Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Дизеловата атака на Cadillac

Cadillac планира и дизелови модели, но новият флагман на марката - XTS, не влиза в сметката
Интериорът на XTS съперничи на този на Mercedes и Audi
Дизайнът на Cadillac се модернизира
XTS беше посрещнат радушно в Лос Анжелис
Дон Бътлър изненада медиите с тезата си за дизеловите мотори
В дизайна на XTS се завръщат някои класически елементи от миналото

Съвсем скоро една от марките, символ на американското автомобилостроене - Cadillac, ще предложи на клиентите си версии на новите си модели с дизелови двигатели. Въпреки предубежденията, че по-богатите купувачи на автомобили в Щатите смятат, че дизелите са само за Европа.

От Cadillac признаха на представянето на новия XTS на автомобилното изложение в Лос Анжелис, че ако марката иска да има шанс срещу новите модели на Audi, BMW и Mercedes, при това американския пазар, то тя задължително трябва да предлага и дизелови мотори. Което може да се окаже пробив в американската индустрия.

"Нашата цел е да се съревноваваме с най-добрите в света, без да правим компромиси - заяви Дон Бътлър, вицепрезидентът на Cadillac, който отговаря маркетинга на марката. - И ако това означава по-голям избор на двигатели за американския пазар, особено що се отнася до дизеловите, то ще трябва да направим тази стъпка.

Все още няма официално потвърждение на изказването на Бътлър, но "заемането" на съвременни и икономични дизелови мотори от другите марки под шапката на гиганта General Motors едва ли ще е трудно - европейското поделение на концерна Opel е един от технологичните лидери в тази област. Друга марка на концерна - Chevrolet, вече продава дизелови модели, но основно в Европа.

Естествено, консервативните анализатори на американския пазар обясниха, че внасянето на дизелови двигатели от Европа ще оскъпи автомобилите на Cadillac, а евентуалното пренасяне на производството на такива мотори и технологиите, свързани с тях ще е твърде трудоемко и отново - твърде скъпо.

Бътлър обаче не се ограничи само с подхвърляне на темата.

"Cadillac разглежда много сериозно възможността да започне да продава автомобили с дизелови двигатели - първо на пазарите извън Щатите", допълни Бътлър, с което отговори на въпросите дали марката ще успее да се наложи в Европа.

Големите бензинови двигатели, с които са оборудвани топ моделите на Cadillac ги оскъпяват твърде много на европейския пазар, разходът им на гориво е висок, а екотаксите - неприятно високи.

Новият XTS не е изключение - автомобилът дебютира в Лос Анжелис с 3,6-литров V6 бензинов мотор с мощност 300 конски сили и от Cadillac са на мнение, че това е моделът, който ще може да се бори с успешния А8 на Audi - най-малкото що се отнася до лукса в интериора и размерите на багажника.

Много малко от последната генерация модели на Cadillac се оказаха успешни, въпреки надеждите, които маркетинговия отдел възлагаше BLS - автомобил, сякаш създаден за Европа и базиран на успешните Saab 9-3 и Opel Vectra.

Други модели - като CTS и STS така и не станаха достатъчно разпознаваеми за европейците, а в Щатите продажбите също не вървяха заради дизайна им, който се оказа твърде спорен.
Новият XTS на практика няма директен европейски конкурент - той е по-голям от E-класата на Mercedes и Audi A6, но е по-компактен от Audi A8.

Двигателят на XTS задвижда предните колела, а задвижване 4х4 се предлага като опция. Спирачната система е дело на Brembo, дори и за най-евтините версии, което в Cadillac смятат за много важен коз.

XTS ще се произвежда в Ошава, Канада, като продажбите започват през пролетта. Дизелова версия, все още няма.

 

Най-четените