Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Папазов увери, че БДЖ е сигурен транспорт

Най-тежко е състоянието на помощник-машиниста Снимка: Явор Николов
Най-тежко е състоянието на помощник-машиниста

Железопътният транспорт остава един от най-надеждните, въпреки тежкия инцидент с бързия влак София-Бургас-Варна край Стара Загора преди два дни, когато загина машинистът, а 14 души бяха ранени. Това е мнението на транспортния министър Данаил Папазов, който обяви пред БНТ, че е разпоредил проверка на целия технически състав на БДЖ.

Човешка грешка е причината за катастрофата на бързия влак, съобщи пред bTV Християн Кръстев, изпълнителен директор на БДЖ. Папазов допълни, че до края на деня е възможно да има резултати от вътрешното разследване, което Министерството на транспорта провежда. Според него става дума за „комплекс от причини".

Композицията дерайлира, като само последният, четвърти вагон е останал в релсите. И по трасето, и по вагоните всичко е било в добро техническо състояние, припомни Папазов: „Аз мога съвсем отговорно да ви кажа, че това е най-доброто трасе на Национална компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), което отговаря на всички европейски параметри. открито е само преди два месеца с акт 16, въведено в експлоатация".

Кръстев обяснява катастрофата с „невъзприемане" на сигналите на двата светофара - един воден и един предвходен. „Скоростта наистина е намалена, по лентата е 98 км в час скоростта, с която е влязъл в гарата, ако е в отклонение, тогава трябва да намали до 40 км в час. Но ако кара по правата, тоест без спиране в самата гара, ако кара по правия коловоз може да мине със 100 км в час. Там е чисто нов участъкът и е разрешено", поясни шефът на БДЖ.

Министър Данаил Папазов има сходно обяснение: „Това е едно трасе, по което е нормално и има право със 110 км в час да се движи този влак, но в района на семафора трябва да ограничи до 40 км в час, за да смени коловозите. В този участък той се е движел с много по-голяма скорост".

Любомир Милков, представител на ЖП синдиката при КНСБ в Пловдив, допусна и друга възможност - липса на сигнализация или повредена такава заради горещините. "Понеже са двама машинистите, те имат задължение да си повторят един на друг сигнала, който виждат, за да са убедени какво следва да се направи. Има монтирани сигнализации, веднъж може да бъде повредата от локомотива, може да бъде и от пътното оборудване", обясни той пред БНР.

Министърът Папазов допълни, че пострадалите се възстановяват добре. Най-тежко е състоянието на помощник-машиниста.

 

Най-четените