Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кои са най-скъпите марки в света?

Вижте кои са най-скъпите марки в света в галерията.
Adidas е най-бързо растящата марка в света
Гигантът в електронната търговия Amazon вече е в първата петица Снимка: Getty Images
Гигантът в електронната търговия Amazon вече е в първата петица
IKEA остава най-популярната мебелна марка Снимка: Getty Images
IKEA остава най-популярната мебелна марка
ZARA отново е водещата марка за дрехи Снимка: Getty Images
ZARA отново е водещата марка за дрехи
Toyota е лидерът сред автомобилните брандове
Facebook остава най-популярната социална мрежа Снимка: Getty Images
Facebook остава най-популярната социална мрежа
Nike запазва лидерството си при спортните стоки
Coca-Cola продължава да доминира сред напитките Снимка: Getty Images
Coca-Cola продължава да доминира сред напитките
Visa и Mastercard все още са най-предпочитани при разплащанията Снимка: Getty Images
Visa и Mastercard все още са най-предпочитани при разплащанията
Microsoft запазва мястото си сред водещите технологични компании Снимка: Getty Images
Microsoft запазва мястото си сред водещите технологични компании
Google заслужено пак е първенец в класацията
Starbucks остава най-харесваното заведение за тонизиращи напитки Снимка: Getty Images
Starbucks остава най-харесваното заведение за тонизиращи напитки
L'Oreal  е сред най-добрите в козметиката Снимка: Getty Images
L'Oreal е сред най-добрите в козметиката
Marlboro са най-популярната марка цигари Снимка: Getty Images
Marlboro са най-популярната марка цигари
Gillette поддържат високото ниво в продуктите за бръснене Снимка: Gillette
Gillette поддържат високото ниво в продуктите за бръснене
Макар и извън 60-те най-популярни марки, YouTube е водещият портал за видео споделяне Снимка: Getty Images
Макар и извън 60-те най-популярни марки, YouTube е водещият портал за видео споделяне
Техниката на Apple е все така популярна и предпочитана Снимка: Getty Images
Техниката на Apple е все така популярна и предпочитана

Американските технологични гиганти Google, Apple, Microsoft, Amazon и Facebook са петте най-скъпи световни марки за 2017 година. Това показва традиционната годишна класация BrandZ Global Top 100.

Google запазва първото си място в престижната класация, като стойността на бранда се оценява на повече от 245 млрд. долара.

Amazon пък отбелязва най-голям напредък и се изкачва до 4-о място, възползвайки се от солидния растеж на долара. Онлайн търговецът вече е по-скъп с 40.3 млрд. долара, достигайки обща стойност от 139.3 млрд. долара.

Останалите компании в топ 10 са AT&T, Visa, Tencent, IBM и McDonald‘s. Китайците от Tencent са единствената компания извън САЩ в челната десетка. В класацията доминират технологични марки, насочени към потребителите.

„В класацията властват интернет гигантите, които работят на световната сцена още от първия си ден и са изградени на мощни иновативни технологични платформи. Това им позволява да надхвърлят регионалните и секторни граници и да увеличават стойността си с безпрецедентни темпове", коментира Питър Уолш, ръководител в една от компаниите, изготвили проучването.

Интересен факт е, че общата печалба на петте водещи компании образува 25% от общите доходи на всички останали 100 бранда, включени в подреждането.

Adidas е най-бързо растящата марка в света, увеличавайки стойността си с впечатляващите 58% до 8.3 млрд. долара. По този показател след нея се нареждат китайските Moutai и Tencent, които нарастват съответно с 48% (до 17 млрд. долара) и 27% (до 103 млрд. долара).

Сериозно присъствие в топ 100 отбелязват китайските марки, които комбинират технологии и финансови (най-често банкови) услуги. Компании като Alibaba, China Mobile, ICBC, Baidu, Huawei, China Construction Bank, Ping An, Moutai, Agricultural Bank of China, China Life, Sinopec и Bank of China продължават растежа си и имат все по-голямо влияние сред потребителите.

Във Великобритания водеща е Vodafone, следвана от HSBC, Shell, British Telecommunications и British Petroleum.

Гъвкавостта и иновативният характер на най-добрите технологични марки се разглеждат като основно предимство.

„Водещите технологични марки са в състояние да въведат изобилие от иновации, използвайки своите платформи, за да създадат свързани екосистеми, които отговарят на многобройните ни нужди и правят живота ни по-лесен. Те демонстрират голяма гъвкавост и уверено играят в нови територии и категории, за да разширят клиентските си бази", отбелязва маркетинг експерта Джейн Блумфийлд.

За да изготвят финалното класиране, експертите са проучили нагласите на над 3 млн. потребители от цял свят, сондирайки тяхното мнение относно 120 хил. марки от 50 страни. При оценката са взети предвид и различните финансови и бизнес показатели на брандовете. Класацията се прави за 12-а поредна година.

Пълното подреждане може да разгледате тук.

 

Най-четените