Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво ще се случи в Mercedes?

Розберг и Хамилтън трябва да решат помежду си кой ще стане световен шампион, още не знаем дали от Mercedes ще им помогнат или ще им попречат
Лауда е категоричен, че заповеди от бокса няма да има Снимка: Getty Images
Лауда е категоричен, че заповеди от бокса няма да има
Според Волф, решението на Хамилтън е лишило Розберг от победата в неделя
Розберг призна, че не взима съвети от баща си Кеке в битката за световната титла
Хамилтън на два пъти този сезон успява да стопи аванса на Розберг
Фетел донесе четири титли на Red Bull, но заради него тимът стана за смях и понесе тежък удар по репутацията си Снимка: Getty Images
Фетел донесе четири титли на Red Bull, но заради него тимът стана за смях и понесе тежък удар по репутацията си

Спорните моменти, белязали състезанието на пилотите на Mercedes в Унгария, които зарадваха медиите в цял свят с поредното противопоставяне между Люис Хамилтън и Нико Розберг, тепърва ще бъдат анализирани. Но в началото на лятната пауза във Формула 1 вече е безмилостно ясно, че шефът на тима Тото Волф и колегите му ще трябва да впрегнат целия си авторитет, както и всичките си умения, за да осигурят на двамата си пилоти равни възможности за изява, за да могат да ги оставят да решат съдбата на световната титла помежду си на пистата.

Ако това не стане, Волф, директорът на тима Ники Лауда, Пади Лоу и останалите босове на Mercedes рискуват да повторят грешката на Red Bull и да лепнат на физиономиите си срама от неграмотни и некадърни решения, защитавани с двулични изказвания и откровени лъжи, както и да създадат отровна атмосфера в боксовете, която да отчужди напълно пилотите им.

В Red Bull успяха да извървят този път сравнително бързо - от 2010 до началото на сезон 2013, но при Mercedes нещата ще се случат още по-скоростно.

Ако помните решителната битка за титлата във Формула 1 през 2010 няма как да сте забравили и изказването на собственика на тима Дитрих Матешиц, който каза, че предпочита тимът му да загуби титлата вместо да я спечели със заповеди от бокса. Но преди това светът беше станал свидетел на фиаското в Турция, както и на унизителната за тима реплика на Уебър след победата му във Великобритания, когато Кристиан Хорнър и компания предпочетоха Фетел вместо по-бързия си пилот на „Силвърстоун". С хода на времето в Red Bull твърдението, че двамата пилоти са равнопоставени остана само на думи и никой не му вярваше, а скандалът от Малайзия миналата година доказа, че на практика Фетел ръководи тима, а Хорнър, доктор Хелмут Марко и колегите му основно трябва се занимават с това да намират обяснения за егоцентричните изяви на шампиона.

За съжаление, в Mercedes показаха, че са склонни да поемат по същия път. Нико и Люис имаха няколко търкания от началото на сезона - кой кого не пускал или засичал в оспорваните състезания, но това беше лесно преглътнато. След това обаче колоната стигна до Монако, където Розберг допусна „грешка" в квалификацията, която му гарантира първото място на стартовата решетка. И за да станат нещата още по-лоши в Монте Карло тимът не предложи на Люис стратегия, която да му позволи да се бори с Нико, въпреки че британецът имаше този шанс в състезанието.

После дойдоха техническите повреди в колата на Хамилтън, като върхът бяха повредите в Германия и Унгария, които му гарантираха последно място на старта. На „Хокенхайм" Люис катастрофира заради строшен спирачен диск, а на „Хунгароринг" колата му се подпали в първата обиколка след излизането от бокса.

Така стигаме до малко след средата на Гран при на Унгария, когато Люис не изпълни указанията от бокса да пропусна напред Нико. Розберг имаше още едно спиране в бокса за нови гуми и към този момент се предполагаше, че е по-бърз от Хамилтън. Той застигна съотборника си, но така и не успя да се доближи на по-малко от една секунда до него, за да го пусне Люис напред. Хамилтън първо каза по радиото, че ще го пусне, стига да го доближи, а след това обясни, че няма да намалява заради Нико. Самият Нико на два пъти поиска от радиото Люис да го пусне, а след финала отрече пред репортери да е настоявал за нещо подобно.

Хамилтън се оправда, че е бил в „същото състезание" като Люис, т.е те са се съревновавали за по-предна позиция и допълни, че Розберг не е бил достатъчно бърз, тъй като не е успял да го доближи. Ники Лауда не успя да намери обяснение на това искане от страна на тима към Люис и заяви, че най-вероятно в бокса са се „паникьосали".

И накрая излезе шефът на тима Тото Волф и обясни, че решението на Люис да не пусне Нико най-вероятно е лишило Розберг от победа, тъй като стратегията му е щяла да го изведе начело. Хамилтън не отрече това, но отново напомни, че Нико не е бил по-бърз и добави, че в този случай авансът на Розберг е щял да стане по-голям, нещо, което него не го устройва. Розберг подкрепи тезата на Волф, но отказа да обвини директно Хамилтън, че го е лишил от победата.

След първите 11 старта Хамилтън взе важно психологическо предимство пред Розберг - той вече на два пъти стопява сериозния аванс на съотборника си, като всеки път става въпрос за разлика от над 20 точки. Сега тя е 11 и обещава интересна втора половина на сезона. Розберг демонстрира колебания, липса на скорост и понякога липса на идеи в решителни моменти, а Хамилтън демонстрира, че може да се бори до последно, дори когато стартира последен, винаги знае какво да иска от тима и успява да спечели медиите на своя страна, не само защото Розберг постепенно влиза в ролята на глезения германски фаворит, носен на ръце от босовете на Mercedes.

Ники Лауда за пореден път обясни, че заповеди от бокса няма да има и двамата пилоти ще се борят свободно за титлата, сега остава да разберем как тимът ще изпълни това. Защото няма да е никак лесно.

 

Най-четените