Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мъж, който те обича заради обувките

"Още ли не вярвате в приказки? Уверяваме ви, че не се шегуваме. Давайте, момичета, нека обувките определят вашата съдба!" пише магазинът в страницата си във Facebook
"Още ли не вярвате в приказки? Уверяваме ви, че не се шегуваме. Давайте, момичета, нека обувките определят вашата съдба!" пише магазинът в страницата си във Facebook

Магазин за обувки в Малайзия предлага на своите клиентки помощ в опита им да открият идеалния мъж - и не, не говорим за Кристиян Лобутен.

Shoes Shoes Shoes, бутик за обувки в Куала Лумпур, буквално за часове успя да стане световноизвестен заради своята кампания Shoe Dating, която предлага "безплатен мъж" срещу всяка покупка на обувки. Купихте ли си вече еднопосочен билет за Малайзия?

За своя маркетингов ход в стил "Сексът и градът", магазинът си партнира със сайта за запознанства Lunch Actually, който приканва потребителите си от мъжки пол да изберат 20 модела обувки, в които биха искали да видят някоя жена, с която са излезли на среща. Всеки господин предлага да заплати процент от стойността на обувките - от 10 до 100% - в замяна на среща с някоя красива дама, която си е купила точно този чифт обувки.

Дали това е оригинален маркетингов трик, или чиста проява на сексизъм?

Комбинацията от обувки и сватосване безспорно е нова. За някои това може би е съвременна интерпретация на Пепеляшка в реални условия. Необвързаните жени си купуват обувки, които им харесват (при това с намаление) и имат шанса да срещнат любовта на живота си, а търговската верига популяризира себе си предлагайки освежаващо изживяване на своите клиенти. По думите на Юлин Ун, собственик на търговската марка Shoes, Shoes, Shoes, "Не сме масова марка в Малайзия, затова се опитваме да мислим нестандартно за всичко, което правим. Винаги търсим свежи идеи, върху които да работим".

Вайълет Лим, основателка на мрежата Lunch Actually, вярва, че включването в тази кампания може да отвори вратата за нови членове на сайта. "Заинтригувана съм от факта, че тази кампания е нов и интересен начин да свържем потенциални партньори. Мисля че бизнесът ми си пасва перфектно с идеята на Shoes, Shoes, Shoes' да даде нещо на своите клиенти от женски пол, което те да очакват с нетърпение. От нов чифт обувки до нов приятел и да се надяваме, нова любов! И всичко това заради споделения вкус към обувките".

Обществените реакции по повод кампанията обаче изглеждат смесени

Посетителите на Facebook страницата на кампанията са раздвоени в коментарите си. Част от тях са буквално възхитени от идеята, докато други я приемат за стряскаща, плашеща или най-малкото абсурдна.

"Можете ли да си представите какво би било, ако всичко беше на обратно? Ако някой мъж си купи обувки и освен това получава жена, с която да излезе на среща? Всички щяхме да обвиним тази кампания за сексистка. Защо се хващаме на неетичните маркетингови трикове? Срамота е!" пише един от коментиращите. От Shoes, Shoes, Shoes отговарят: "Да, прави сте. Жените би трябвало да са много недоволни, ако нещата бяха наобратно. Точно затова нашата кампания е организирана по този начин :)"

Една жена пише, че този начин за срещане с мъже е "изключително плашещ", докато други потребителки считат идеята за "жестока" и "гениална". Някои искат да разберат как могат да се регистрират за тази услуга и дали магазинът ще приложи кампанията и на други места.

Но все пак - струва ли си за един чифт намалени обувки и една безплатна вечеря да излезем на среща с мъж, който вероятно има фут-фетиш и е избрал вас, защото харесва вкуса ви за обувки? Очевидно не, но... признайте си, че познавате поне едно момиче, което лесно би се съгласило да пробва - ако, разбира се, си хареса точните обувки.

 

Най-четените