Mobilecafe

Facebook след IPO: 7 прогнози

Webcafe.bg, по материали от чуждестранния печат 21.05.2012, 10:51 (обновена 22.05.2012, 09:51)
Марк Зукърбърг, Facebook

Резултатът от IPO на Facebook: 104 млрд. долара оценка на компанията, $16 млрд. привлечени инвестиции

Facebok направи своето IPO (първично публично предлагане на акции). Компанията започва друг живот - все пак FB до IPO-ото и FB след IPO са две различни компании. Социалната мрежа има излишни пари и допълнителни стимули.

Сега Марк Зукърбърг ще трябва да поддържа статуса на бизнеса си за 100 милиарда - трябва да пуска нови продукти и проекти и с всички сили да оправдае доверието на инвеститорите. Само с рекламни иновации няма да стане.

1. Мобилната стратегия

Мобилната стратегия на Facebook интересуваше най-много инвеститорите преди IPO-то. В своя отчет компанията призна в прав текст, че броят на мобилните потребители расте по-бързо от бройката на рекламните съобщения: "Ако потребителите са още по-активни чрез мобилните си телефони вместо чрез десктопната версия на сайта, и ако ние не успеем да реализираме успешно стратегията да спечелим от нашите мобилни потребители - или разходите за реализацията й се окажат прекалено големи, то финансовите ни показатели и възможността за ръст на приходите ще намалеят".

Колумнистът на Forbes Ерик Джексън обаче съвсем не е убеден, че Facebook ще успее да "кешира" мобилното направление: "Именно този неуспех ще доведе до гибелта на социалната мрежа в следващите 5-8 години".

След IPO-то социалната мрежа се опитва активно да се справи с проблема. Първо, на мобилните приложения и мобилни версии на сайта се появиха реклами. Това не се хареса на всички: бездруго екранът на смартфона е твърде малко пространство, а самите FB-приложеня и без реклама не са най-бързите на света.

Второ, ще има повече програми за партньорство с мобилните оператори. Като опция например - може да получите вирусна мобилна Facebook игра с разнообразие от платени опции. Освен ако дотогава, разбира се, смартфоните ни не са гръмнали от реклами.

2. Рекламата

Преди IPO-го рекламният офис на Facebook преживя нелеки времена. Най-напред автомобилният концерн General Motors се отказа от рекламата в социалната мрежа, публично заявявайки, че тя не работи. След това беше публикувано проучване, от което ставаше ясно, че 83% от потребителите на Facebook никога не кликват на рекламните съобщения в мрежата.

Очаквайте ответен удар. Както и да се борят с Facebook защитниците на личните данни, рекламите в социалната мрежа ще растат, а информация за нас ще продължи да се събира още повече и чрез по-хитри начини. Още от 2011 г. Facebook тества системата на таргетирана реклама в реално време - и това ще стане. Напишете в профила си или в коментарите за котета - и в същата минута ще получите реклама на зоомагазин.

3. Повсеместна интеграция

Facebook е на път да пусне свой собствен магазин за приложения App Center за платформите iOS и Android. Към днешна дата със социалната мрежа са интегрирани над 200 приложения - твърде малко за целта. Но след IPO има нов курс: до края на тази година във Facebook ще има вече не стотици, а хиляди приложения.

Всъщност задачата е ясна: всички големи и по-малко забележими информационни сайтове и сайтове за услуги трябва да се интегрират с най-голямата социална мрежа на планетата.

4. Геолокация

Преди пускането на акциите, Facebook купи геолокационното приложение Glancee, което ни помага да намерим хора със сходни на нашите интереси или такива, с които имаме общи контакти. Съвършено ясно е, че социалната мрежа иска да използва геолокацията в максимална степен и няма да се ограничи с едно check in.

Разбираемо: Facebook не иска да изпусне нито един сегмент от комуникациите на потребителите - независимо дали са обикновени чатове, интернет-телефония или търсене на нови запознанства.

Приложенията, работещи по модела people discovery networks (например Highlight), станаха водещ тренд през първата половина на годината и е грехота човек да не се възползва от тях.

5. Четем, слушаме, пазаруваме

Вече свикнахме Facebook да ни съобщава кой какви статии чете и каква музика слуша. Следващата стъпка е шопингът. Приложенията на интернет-магазините (освен работещият вече Ticketmaster или електронната Fab. com) - а те ще станат в пъти повече в края на годината - ще позволят на потребителите бързо да споделят информация за покупките си във FB със своите приятели. "Джена си купи iPhone", "Пешо си купи букет рози" и т.н. - глаголът "купувам" ще е толкова често срещан, както "чета" и "слушам".

6. Офиси във FB

Вече изтече информация, че в социалната мрежа скоро ще се появи функцията за обмен на файлове в групата. Това е само началото. Във Facebook искат, разбира се, социалната мрежа да не е само място за комуникация, но и работно пространство, офис. Не всички проекти в тази област бяха успешни (да си спомним така и несъстоялия се убиец на e-mail). Днес - обмен на файлове, а по-нататък - работни групи със собствени офис приложения (като Google Docs).

7. Своя търсачка

Слуховете, че Microsoft се кани да продаде на Facebook своята търсачка Bing може и да не са безпочвени. От една страна Microsoft скоро съобщиха за мащабна реформа на системите си на търсене. От друга, както отбелязват анализаторите, това е последният опит на софтуерния гигант някакси да измъкне на повърхността интернет подразделението си.

Ако не се получи, Facebook очаква Bing с разтворени обятия. Facebook може би ще се опита да адаптира търсачката по свой вкус и съществено да подобри функционалността й. Така социалната мрежа би станала пряк конкурент на Google, което само по себе си е изгодно на Microsoft. Удобна търсачка във Facebook с функция за бързо търсене по думи и текст в социалната мрежа - това е прекрасна възможност да се увеличат приходите...

Oще: facebook  ipo  пазаруване  потребители  приложения  реклами 


Още от Mobilecafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 04.08.2011, 10:23

1 Блуждаещ читател | 22.05.201214:19

Дет' се вика на набълбукалите се - честито.
С П/Е към 100 скоро няма да видим ръст в тази позиция.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани