Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Когато корейците говорят, компаниите слушат

Южнокорейците са най-взискателните потребители в света... Снимка: Getty Images
Южнокорейците са най-взискателните потребители в света...

Това е слабоизвестен факт за потребителите по цял свят, но добре известен на много глобални компании: южнокорейските купувачи играят ключова роля в окончателния дизайн на камери, блендери и безбройни други продукти, продавани далеч извън границите на Корейския полуостров.

Фирми като L'Oreal, Philips и Nikon използват Южна Корея като терен за изпитания, често правейки иновации или леко модифицирайки потребителските си продукти, за да отговорят на вкуса и предпочитанията на хората там. Защо? Защото според многобройни представители на маркетинг общността те са сред най-взискателните потребители в цял свят. След това продуктите се пускат на пазара.

"Това, което е сполучливо в Корея, ще има успех и в други части на Азия - и другаде, но не е задължително да важи и обратното," коментира Ричард Саймбърг, президент на L'Oreal - Korea.

Високоскоростният Интернет - с 90% дял

Мениджърите на големи корпорации и маркетинг експертите вярват, че Южна Корея е добро място за изпитания на продуктите на фирми, тъй като осигурява най-подходящия обем от потребители - около 50 млн. души, близо половината от които живеят в Сеул, а много от тях са и с доходи над $30 000.

Изключително конкурентни потребителски стоки от местни компании като Samsung и Hyundai - и отличното обслужване на клиентите, са повишили очакванията на много корейци. И 90-процентният дял на проникване на високоскоростен Интернет означава, че тенденциите за потребление се разпространяват бързо из страната.

"Ако намерите начини да отговорите на високите очаквания на корейските потребители, които имат изключително точно око за детайла, може да подготвите фирмите да станат конкурентни в обслужването на потребителите," казва Ким Санг-хун, професор по маркетинг в Сеулския национален университет.

Когато корейците говорят, фирмите слушат

През 2005 г., корейците поискаха Philips Electronics да снабдят малкия си блендер с филтър с кръгли отвори, който да улавя остатъците от фасул и тофу, за да се получи по-фина супа. Филтърът бе пуснат на пазара едновременно в Корея и Китай през 2005 г. Година по-късно - и за продажба в Европа.

Корейците получиха това, което искаха, но някои все още не са напълно удовлетворени.

"Иска ми се отворите във филтъра на този мини-блендер да бяха с ромбоидна форма. Това би улавяло ципата на гроздовото зърно и семената от ягоди по-добре," заявила наскоро 30-годишната домакиня Лий Джун-хи в универсалния магазин Lotte в централен Сеул.

Подобни коментари са познати на Парк Сун-юн, мениджър по връзките с обществеността на Philips Korea. "Те дори поискаха от нас да променим цвета на електрическия кабел на ютията от бяло в черно - тъй като твърде бързо се зацапва," разказва Парк. Philips наистина променят цвета на кабела в своята т.нар. Fashion Iron, която се появява на световните пазари през 2008 и 2009 г.

Те обичат да снимат - затова и Canon и Nikon ги обичат

В Южна Корея се реализират само 2% от продажбите на камери по света, но Canon и Nikon твърдят, че потребителите в страната са най-активни. Броят на онлайн представяния, прегледали ги читатели и коментари е поне десет пъти по-голям, отколкото в подобни блогове в САЩ, твърди Ким Дон-кук, мениджър по комуникациите в NikonImaging Korea.

Южнокорейците непрекъснато дискутират на популярни сайтове като SLR Club и дори правят догадки за спецификации и цени на модели, които още не са на пазара.

В Южна Корея има осезаемо повече потребители на полупрофесионални камери, отколкото в много други страни. И професионалисти, и любители демонстрират познания на технически подробности, когато желаят промени в моделите.

"Много потребители продължаваха да ни казват: 'Корейците обичат да правят снимки на хора. Искаме чертите на лицето им да изглеждат максимално ясни, а фонът да бъде размит. И научихме, че 35 мм би била най-подходящото фокусно разстояние за тази цел. Питаха ни дали можем да направим подобни обективи. Между другото ни заявяваха, че трябва да използваме ултразвуков мотор, така че да може да се използва автофокус", споделя Ким.

Нов 35 мм обектив, известен в Южна Корея като "Cafe Lens", тъй като прави качествени снимки на човек, седящ срещу вас на маса, бе пуснат по цял свят от Nikon през март м.г. Извън Корея обективът просто бива наричан с продуктовото му име: AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8G.

L'Oreal печелят от познанията на южнокорейците, които дълго говорят за текстурата и молекулите на продуктите за лице в популярни онлайн общности като PowderRoom и GlassMirror, както и с търговските представители в универсалните магазини.

Козметиката също е на почит - освен хай-тека

В Южна Корея L'Oreal имат повече от 900 изключително добре обучени търговски представители в 68 универсални магазина - необичайно голям брой за производитиля на козметика.

На първия етаж на оживения универсален магазин Lotte местата на повечето щандове на местни и чуждестранни козметични марки са пълни с южнокорейски жени, обсъждащи характеристиките на продуктите с търговските представители. Те често биват придружавани от майки, дъщери, приятели или дори синове.

Много южнокорейски жени например търсят овлажняващи кремове с т.нар. текстура "chok-chok", което означава определен тип влажност, която е същевременно лека, но все още се задържа добре върху кожата.

Южнокорейците, които прекарват дълги и сухи зими, толкова упорито изискват това "chok-chok" усещане, че много чуждестранни производители на козметика вече предлагат млечни лосиони.

Но пък южнокорейците се оплакват, че млечните лосиони оставят усещане за мазност през лятото, а продажбите на лосиона на L'Oreal спадат през този сезон. Така че фирмата се е завърнала в лабораториите, за да подготви формула за есенция на гел, която ще осигури "chok-chok" усещане, без съпътстващата го лепкавост или мазност през горещото и влажно южнокорейско лято.

"Да, наистина, корейците са много взискателни," признава Ричард Саймбърг от L'Oreal. "Но те се оплакват по конструктивен начин."

 

Най-четените