Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Дребни езици и култури

Съдбата на НГДЕК се превърна в телевизионна сага, която никой не иска да гледа Снимка: Webcafe.bg
Съдбата на НГДЕК се превърна в телевизионна сага, която никой не иска да гледа

„Модерно предградие" не е място за професори от СУ!"

"Азбестът убива."

"Покривът тече."

"Вандали чупят нарочно."

"Край Женския пазар обират ученици, предлагат им наркотици".

Драмата около местоположението на Класическата гимназия (Национална гимназия по древни езици и култури) придоби сериалов оттенък и се превърна в национален проблем, на който всяка сапунка би завидяла. Имаме си два лагера - едните са добрите, другите - лошите. Кои кои са зависи от това каква група бивши възпитаници на училището познава зрителят/читателят, да не кажем авторът. Този, който не познава нито едните, нито другите, се чуди това ли е най-важната тема за българското образование.

Половината скандират „Женски пазар", другата половина - „Модерно предградие". Министерство на културата - принципал на гимназията, прилича на звероукротител, който се опитва тушира напрежението, вместо да разреши проблема чрез властта, с която разполага. Между тези дребни, но публични свади, стоят учениците, които се чудят защо, по дяволите, са избрали точно това училище, като дори не знаят в коя сграда ще имат час.

Докато представителите и на двата лагера огласяват с исканията телевизионни студиа, радиа и сайтове, в образованието има къде-къде по-сериозни въпроси, които не могат да пробият в ефира. А драмата на НГДЕК изглежда местна, дребна и локална. Нещо, което не се вързва с претенциите на училището.

Класическата гимназия е институция или поне като такава беше представяна доскоро. Телевизионният плач на двете групи хора не е нищо друго, освен вътрешна борба за надмощие в самото училище. И като такава, тя трябваше да си остане вътре - министър, директор, учители и родители да постигнат консенсус за местоположението на училището, управлението му и всички други проблемни зони. Или поне да вземат решение. Случващото се в момента съсипва репутацията на гимназията.

Крайно време е да спрат да канят камери в двора си и да разрешат проблема по начин, какъвто предоставяното от тях образование предполага. В противен случай рискуват да се превърнат в дом на дългите езици и дребната култура - път, по който вече са поели. А тогава местоположението на НГДЕК ще е най-малкият им проблем.

 

Най-четените