Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

И американците искат икономични коли

Американците масово се отказват от колите с големи и лакоми двигатели
Американците масово се отказват от колите с големи и лакоми двигатели

Разходът на гориво е най-важният фактор, по който купувачите на нови автомобили в САЩ избират каква кола да си купят. Тази промяна в нагласите на клиентите в Щатите, които съвсем доскоро се вълнуваха от дизайна, мощността и остатъчната стойност на автомобила, излезе на бял свят в последното изследване на американското списание Consumer Reports.

Според това изследване, 37% от купувачите са заявили, че избират новата си кола по разхода на гориво. Преди година американците изживяха невиждан ценови шок - галон бензин (почти 3,8 литра) стигна и дори надхвърли 4 долара, а като броени месеци по-рано цената му беше два пъти по-ниска.

А и в Америка разходът на гориво на масовите автомобили е доста по-различен от стойностите, които в Европа се приемат за нормални - средно е с около 50% по-висок.

Други 17% от купувачите на нови автомобили държат на качеството на сглобяването на новата им кола, за 16% най-важна е сигурността, динамиката (мощност и максимална скорост) определя избора на 6%, а други 14% се интересуват от това доколко автомобилът им държи цена на вторичния пазар.

"Тези резултати потвърждават тезата, че цените на горивата продължават да оказват сериозни влияние върху поведението на шофьорите, както и за вбъдеще ще формират нагласите при избор на нов автомобил - заяви заместник-главният редактор на автомобилната секция на Consumer Reports Джеф Бартлет. - Другите фактори също са важни, но като цяло пазарът ще се ориентира към автомобили, които харчат по-малко и собствениците им плащат по-малко на бензиностанцията."

В сравнение с времената, когато бензинът беше по-евтин, промяната е направо драстична.

През 2006 разходът на гориво беше едва на четвърто място сред важните фактори при избор на нов автомобил. А през 2001 е заемал далечната 22-а позиция при приоритетите на купувачите.

В Щатите цените на горивата реализираха рязък скок през 2012 и се очаква да продължат да растат - смята се, че през лятото един галон бензин ще се продава за почти 5 долара.

В последните седмици обаче цената на основното гориво в САЩ започна да поевтинява - средната му цена стигна 3,71 долара за галон, с 13% по-ниско в сравнение със същия период на миналата година и с 4 цента по-евтино в сравнение с миналата седмица.

От изследването на Consumer Reports стана ясно още, че две трети от купувачите очакват новият им автомобил да е по-икономичен от този, който карат сега.

Администрацията на президента Барак Обама планира да финализира новите разпоредби да разхода на гориво на леките автомобили, вановете и пикапите, според които икономиите трябва да нараснат двойно до 2025 година - средният разход да стане по-малко от 6 литра на 100 километра.

Говорителят на Съюза на автомобилните производители Уейд Нютън заяви, че по-ниският разход на гориво е ключът към по-доброто бъдеще.

"Това е важно и за производителите на автомобили - обясни Нютън. - Устойчивото търсене на по-икономични автомобили от страна на купувачите означава, че компаниите трябва бързо да се насочат към по-агресивните стандарти за икономия на гориво."

По-рано през 2012 средният разход на новите автомобили, продавани в Щатите беше снижен на малко над 10 литра на 100 километра. В сравнение с данните от 2007, това означава, че има прогрес в рамките на 20%.

Купувачите на нови автомобили търсят всякакви начини, за да пестят от гориво - залагат на модели с двигатели с по-малък работен обем, купуват си хибриди или изцяло електрически автомобили, а някои се насочват и към вносни коли с дизелови двигатели.

И накрая, изследването показа, че жените мислят повече по този проблем от мъжете. 65% от дамите, които си купуват нов автомобил смятат, че автомобилът им трябва да замърсява по-малко природата. При мъжете този процент е 58. Също така 63% от жените са притеснени от факта, че САЩ зависи от вноса на петрол, докато това тревожи едва 49% от купувачите на нови коли.

 

Най-четените