Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

20-те най-скъпи футболни марки

Реал - най-скъпият отбор в историята, събран за този сезон, а и най-ценната футболна марка в света.
20. Галатасарай: Стойност - 294 милиона долара. Годишен приход - 220 милиона долара. Годишна оборотна загуба - 37 милиона долара. С новите си рекламни договори с Huawei и Turkish Airlines, с винаги пълния си нов и модерен стадион, клубът е осигурен финансово.
19. Уест Хем. Стойност - 309 милиона долара. Приход - 186 милиона. Годишна оборотна печалба - 54 милиона. Клубът се мести на 50-хилядния Олимпийски стадион от сезон 2016-2017 г., където сключи договор за 99-годишен наем. Това ще увеличи рязко приходите от билети и дни на мачове.
18. Нюкасъл. Стойност - 349 милиона долара. Приход - 210 милиона. Годишна оборотна печалба - 44 милиона. След една година отсъствие, клубът се връща в топ 20. Най-вече заради огромните пари от тв правата на Висшата лига, както и заради третото си място по средна посещаемост в Англия - 50 700 зрители, регистрирана миналия сезон.
17. Наполи. Стойност - 353 милиона долара. Приход - 224 милиона. Годишна оборотна печалба - 43 милиона. Олимпийският комитет и спортното министерство на Италия обещаха помощ за реновирането на стария стадион "Сан Паоло", след като собственикът Ди Лаурентис дори заплаши да изнесе клуба извън страната. Обновеният стадион ще значи увеличени приходи от билети и активности в дните на мачове.
16. Атлетико. Стойност - 436 милиона долара. Приход - 231 милиона. Годишна оборотна печалба - 47 милиона. Атлетико стигна до титлата и финал в Шампионската лига. Парите от тв права се увеличиха спрямо предишния сезон с близо 80 процента.
15. Интер. Стойност - 439 милиона долара. Приход - 222 милиона. Годишна оборотна загуба - 41 милиона. Клубът удължи рекламния си договор с Nike за 10 години при 26 милиона годишно, но не играе в Шампионската лига.
14. Шалке.
Стойност - 572 милиона долара. Приход - 290 милиона. Годишна оперативна печалба - 57 милиона. Две китайски компании - Huawei и Hisense се присъединиха към спонсорите миналото лято, с което увеличиха с по около 3 милиона долара прихода от реклами. Снимка: Getty Images
14. Шалке. Стойност - 572 милиона долара. Приход - 290 милиона. Годишна оперативна печалба - 57 милиона. Две китайски компании - Huawei и Hisense се присъединиха към спонсорите миналото лято, с което увеличиха с по около 3 милиона долара прихода от реклами.
13. Тотнъм. Стойност - 600 милиона долара. Приход - 293 милиона. Годишна оборотна печалба - 63 милиона. Тотнъм подписа нов петгодишен договор с AIA Group за спонсорско лого на екипа, който ще му носи по 27 милиона долара на сезон.
12. Пари Сен Жермен. Стойност - 634 милиона долара. Приход - 443 милиона. Годишна оперативна загуба - 1,4 милиона. С 200-милионния си договор (на година) с Катарската туристическа камара, клубът има най-големия процент от прихода си от рекламното перо.
11. Борусия (Дортмунд). Стойност - 700 милиона долара. Приход - 355 милиона. Годишна оборотна печалба - 55 милиона. Приходите от реклами се увеличиха с 14 процента, което стана заради спонсорски договори с Rewe и Huawei.
10. Милан. Стойност - 775 милиона долара. Приход - 339 милиона. Годишна оборотна печалба - 54 милиона. Подновеният договор с Emirates за лого на екипа носи по 23 милиона долара на сезон. Милан се стяга да строи и нов стадион, което ще увеличи рязко прихода от билети и дейности в дните на мачове.
9. Ювентус. Стойност - 837 милиона долара. Приход - 379 милиона долара. Годишна оборотна печалба - 50 милиона. Юве удължи партньорството си с Goodyear и Fiat Group last, разчита на чудесни приходи от стадиона и дните на мачове, а и доминира на терена в Италия.
8. Ливърпул. Стойност - 982 милиона долара. Приход - 415 милиона. Годишна оборотна печалба - 86 милиона. Клубът добавя 8500 нови места за сезон 2016-2017 г. на стадиона си, с което капацитетът на "Анфийлд" ще стане 53 800 зрители - тоест, приходите се вдигат.
7. Арсенал. Стойност - 1,31 милиарда долара. Приход - 487 милиона. Годишна оборотна печалба - 101 милиона. Новият петгодишен договор с Puma носи по 51 милиона на сезон.
6. Челси. Стойност - 1,37 милиарда долара. Приход - 526 милиона долара. Годишна оперативна печалба - 83 милиона долара. Голям е приносът на 10-годишния договор с Adidas, който носи по 45 милиона на сезон. Челси е и в топ 5 по спечелени пари от тв права и награден фонд от Шампионската лига за последните три сезона.
5. Манчестър Сити. Стойност - 1,38 милиарда долара. Приход - 562 милиона долара. Годишна оборотна печалба - 122 милиона. Капацитетът на стадиона е увеличен на 55 000 места за следващия сезон, което ще го направи трети най-голям във Висшата лига.
4. Байерн. Стойност - 2,35 милиарда долара. Приход - 661 милиона. Годишна оборотна печалба - 78 милиона. Байерн удължи договора си с Adidas до 2030 г., като ще получи за периода 986 милиона долара.
3. Манчестър Юнайтед. Стойност - 3,1 милиарда долара. Приход - 701 милиона. Годишна оборотна печалба - 211 милиона. Юнайтед подписа убийствен и рекорден договор за 1,1 милиарда долара (за 10 г.) с Adidas, който започва от новия сезон.
2. Барселона. Стойност - 3,16 милиарда долара. Приход - 657 милиона. Годишна оборотна печалба - 174 милиона. Клубът вероятно ще удвои приходите си от реклами с новите договори за спонсор на екипа. Освен това е в ход операция "нов стадион", което ще вдигне и парите от дните на мачове.
1. Реал Мадрид. Стойност - 3,26 милиарда долара. Приход - 746 милиона долара. Годишна оборотна печалба - 170 милиона долара. Шампиони на Европа, шампиони и по пари. Най-влиятелната и скъпа спортна марка в света. Трябва да се отбележи, че във финансовите баланси на клуба футболният и баскетболният отбор са заедно - тоест, това са печалби и оборот на двата тима. Лъвският пай, разбира се, идва от футбола.

