Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво чака моряците ни от кораба с кокаина

За претоварване на пакети с кокаин обикновено се плаща по 1000 евро допълнително Снимка: Getty Images
За претоварване на пакети с кокаин обикновено се плаща по 1000 евро допълнително

В Дневникът на един наркотрафикант ви бях разказал за маршрутите на кокаина. А наскоро български моряци бяха арестувани по същия този маршрут...

Сутрините в затвора Тешейро са страшно прозаични, събужда те леко отваряне на вратата, вратите са автоматични и се отварят от надзирателите. Длъжен си да се изправиш до леглото за да може да видят, че си добре и на място. Следва закуска с мляко и бисквити.

Знам, че на много от роднините няма да им бъде приятна тази част от разказа, но няма да я спестя. Какво означава 3 тона кокаин? 60 чувала по 50 кг. В моя кратък живот на трафикант съм виждал доста такива пакети, неприятната част от моя разказ е, че самите моряци са товарели стоката на кораба, те са я претоварили в открито море.

Това е практиката и когато се наемат, им се плаща допълнително за това. Как ще отговорите, ако някой ви предложи да претоварите тези пакети за по 1000 евро допълнително плащане? Би ви отнело 15 минути, защото сте двайсетина човека...

За съжаление, в затвора, където са моряците ни, има доста българи, ще спомена едно име Георги Димитров Капчин. Моряците са настанени по двама в килия, вече имат телевизори. Роднините им не трябва да се притесняват за медицинското обслужване.

Какво значи Sumario secreto за един следствен? За моряците тези неразбираеми думи са най- страшното нещо. Това означава, че нямат право на излизане под гаранция до приключването на разследването, което по принцип в Испания продължава три месеца. Важи за всички. Дали си откраднал или убил, няма значение.

След това следва техните адвокати да поискат освобождаване под гаранция, чийто размер ще бъде между 3000 и 5000 евро. Освобождаване под гаранция няма да получи капитана и доказано съпричастните в телефонните подслушвания.

Интересно, но никой от българските вождове не каза - по телевизията и в пресата, че има стотици страници телефонни разговори. Друго интересно в цялата история е откъде тръгва всичко. Не бива да се премълчава, че не хора като Ивелин Банев - Брендо са намесени във всичко това и да се отговаря двусмислено.

Всичко тръгва от българи, които са били скоро в затвор в България и някой от тях сега живеят в Перу и Венецуела, нека се знае, че този товар е предназначен само за Испания и то за Кастельон и покрайностите на Валенсия.

А сега една хипотеза - с елементи на истина. Българин дилър на колумбийци, родом от бургаско село, работи охрана в публичен дом в Испания. Редовни клиенти там са доста пълен колумбиец, 1.75 м, и пълният му антипод - колумбиец, висок два метра.

Двамата всяка вечер прекарват часове в клуба, българинът е впечатлен от качествения материал, с който го черпят постоянно. Като всяка отворена българска душа се сближава с тях и малко по малко те му споделят с какво се занимават. Нашият е горд с тези познанства, започва да купува от тях материал, не го меси, само продава - и се издига бързо. Скоро продава по повече, докато не става част от поредната завера, организиране на транспорт на товар 3 тона. Оттам следва продължение... дали съм познал?

В затвора Тешейро ви казах, че имаше руски капитан, който беше заловен със седем тона кокаин на борда. Разговаряхме много, защото аз владея руски, а той не знае испански или други езици. Той беше изолиран от неговите моряци и беше много самотен, в този случай испанците бяха разхвърляли в няколко затвора целия екипаж, за да не могат да градят заедно своята защита, а това е най-лошото в случая.

Защото, за да спасиш кожата, ти си изправен и подучен от твоя адвокат да кажеш ,че този до теб е бил човекът, товарил материала. Всички един срещу друг - това се прави от следователя, за да бъдат наказани всички, защото всеки ще се обърне срещу другия. Тактиката е подла, но истината е, че няма спасение в този случай.

Засега единствен обречен е капитанът, очаква го присъда от 9 до 12 години затвор. Моряците са оставени на течението и в зависимост от събраните доказателства най-вероятно ще бъдат пуснати под гаранция до самото дело и след това осъдени на по три до четири години, като веднага след делото ще ги пуснат, защото ще са излежали по осем до девет месеца от присъдата си, докато чакат пускане под гаранция.

Следва: Колко кошмарни могат да са следствените килии...

 

Най-четените