Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Google влиза на музикалния онлайн пазар

В Google смятат, че са късметлии и искат да навлязат и в бизнеса с продажби на музика онлайн Снимка: Уикипедия
В Google смятат, че са късметлии и искат да навлязат и в бизнеса с продажби на музика онлайн

Google се подготвя да пусне по-късно тази година услуга за теглене на музика, обвързана с търсачката си, както и онлайн абонамент за музика през 2011 г., съобщиха запознати с преговорите на Интернет гиганта с музикалната индустрия.

Намеренията на Google все още са мъгляво формулирани и не е ясно дали са сключени сделки с някакви звукозаписни компании до момента. Google обаче води преговори за предлагане на нови музикални услуги за телефони, работещи с тяхната операционна система Android, както и в Интернет. Стартирането на услугата за теглене на музика на Google предстои след месеци, съобщават хора от фирмата.

Обсъжданията протичат, докато Google се опитва по-сериозно да навлезе в музикалния бизнес. Като първа стъпка миналата година фирмата започна да поставя връзки към партньорски уебсайтове като iLike и Pandora в търсачката си, позволявайки на хората да слушат музика с един клик от страниците с търсене. Сега фирмата търси начин да интегрира собствена услуга с търсачката си.

Базираната в Маунтън Вю, Калифорния компания в момента набира скорост в областта на развлекателното съдържание. Google прави и стъпки за добавяне на професионално съдържание към своя сайт YouTube, а възнамерява тази година да стартира и магазин за дигитални книги.

Един музикален магазин на Google би увеличило напрежението между компанията и Apple, чийто магазин iTunes е водещият американски търговец на дигитална музика. Двата гиганта от Силиконовата долина са скарани, откакто Google лансира собствения си софтуер за мобилни телефони Android, който беше директно предизвикателство към популярния Apple iPhone. Apple наскоро отвърнаха на удара с рекламна платформа за своя iPhone и таблета iPad, където присъстват условия, които според Google биха ограничили конкуренцията.

Опитът за пробив на Google в търговията с музика вероятно ще бъде посрещнат позитивно от музикалните компании, които все повече се притесняват от доминиращата позиция на Apple сред американските търговци на музика. Apple в момента държат около 28% от всичката музика, купувана от американци през първото тримесечие на годината, по информация на NPD Group.

Звукозаписната индустрия отдавна търси противотежест на нарастващата власт на Apple, но конкуренти като Amazon.com и Wal-Mart Stores остават много назад с около 12% пазарен дял.

Първата фаза от музикалната услуга на Google се очаква да бъде онлайн магазин, от който потребителите могат да купуват и изтеглят песни, съобщават източници от музикалната индустрия. Обвързването му с търсачката на Google означава, че хората, използващи Google.com за търсене на определена група или песен, ще получат директна връзка към музикалния магазин на фирмата.

Уеб магазинът ще бъде междинна стъпка към това, което се очаква да бъде по-амбициозна, базирана на разпределени сървъри абонаментна услуга, съвместима с мобилни телефони, изградени на база на софтуера Android. Разпределената услуга ще позволи на абонатите да стриймват музика от Интернет към мобилните им телефони без да се налага да съхраняват музикални файлове върху своите устройства. Google наскоро показаха за пръв път уеб-базиран музикален магазин в своя Android Market, където се продават приложения за телефони, работещи с Android.

Apple в последните няколко месеца купиха и след това затвориха онлайн музикалната услуга Lala.com, което предизвика масови предположения, че също ще пуснат скоро музика за стриймване в музикалния си магазин iTunes.

Тагове: музика, google
 

Най-четените