Списание "Форбс" за 12-а поредна година направи оценка на най-скъпите футболни марки в света.

Тя се базира на данните на компанията "Делойт" за приходи, оборот и печалби на клубовете от тв права, дни на мачовете, билети, трансфери и рекламни договори, както и на изследване на популярността на най-големите европейски отбори в социалните мрежи.

На върха на пирамидата е Реал, за трета поредна година.

Мега договорите на европейския шампион, както и големите пари от Шампионската лига, го правят засега недостижим.

Втори е Барселона, а трети - Манчестър Юнайтед, въпреки че не игра през този сезон в лигата на богатите.

Има шест клуба - наречени от "Форбс" Супер шестицата, които са в челната десетка по всички показатели, по които е изготвен списъка - рекламни договори, тв права, приходи от ден на мачовете и популярност в социалните мрежи.

Ето ги:

Реал е №1 по пари от тв права (277 млн. долара за миналаната година), №2 по популярност в социалните мрежи (86 милиона последователи), №4 по приходи от един ден на мач (154 млн.) и №1 по пари от рекламни договори (314 милиона).

Останалите в тази супер шестица са Барселона (№1 в социалните мрежи с 96 милиона последователи), Манчестър Юнайтед, Челси, Манчестър Сити и Ливърпул.

Това са клубовете, които не липсват в нито един топ 10 от четирите фундамента на финансовата пирамида.

По приходи от Шампионската лига в последните три сезона, Реал изпреварва с малко Байерн - 154 срещу 151 милиона долара.

Челси е спечелил 143 милиона, Милан - 138, а Барселона е №5 със 137 милиона.

В общия топ 20 на най-скъпите марки присъстват 8 английски клуба, трите италиански мастодонта от Милано и Торино плюс изненадата Наполи, трите водещи испански тима, три представители на Бундеслигата, френският доминант ПСЖ, както и турският Галатасарай.

Отбрана компания, но прави впечатление, че все повече английските отбори настъпват, което се обяснява с умопомрачителния тв договор, който Висшата лига подписа. Според него от следващия сезон дори изпадащите отбори ще прибират по около 121 милиона лири (184 млн. долара) на година.

Ето го и пълният списък на най-добре правещите пари 20 европейски клуба.

 

Най-четените