Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Момичето, което владее социалните мрежи

Биляна Славейкова е едно необикновено момиче, царица на социалните мрежи и едно от най-популярните стрийт лица у нас.
Тя е един от майсторите на рекламата в социалните мрежи у нас. Биляна умее да менажира профилите си толкова добре, че превръща себе си в нещо като бранд.
В ранните си двадесет години Биляна вече е един от най-големите онлайн инфлуенсъри у нас. Популярността й все повече нараства и е обвързана с все повече рекламни ангажименти
„Веднъж написах в Twitter, че пътят към сърцето ми е осеян с кашони желирани бонбони и на следващият ден в тогавашната редакция на списание INTRO пристигнаха десетки видове. Така се прави успешен улов"
Вярва, че чатът и представянето в социалните мрежи все пак би могъл да бъде печеливш бизнес и самата тя се възползва от това.

Ако сте социален тип с множество контакти, бохем, любител на кучета, Казанова с интелигентност над средното ниво, редактор с вкус към оригиналните текстове, рекламен мениджър в търсене на обект или просто човек с усет за хубавото - знаете коя е Биляна Славейкова много добре.

Тя е един от майсторите на рекламата в социалните мрежи у нас.

Биляна умее да менажира профилите си толкова добре, че превръща себе си в нещо като бранд, без да си го е поставяла за цел. Прави го с лекотата.

И така, в ранните си двадесет години Биляна вече е един от големите онлайн инфлуенсъри у нас.

За Бибонс, както я наричат приятелите, се заговори активно преди две години покрай приложението за запознанства на домашни любимци Doglar, което тя създаде.

Към момента проектът й е повече от успешен, а самата тя се развива като едно от стрийт лицата на София.

Спада към общността на градските разказвачи, а историите й можете да чуете на някое от популярните напоследък столични стендъп четения. Ще я разпознаете по червените устни и екстравагантния стайлинг, които са нейна запазена марка.

Били, Билс, Биби или Бибонс казва, че е необикновено момиче още от малка. В детската градина се отличава със слонската си памет. Запомня и до ден днешен цели стихотворения от първото слушане.

За да демонстрира тази своя надареност, малката Бибонс омайвала който й падне с рецитал и патос, след което се обръщала с главата надолу на дивана в хола.

Имала си и странности. Дълбаела лимони с лъжица във времето, когато не строяла жилищни комплекси за бездомните кучета. Е, как без нейните безброй четирикраки любимци. Само дето първото й кученце било трикракия Тъки, за когото се грижела пред блока.

Особеностите на Бибонс, които няма как да останат незабелязани, й донесли популярност в училище. Там Андрей й носел раницата, Георги - якето.

„Явно имам особени отношения с мъжете още от 13-годишна", смее се Биляна, докато ми показва тайния си тийн дневник. Но активността й я насочва не към перото, а към спортното училище, където се занимава с художествена гимнастика. След това попада в Природоматематическата гимназия, където часовете по програмиране й докарват кошмари.

Животът на Биляна през онези години се движи по трасето Смолян - Валенсия - София, тъй като родителите й емигрират в Испания. „Може би и затова се чувствам у дома едновременно никъде и навсякъде, в зависимост от настроението", казва Биляна.

Десет години по-късно Биляна вече е нещо като идол в социалните мрежи. Успява да моделира профилите си по такъв начин, че последователите й набъбват всекидневно.

„Веднъж написах в Twitter, че пътят към сърцето ми е осеян с кашони желирани бонбони и на следващият ден в тогавашната редакция на списание INTRO пристигнаха десетки видове. Така се прави успешен улов", разкрива стратегиите си Биляна.

Тя е майстор на контактуването и привличането на внимание. Постига го, тъй като е склонна да споделя искрено, а честността винаги е добър съюзник.

„Може би затова се чувствам комфортно в социалните мрежи. Обичам да се смеем и да пиша забавни неща, не понасям мотивиращи картинки и Facebook нравоучения.

Все пак любимата ми социална мрежа е Instagram, харесва ми да снимам (без да имам претенцията, че го правя добре) и това е моят начин да маркирам моменти, които са ми важни или неща, в които съм намерила красота или друго, което ме е привлякло.

В ежедневието си имам два режима - или вървя по улиците с поглед, забит в някой месинджър и пиша, или буквално попивам всичко от средата - надписите по стените, разговорите на хората, езика на тялото на влюбените и на вече омръзналите си".

Така социализирането на Биляна се превръща и в професия. Комуникацията тече с пълна пара дори и в момента на разговора, но възпитание не й липсва и е изключила звука на смартфона си, вместо да ми се извинява на всяко „beep" с тривиалното „само секунда".

