Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Instagram, защо го направи? Instagram, ти имаше всичко...

Instagram, защо го направи? Instagram, ти имаше всичко...

Редизайнът на логото е мрачно занимание. Особено когато засяга популярен бранд, чиято класическа емблема се е превърнала в икона за хората от цял свят.

Спомнете си колко коментари отнесе Google само защото се отказа от серифа в шрифта си.

Instagram обаче преминаха границата - не просто изхвърлиха в коша досегашното си чудесно, разпознаваемо и характерно лого, но и го замениха с изображение, което някои вече определиха като "най-големият дизайнерски провал на годината".

Дори да не използвате мобилното приложение, няма начин да сбъркате квадратната икона с изображение на фотоапарат, надпис Insta и четирицветна схема в горния ляв ъгъл.

Това е едно от най-типичните и разпознаваеми лога в технологичния бизнес. Поради някаква странна причина Instagram вече не го харесват.

Ето какво написа Иън Спалтър, ръководител на дизайна в Instagram:

"Брандовете, логата и продуктите развиват дълбоки връзки и асоциации у хората, затова не бива да ги променяте само и само за да покажете нещо ново. Но иконата и дизайнът на Instagram започнаха да ни се струват, ами... не достатъчно показателни за общноста ни, затова решихме, че можем да ги направим по-добри".

Многоточието в това изречение казва всичко - очевидно има някакво объркване на целта.

Instagram решиха да покажат целия креативен процес преди достигането до окончателното решение за новото лого. От компанията казват, че всичко започва с опитите да "модернизират" оригиналната марка.

Така се случва "по-ярка и по-двуизмерна опция", която се оказва несполучлива. Затова екипът се захваща да разработи образите на дъгата и фотообектива в съвсем различна визуализация - с надеждата, че ще се получи "една по-модерна икона за приложението, която постига баланс между разпознаваемост и разнообразие".

"Въпросът беше: дали няма да прекалим? Ако го направим прекалено абстрактно, изображението ще загуби връзката си с историята и душата на Instagram. Ако го направим прекалено буквалистично, ще бъде трудно да оправдаем промяната от сегашното лого. След доста промени се спряхме на изображение, което пак напомня за фотоапарат, но и прави крачка напред в бъдещето", коментират от Instagram.

В крайна сметка, новото лого е преработка на очертанията на фотоапарата в едно напълно абстрактно изображение, в което дъгата се използва за основата на фон от цветен градиент.

Неслучайно реакциите на потребителите не бяха особено въодушевени:

"Ето как беше създадена новата икона на Instagram"

"Аз, когато видях новото лого на Instagram"

"Долу старото, да живее новото... RIP Instagram Logo"

"Честно казано, всъщност много ми харесва новото лого на Instagram, но когато го видях за пръв път, в главата ми се появи това"

"Новото лого на Instagram"

"Ако логото на Apple мине редизайнa на Instagram"

Дори да изглежда сносно в някои визуални среди, новото лого не се различава с нищо от баналните икони на всички останали безидейни мобилни приложения в менюто на телефона.

Доста разочароващо е, че това се смята за напредък. Instagram, няма ли начин да си върнете старото лого?

 

Най-четените