Webcafe

SPORTCAFE

С уволнението на Тодорова десетки дела започват отново

Webcafe.bg 17.07.2012, 10:47 (обновена 17.07.2012, 12:24)
мирослава тодорова

Снимка: © Sofia Photo Agency

Тодорова посочва, че за периода 18 – 27 юли има насрочени пет съдебни заседания по първоинстанционни дела, на които вече е даден ход на съдебното следствие

Председателят на Съюза на съдиите Мирослава Тодорова трябва да получи уведомление от Висшия съдебен съвет (ВСС) за дисциплинарното си освобождаване. Тя вече е подала искане до Върховния административен съд (ВАС) изпълнението на решението да бъде спряно до окончателното произнасяне на съда по казуса.

Мотивът на Тодорова е че така тя ще може да продължи работата си по делата, по които заседава. Тя е един от най-натоварените съдии в Софийския градски съд, като за м. г. е разгледала над 300 дела.

Ако ВАС, който трябва да се произнесе по искането й до няколко дни, отхвърли молбата й, десетки дела ще трябва да започнат отначало.

Сред процесите са и наблюдаваните от Брюксел "Софийски имоти" и делото за наркоразпространение срещу Антон Савов - Мамата, за който се твърди,че е от групата на Златомир Иванов - Баретата.

В жалбата си до ВАС, цитирана от "Дневник", Тодорова посочва, че за периода 18 – 27 юли има насрочени пет съдебни заседания по първоинстанционни дела, на които вече е даден ход на съдебното следствие.

"Към момента имам неприключени първоинстанционни дела от общ характер с общо 20 подсъдими... По тях са проведени над 40 заседания, като протоколите за всяко едно от заседанията са между 3 и 92 страници. Към момента по делата са разпитани общо над 90 свидетели и над 40 вещи лица, като остава да бъдат разпитани още около 10 свидетели и 6 вещи лица. Съгласно чл. 258, ал. 1 НПК делата се разглеждат от един и същи състав на съда от започване до завършването на съдебното заседание, а когато някой член от състава на съда не може да продължи участието си и се налага да бъде заменен, съдебното заседание започва отначало", пише Тодорова.

Според нея ако решението за дисциплинарното й освобождаване бъде изпълнено предварително ще се стигне до обременяването на други съдебни състави с нейните дела. Освен това е и свързано с голям разход на време от страна на държавните органи и гражданите и разходване на финансови средства от бюджета на съдебната власт.

"Интересите на правосъдието надхвърлят всеки личен интерес и са правно защитени, поради което и per argumetum a fortiori считам, че са налице основанията за спиране на изпълнението на решението", пише още Тодорва.

Вчера президентът Росен Плевнелиев коментира, че това, което е направил ВСС е необосновано, необективно и оставя впечатление, че се подхожда несистемно и индивидуално към съдия, която е със силна гражданска позиция и води дела срещу вътрешния министър. Изказването на Плевнелиев е по повод коментара на Цветанов, че не може да повярва президентът да защитава съдия Тодорова, ако е запознат в детайли "за какво стана дума".  

Според Плевнелиев, ако ВСС искаше да вземе наистина обективно и обосновано решение, можеше много просто да признае, че забавянето на някои съдебни дела е системен проблем. Ако има системен проблем, следователно трябва да се търси и системно решение – какъв е проблемът, къде се случва, кои съдии системно нарушават и кои не толкова, коментира Плевнелиев.

Той определи като немъдро уволнението на съдия Мирослава Тодорова седмица преди доклада на ЕК. Членовете на ВСС са длъжни да вземат прозрачни решения и да знаят, че всяко тяхно действие води до много сериозни последици, каза още Плевнелиев.

"Като изберем качествени хора в новия ВСС, ще имаме добре работещ орган, работата на политиците е да подкрепят прозрачна процедура", коментира още държавният глава по повод предложението на ДСБ да отпадне политическата квота от ВСС. Според него е крайно време съдебната система да докаже, че е надпартийна и обективна и може да й се има доверие. 

От ДСБ поискаха вчера да отпадне политическата квота в състава на ВСС) и те да се избират пряко от всички магистрати. От партията настояха още членовете на ВСС да бъдат намалени от 22 на 12 и да бъдат избирани за мандат от три години, а не както е сега пет.

От ДСБ смятат, че спешната реформа в съдебната система е крайно наложителна и тя може да стане чрез промени в конституцията. Хората на Иван Костов обявиха, че започват преговори с другите политически сили.

От ДСБ допълниха, че е нужна административна реформа, за да може да се балансира натовареността на съдилищата.

Oще: всс  мирослава тодорова 


Още от Новини

Регистриран на: 23.07.2011, 20:43

10 Бобо | 18.07.201206:57

Когато се чисти обор се пуска водата от горе на доле. докато се опре на здраво.
У Бантустана не се чисти само се подрязва треволяка. На народа му е се тая и че си го премести от левио в деснио крачол.
Но, говорейки за народа, не за тодоровата, той би се радвал сите да ги виде безработни, така ше възтържествува справедливостта. А колко до закъснения в делата, русняците го казват: Не нам, не нам . По добре без такова право отколкото безправие безкрай. Смее се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.12.2010, 13:30

9 Божидар Гюлмезов | 18.07.201200:06

Бичкия виждам че и ти си фен на конспирацията Усмивка
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

8 Bichkiiata | 17.07.201222:49

Bobkо

Ами ако я утрепат с тръби едни хора с качулки и надписи "ПОЛИЦИЯ" на гърбът по погрешка? Ще мълчи защото сме по-зле и от хунтата в латиноамериканска страна. И иначе на Цветанов требе най-първо да му се търси отговорност за калният му живот д'еба.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.12.2010, 13:30

7 Божидар Гюлмезов | 17.07.201220:29

Най-уместно бе тая защита да дойде от журналисти и интервюта, а това, както се сещаш е нещо, което е проблем напоследък
---------------------------
А какво и пречеше да ги напише тези неща в защита си пред работодателя си, която е публична и в интернет?