Бибонс не се възприема като интернет знаменитост. Може би, защото известните личности в динамичния онлайн свят се променят всяка сутрин.

Ни най-малко не е фръцла, както може би си мислите. Противно на очакванията на хейтърите, Бибонс чете достатъчно, за да ви изпляска цитат във всеки един момент и то от книга, която дори не знаете, че съществува.

„Имаше момент в живота ми, когато исках да се занимавам с военна журналистика и филмите на Данис Танович много силно ми бяха повлияли. Обожавам естетиката на Уес Андерсън, въображението на Тим Бъртън и реализма на Гаспар Ное. Идеалната жена пък е Джейн Бъркин на двайсет".

В този момент съм убедена, че поне двама от четящите проверяват гореизброените имена в интернет. Така влияе Биляна - кара те да се усъвършенстваш, за да изглеждаш още по-добре в очите на другите.

Вярва, че чатът и представянето в социалните мрежи все пак би могъл да бъде печеливш бизнес и самата тя се възползва от това.

„Все повече са брандовете, които предпочитат да заменят известните личности с обикновени хора, за да представят продуктите си. В този ред на мисли това превръща профила си в своеобразна медия, а взаимодействието с бранда - в бизнес.

Този "бизнес" обаче може да бъде възможен и работещ само и единствено, ако личното преживяване не бива манипулирано от страна на бранда, както се случва в стандартната реклама, а остане естествено за човека и неподправено по линията от него към "неговите" хора".

Благодарение на тази стратегия, Биляна Славейкова бе избрана за посланик на марката минерална вода Perrier, която подкрепя уличното изкуство и атрактивните, креативни млади хора.

За да си като нея:

Тайната на интернет популярността всъщност не е чак то-о-о-лкова скрита - онлайн трябва да бъдеш най-добрата възможна версия на себе си, без да бягаш от себе си, съветва Биляна Славейкова.

Тоест, не ти е нужен график за постове или да се правиш на някой друг, макар че има някои трикове. Бибонс обаче не ги спазва и пак жъне успехи.

„В Instagram например има часове, в които е най-добре да пуснеш поста си - сутрин и вечер. Не е добре например да пускаш две снимки едновременно", споделя Биляна.

Профилът й там обаче е „пълна шизофрения" - кучета, селфита, палми, всичко...

„Ако целиш профилът ти да стане популярен, е хубаво той да си има стил, за да е лесно да се асоциира с други профили или да задоволи интерес към нещо.

В моя случай обаче профилът е толкова разнопосочен, колкото случките, интересите, настроенията ми. Никоя от снимките не е отнела повече от 5 минути, а всички минават през стандартните (безплатни) филтри на VSCO", разкрива тя.

И така най-важното за младите хора в момента, за да бъдат забелязани, е да бъдат малко по-ексцентрични от средното ниво.

„Преди няколко години преминах през всички нюанси на розово в косата и това беше моментът, в който привличах вниманието на хора в диапазон от малките момиченца в мола, които ме "показваха" на майките си до мъжете по клубовете с лафчета като "Това естественият цвят на косата ли ти е?".

Ако смятате, че всичко казано дотук е просто разтягане на локуми - ще бъдете разочаровани в момента, в който срещнете Биляна из София. Можете да я видите да търси приятно място с добър интернет и домашна лимонада, тъй като работи за себе си, когато и където пожелае. На постоянен лов за локации е, тъй като продуктивността й се влияе много от атмосферата наоколо.

„Призванието ми е писането. С него обаче сме в сложни взаимоотношения. През последните години пиша най-добре, ако съм фрустрирана или нещастна. Обичам да пиша забавно, а пиша забавно само когато съм тъжна. Малко като с клоуните."

Е, повечето мислим, че й се получава. Само Биляна може да опише лятото така - с вкус на захарен памук с малини от Будапеща, аромат на мента от магазинче на Шишман и саундтрак от Frank Ocean и албумът му Blonde - просто, защото го е чакала цяла вечност.

А какво за любовта?

Ако любовта беше книга, Бибонс щеше да я кръсти "Колко е важно да бъдеш гушкало".

„Иначе любовта е да спим на плажа, да му открадна маслините от блъдимерито (данък "гадже"), да ми подарява домейни със смешни имена вместо картички, да прекосим 1500 км "извън закона", да се обичаме и когато не се понасяме, и непрекъснато да си задаваме един и същ въпрос, а именно "кой ще разходи кучето".

И за да не си мислите, че Биляна е примерно момиче, идеална, перфектна и не прави глупости - ние знаем какво направи тя миналото лято...

„Да не говорите за онзи печат от клуб под гърдите ми, за който нямам никакъв спомен и улики?"

Сега със сигурност помним коя е Биляна Славейкова и очакваме още онлайн изненади от нея.

 

Най-четените