Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво в CV-то ви куца?

Ако искате да разберете къде се получава разминаването между работодатели и кандидати, разгледайте 10-те най-често срещани грешки и предложенията за предотвратяването им Снимка: Getty Images
Ако искате да разберете къде се получава разминаването между работодатели и кандидати, разгледайте 10-те най-често срещани грешки и предложенията за предотвратяването им
1. Пощата ви е в abv?

Време е да направите крачка напред и да стъпите в съвремието. Важно е да бъдете винаги в крак с новите тенденции на пазара и в бизнеса, за да бъдете успешен маркетинг мениджър. Затова запознайте се с Gmail! А още по-добре – използвайте адрес, обвързан с ваш личен домейн. Можете да сте сигурни, че това ще направи добро впечатление, защото показва определено умение в използването на технологиите.
2. Не сте откриваеми в Google?

Пробвали ли сте да потърсите собственото си име в Google? Опитайте и си направете съответните изводи. Добре ще е да се погрижите при набиране на името ви в търсачката информацията за вас да достигне до бъдещите ви работодатели. Важно е профилът ви в LinkedIn или Twitter да се появи, за да се запознаят с вас.
3. Кога ли беше последният ви tweet?

Не можете да си спомните? Това не е добре. Ако искате да се занимавате в сферата на дигиталните технологии, това е must-do. Необходимо е да владеете поне една социална мрежа добре! Да споделяте съдържание, да общувате и да се поддържате up-to-date е важно, за да не се налага в работата ви да връщате екипа назад във времето. За бизнеса подобни явления далеч не са толкова впечатляващи и поощрителни, както в научната фантастика.
4. Профилната ви снимка във Facebook е по-подходяща за някое късно предаване?

В такъв случай със сигурност не би се харесала на вашите работодатели. Добре е да ги запознаете със себе си, но не и да показвате твърде много! Разголени или предизвикателни снимки не се толерират. Граници трябва да има! Замислете се дали имиджът ви на party animal е по-важен от това на сериозен човек, професионалист, който е готов да поеме сериозни задължения и отговорности.
5.Селфи в LinkedIn?

Профилната ви снимка в LinkedIn трябва да е съобразена с целта на поставянето й там. Това е професионална социална мрежа, която трябва да ви представи именно като професионалист, на когото може да се разчита.
6. Единствените числа в автобиографията ви са тези от телефонния ви номер?

Покажете, че сте ефективен, че можете да мислите статистически и да измервате адекватно постиженията си! Започнете да броите! Направете графика с вашите постижения, изчислете собствената си ефективност.
7. Говорите с бизнес клишета?

Ами, недейте! Обяснете ясно и стегнато с какво се занимавате и какво сте правили преди. От вас се очаква да кажете какви са били вашите постижения в предишната ви фирма и кои са силните ви страни, спомогнали за нейното развитие. Избягвайте празни обещания за светлото бъдеще на бизнеса. Снимка: Getty Images
7. Говорите с бизнес клишета?

Ами, недейте! Обяснете ясно и стегнато с какво се занимавате и какво сте правили преди. От вас се очаква да кажете какви са били вашите постижения в предишната ви фирма и кои са силните ви страни, спомогнали за нейното развитие. Избягвайте празни обещания за светлото бъдеще на бизнеса.
8. Не сте писали нищо след университета?

Добре ще е, когато кандидатствате за такава позиция, да сте излезли от университетската стилистика. Дали ще презентирате сами своята работа в LinkedIn, или ще изготвяте съдържание в блог, няма значение. Важното е да покажете, че можете да публикувате качествено съдържание. Снимка: Getty Images
8. Не сте писали нищо след университета?

Добре ще е, когато кандидатствате за такава позиция, да сте излезли от университетската стилистика. Дали ще презентирате сами своята работа в LinkedIn, или ще изготвяте съдържание в блог, няма значение. Важното е да покажете, че можете да публикувате качествено съдържание.
9. Кандидатствали сте на 10 места в един и същи екип?

Хубаво е, че сте избрали фирма, в която наистина имате желание да работите, но да не сте сигурни за коя позиция точно сте подходящ, не говори добре за самопреценката ви. А и изглежда по-скоро отчаяно, отколкото мотивирано кандидатстване. Можете да пишете на мениджъра, отговарящ за наемането, и да обясните какви са вашите способности и опит. Той може да ви помогне в намирането на подходяща позиция. Снимка: Getty Images
9. Кандидатствали сте на 10 места в един и същи екип?

Хубаво е, че сте избрали фирма, в която наистина имате желание да работите, но да не сте сигурни за коя позиция точно сте подходящ, не говори добре за самопреценката ви. А и изглежда по-скоро отчаяно, отколкото мотивирано кандидатстване. Можете да пишете на мениджъра, отговарящ за наемането, и да обясните какви са вашите способности и опит. Той може да ви помогне в намирането на подходяща позиция.
10. Използвате едно и също мотивационно писмо за всички позиции?

Не е лесно да се измислят оригинални мотивационни писма за всяка отделна позиция. Затова, ако решите да използвате част от предишно писмо, поне се постарайте да изтриете името на предишната фирма, да сте въвели правилно новата заедно с името на мениджъра и позицията, за която кандидатствате. Постарайте се писмото ви да отговаря на изискванията на конкретната кандидатура. Снимка: Getty Images
10. Използвате едно и също мотивационно писмо за всички позиции?

Не е лесно да се измислят оригинални мотивационни писма за всяка отделна позиция. Затова, ако решите да използвате част от предишно писмо, поне се постарайте да изтриете името на предишната фирма, да сте въвели правилно новата заедно с името на мениджъра и позицията, за която кандидатствате. Постарайте се писмото ви да отговаря на изискванията на конкретната кандидатура.

Всеки, който някога си е търсил работа, се е сблъсквал с този проблем - праща CV-та на 100 места и не получава отговор отникъде. И докато се чуди с какво визитката му не е привлекателно, може да се окаже, че просто не знае как да се представи в добра светлина пред бъдещия работодател - не, защото му липсват качества, а защото автобиографията му е представена по начин, който не си заслужава четенето.

В блога си дигитална агенция Е-Акт изтъква 10 причини, поради които работодателите няма да погледнат вашата автобиография, ако кандидатствате за позиция в сферата на маркетинга. Майк Волп (CMO на маркетинг и сейлс софтуерна компания HubSpot) изтъква 10 грешки, заедно с 10 съвета към тях, за да не бъде повече игнорирана вашата автобиография. И всички съвети могат да се приложат не само при кандидатстване за позиция в сферата на маркетинга.

Ако искате да разберете къде се получава разминаването между работодатели и кандидати, разгледайте 10-те най-често срещани грешки и предложенията за предотвратяването им. Погрижете се за автобиографията си и покажете на работодателте, че вие сте техният човек.

10-те съвета са публикувани в блога на E-Акт, който можете да прочетете тук.

 

Най-четените