Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Mercedes смути акционерите си

Атаката на Mercedes при компактните модели не допада на всички
Атаката на Mercedes при компактните модели не допада на всички

Амбициозните планове на Mercedes за ръст на печалбата и рязко увеличаване на производството в близко бъдеще успяха да притеснят някои от инвеститорите в автомобилния производител, които са на мнение, че тези цели са непостижими или най-малкото си противоречат.

Според Detroit News, акционерите са смутени от плана на Mercedes марката да се превърне в най-големия производител на луксозни автомобили в света и да удвои годишните си продажби до 2,7 милиона бройки до 2020. Допълнително някои акционери се съмняват и че Mercedes ще изпълни плана си за 10% оперативна печалба - цел, която е фиксирана до края на настоящото десетилетие.

Един от ключовите проблеми за акционерите се оказа фокусирането на Mercedes върху компактните модели, основно А-класата, В-класата и GLA. Логиката на инвеститорите е следната: тези модели се продават на по-ниски цени и ще носят по-ниска печалба от по-големите автомобили - С-класата, E-класата и основно S-класата.

Нарастването на разходите за труд и забавянето на продажбите също са сред факторите, изнервящи акционерите. Към това прибавяме и по-слабите от очакваното приходи на марката за 2012, както и твърденията на някои анализатори, че Mercedes „отрича реалностите на пазара" и не е успяла да поеме в правилната посока при развитието на моделната си гама. В бранша мнозина са на мнение, че в крайна сметка Mercedes ще успее да постигне само една от двете важни цели: повече продажби или по-висока печалба.

Напрежението сред акционерите на Mercedes беше подсилено и от новината за изтеглянето на Suzuki от автомобилния пазар в САЩ, както и от началото на процедурата за защита от кредитори на американското поделение на компанията, което фалира. За радост на феновете на марката обаче, Suzuki ще продължи да продава своите мотоциклети и двигатели за лодки отвъд Океана.

От американския пазар вече си тръгнаха две други японски марки - Daihatsu и Isuzu, а корейската Daewoo отдавна изчезна, след като беше погълната от GM. Точно на другия полюс обаче е представянето на други две корейски марки - Hyundai и най-вече Kia, които регистрират значителен ръст в продажбите си в последните няколко години.

През 2003 Suzuki обяви плановете си да увеличи годишните си продажби в САЩ до 200 000 автомобила, но резултатите се оказаха доста по-слаби - марката достигна до 100 000 продажби през 2006 и 2007. Спадът в продажбите на Suzuki в последните месеци, точно когато пазарът в Щатите растеше постоянно е бил последният фактор, който е убедил японците да се изтеглят.

 

Най-четените