И след това и да ги каже и по време на пресконференцията която направи? Журналистите след това щяха да публикуват нейните данни в медиите, а не да се въртят няколко дена спекулации (които все още са спекулации защото няма официално потвърждение от никого).


А съдиите няма как да станат публични, защото привличат "ненужно" внимания към себе си и тъмните им дела се виждат по-лесно.
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 29.12.2010, 13:30

6 Божидар Гюлмезов | 17.07.201220:26

MacAllister, а защо тя [съдия Тодорова] не напиша "как са точно нещата", ако не са "не са така както ги говори той "от името на жертвите"".
Да напише в писмената си защита, ама не ... не го е направила.
Защо?
-----------------------
ДА!
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 07.05.2010, 04:54

5 MacAllister | 17.07.201218:14

Различни са мерките на всеки човек за собствената му невинност или виновност. Съгласен съм с тебе до голяма степен със забележките, че публичните изяви на съдии у нас са нещо като табу и колкото и да се прояви тя със сигурност има задръжки и страх от собствената си система, която е доста кръвожадна във вътрешните си дела, другото е, че може и да е наямала нито време, нито език да напише подобна защита за ухото на средния човек - все пак съдиите имат друг език и подход. Най-уместно бе тая защита да дойде от журналисти и интервюта, а това, както се сещаш е нещо, което е проблем напоследък. Първото, което казах е също така интересно - човек като Цветанов няма задръжки да се прави на светец, но други хора имат - за всеки е различно и ние, когато слушаме и гледаме изявите им винаги забравяме да отчетем факта, че всеки човек се притеснява различно от това да се самозащити след като всеки има все някакви скелети в гардероба. Тъй, че съгласен съм, нещо повече аз призовавах години наред съдиите да спрат да се спотайват, а да излязат в медиите, дори и тия, които не са стока биха допринесли нещо положително с това - биха насочили разговора за съдебната система към правораздаването вместо да оставят хора като Цветанов да налагат темата като тема не за закона и правилата за прилагането му, а първични реакции и тенденциозно филтрирана информация. Традициите, обаче са явно по-силни и нищо не се променя, аз заставам донякъде в подкрепа на Тодорова точно заради туй, че наруши традицията и това може да донесе повече ползи за обществото отколкото наказанието в тайна и секретност на стотина корумпирани магистрати. Надявам се, че не ти звуча пристрастно и че разбираш, че напъните ми се диктуват главно от опит да гледам по-далече напред, а не от опити да заема нечия страна. Друг е въпроса дали съм прав - мога да опитам, да си мисля, че съм, но единственото, на което държа е всички да избягваме изкушенията на емоционалните реакции и жаждата за бърза разправа с проблемите и нарочното или неволно игнориране на другите парчета от картината.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

4 Rodrigo Diaz de Vivar | 17.07.201216:55

MacAllister, а защо тя [съдия Тодорова] не напиша "как са точно нещата", ако не са "не са така както ги говори той "от името на жертвите"".
Да напише в писмената си защита, ама не ... не го е направила.
Защо?
Ще се радвам да се разхвърчат лайна и от двете страни, ако питаш мен, като гражданин който иска безусловна законност.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 07.05.2010, 04:54

3 MacAllister | 17.07.201214:35

Жозефинче, ами ако целта е именно докато се плюе по нея да се забавят не едно а доста дела минавайки с негативите за нейна сметка? А прочела ли си нещо за делата дето ги дъвче Цветанов, че да видиш, че нещата въобще не са така както ги говори той "от името на жертвите" и че дори бавенето идва от други институции и, колко интересно, част от бавенето изглежда е прикриване на служители на МВР участвали в грабеж и изнасилване ... Прочети Жозефинче - писало се е за тия неща и далче преди Цветанов да ни "просветли". Имаме си работа с майстори на манипулацията ...
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 07.08.2010, 14:58

2 don Pozo | 17.07.201213:38

Съвсем скоро ще имаме и нов президент и правителство.
Вече са поставили свои фирми да събират таксите от входните визи
за своя сметка като ощетяват държавата с милиони.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.06.2011, 18:39

1 Josephin | 17.07.201211:51

БРАВО за решението на ВСС ДА! щом това е начинът тези знакови дела, които са от изключителна важност за държавата и сигурността на всеки един гражданин на България, да започнат отначало. Обезпокояващото в случая е, че въпросната е била поставена със задача, нарочно да бави делата... Кого и как ще назначат сега?!

ПП: Кога ще назначат избори за (нов) президент? Мисля, че не можем да си позволим повече да се излагаме с Тоя! Бесен
Хора, от мен да знаете, видите ли македонец/ка, бягайте далеч ... тя, глупостта, ходи по хората, а македонския вид е много заразен...
   

оценка

+0 -1

Стани автор

улици, тъга
Преконструкция

Стани автор

път, край
Изборите ни...

На фoкус

Естакадата в
Граждани vs багери

Един граждански протест срещу строеж на естакада в София - и оглушалата за него Столична община