Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Логото ще се преработва, докато ни хареса

МИЕТ поръчаха на създателите на българското лого да го отремонтират Снимка: Investor.bg
МИЕТ поръчаха на създателите на българското лого да го отремонтират

Новото туристическо лого ще бъде преработено от създателите му за тяхна сметка. Няма определен срок за това, каза министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, предаде Агенция "Фокус".

"Надявам се това в момента да се случва, защото искането от моя страна беше още отпреди 10 дни", каза Добрев.

По думите му, фирмите, които са работили по проекта, са го изпълнили, изпълнили са договора, който са имали.

"В договора е записано, че трябва да извършат определен вид дейности. Техните дейности са изпълнени. Има гаранция за добро изпълнение, а ние на този етап преценяваме, че изпълнението не е добро, така че най-малко - това ще се случи", каза Добрев.

"Трябва да бъде преработено до момента, в който не ни хареса на всички. Ако не ни хареса логото, и ако има професионални среди, които считат, че това лого не е достойно да ни представлява, просто няма да го ползваме и ще си търсим интересите на държавата към компанията, която го изработва", каза още той.

Ако този продукт не бъде направен във вид, който да бъде приемлив за цялото общество и да се гордеем с него, ние ще търсим начин да коригираме сумата, която е платена за този продукт, каза още Добрев.

Изпратено е писмо до изпълнителя - "Обединение за бранд България", в което се настоява графичното изображение да се  преработи.

Промените ще бъдат дискутирани и с други специалисти у нас, съобщиха от МИЕТ. Ще бъде потърсено и становището на Съюза на българските художници (СБХ).

Публична защита

В защита на новото българското лого най-сетне публично се показа и създателят му - Симеон Желев, представен като професор и специалист по маркетинг, ръководител на "Обединение за бранд България", спечелило обществената поръчка м.г. Желев преподава маркетинг в УНСС и има фирма за проучвания и маркетинг Pragmatica.

Пред bTV той заяви, че точно 2820 души са харесали логото, което провокира скандал заради вида и цената си. Сред анкетираните имало освен българи, и 120 китайци, както и 100 наши и още толкова чужди туроператори.

Поръчката за логото беше обявена и спечелена в рамките на един месец миналата година - МИЕТ я е обявило на 24 февруари, а крайната дата на подаване на документите е била 5 март. Подписът под избрания за изпълнител Обединение за бранд България е на министъра на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев.

В момента една от сътрудничките на предшественика му Трайчо Трайков обаче - съветничката по маркетинг и реклама Александра Ланг, се проверява за конфликт на интереси, защото се оказа, че е работила по проекта. Проверява се и процедурата по самата обществена поръчка. Това ще забави реализирането на стратегията за туристически бранд на България с около месец и половина.

Оказа се обаче, че българското лого е представено през януари т.г., а киргизстанското, на което прилича, е публикувано още миналия септември.

Тази седмица стана ясно, че логото, изработено от агенциите "Публисис" и "Прагматика" има удивителна прилика с туристическата емблема на Киргизстан. Социалните мрежи бяха взривени от факта, че азиатската  държава е платила едва за изработката му 543 евро, докато за нашето са похарчени близо 1.4 млн. лева от оперативна програма "Регионално развитие".

Срещу логото се обяви професионалната гилдия, а министърът на културата Вежди Рашидов директно го нарече кич.

Директорът на дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма" в икономическото министерство - Анелия Генова, бе категорична, че двата запазени знака не си приличат. "Поръчката беше открита. Включваше не само визуалната част, а цялостна система от стратегии", обясни тя.

По думите й материалите, свързани с логото, ще бъдат преведени на 10 езика. Точната цена на проекта е 1.348 млн. лева, като от думите на Генова става ясно, че офертата на Желев и екипа му не е била нито най-ниската, нито най-високата.

 

Най-четените