Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

На американците им писна от 3D кино, но Холивуд не схваща

На американците им писна от 3D кино, но Холивуд не схваща

Осем години след "Аватар" на Джеймс Камерън, 3D технологията продължава да шества по света, но на американците очевидно им омръзна, констатира изданието Quarz.

Балонът на 3D филмите е на път да се спука в САЩ, поне ако се съди от изнесените данни. Въпреки че Холивуд произвежда повече 3D заглавия отвсякога, все по-малко американци имат желание да плащат за обемно кино забавление.

Според данните, изнесени в годишния доклад на асоциацията, която защитава интересите на кинематографската индустрия MPAA - 3D филмите през 2016-та отбелязват 8% спад като приходи в американския бокс-офис спрямо 2015-та.

И това е, въпреки че Холивуд е произвел 12 3D заглавия повече спрямо предходната година.

Според данните пикът на интереса към 3D киното в САЩ е бил през далечната 2010-а година - и оттогава насам този вид прожекции отбелязват видимо намаляване на посещенията - въпреки очеизвадното по-голямо количество произведени филми в този формат:

Графика: Qz.com

Или казано с една дума: частта от общата печалба на 3D киното в САЩ е паднала до 14% от общия бокс-офис, а е била 21% през 2010-а. За сметка на това общите бокс-офис печалби на всички заглавия през този период е нараснала с 8%:

Графика: Qz.com

Защо тогава Холивуд продължава неуморно да произвежда 3D филми за домашния пазар, след като е от ясно по-ясно, че американците все повече губят интерес към този формат?

Отговорът е неочакван: Азия - и особено Китай - продължават да обожават 3D киното.

В САЩ и Канада 3D прожекциите съставляват около 39% от всичките дигитални прожекции. В Азия обаче 3D прожекциите са цели 78% от всичките прожекции:

Графика: Qz.com

Всъщност общите бокс офис печалби на Холивуд нарастват общо с 44% от 2012, което основно се дължи на нарастването на броя прожекции в Китай, Япония и Индия.

Това само показва, че китайските зрители обожават 3D прожекциите.

През 2015-а китайският пазар на 3D кино е оценен на повече от 1 млрд. долара, което е повече от този в САЩ. В Китай 95% от нарастването на печалбите се дължи на показването на 3D филми.

Затова и не е странно, че студията започнаха да правят 3D премиерите на някои от най-новите си филми предимно в Китай.

Очевидно Холивуд капитализира интереса на Китай към този вид кино.

Но остава въпроса защо индустрията продължава да се опитва да накара американците да гледат формат, които те очевидно не харесват и който, както се оплакват много хора, предизвиква единствено завиване на свят?

Интересно е какви са данните за Европа и особено за България, където все повече филми дебютират основно в 3D формат... Струва си да разберем.

 

 

Най-четените