където първо ще се появи през февруари догодина, поне по предварителни прогнози. След това устройството с изчистен дизайн ще бъде пуснато на европейския пазар в металичен цвят с два нюанса - светъл и тъмен.

Nokiа няма да прави всичко сама, както беше в добрите стари дни. Проектът е в сътрудничество с тайванския технологичен гигант Foxconn, който произвежда части за iPhone, iPad, Xbox One, Playstation 4 и др.

Дебютът им на пазара на таблети идва в любопитен момент, когато продажбите намаляват в световен план, но все пак засят възходящо развитие от 11 на сто. Анализаторите са изненадани, че Nokia толкова бързо се съвзе от поглъщането на телефонния си бранд от Micrsoft.

 

Най-четените