Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Лукс във въздуха - да си наемеш апартамент в самолет

Лукс във въздуха - да си наемеш апартамент в самолет Снимка: Singapore Airlines
Пасажерите могат да наемат цял апартамент във въздуха. Снимка: Singapore Airlines
Пасажерите могат да наемат цял апартамент във въздуха.
Легло, чийто наклон може да се контролира, и кожен стол за хранене и работата предлагат избор и удобство на пътуващите със самолета. Снимка: Singapore Airlines
Легло, чийто наклон може да се контролира, и кожен стол за хранене и работата предлагат избор и удобство на пътуващите със самолета.
Дизайнът и разработката на нововъведенията в самолетите е отнел 4 години. Снимка: Singapore Airlines
Дизайнът и разработката на нововъведенията в самолетите е отнел 4 години.
Баните на "въздушните апартаменти" са не по-малко луксозни. Снимка: Singapore Airlines
Баните на "въздушните апартаменти" са не по-малко луксозни.
Разполагат и с кът за гримиране за по-суетните пасажери. Снимка: Singapore Airlines
Разполагат и с кът за гримиране за по-суетните пасажери.
Тези, които летят в бизнес класа, ще се разполагат в нови седалки, изградени от карбонови нишки. Снимка: Singapore Airlines
Тези, които летят в бизнес класа, ще се разполагат в нови седалки, изградени от карбонови нишки.
Тези седалки също могат да се разтягат и накланят, за да се превърнат в удобни легла. Снимка: Singapore Airlines
Тези седалки също могат да се разтягат и накланят, за да се превърнат в удобни легла.

Удобно легло, стол за работа и хранене, блестяща баня и тоалетна и 32-инчов телевизор са само част от глезотиите, които Singapore Аirlines предлага на пътниците в най-скъпата класа.

Прилича на луксозна хотелска стая, но не е. Всъщност това е „апартамент” в самолет с интериор, който спира дъха ти. Новите, свръхлуксозни предложения на Singapore Airlines, са продукт на четиригодишна разработка и инвестиция от 850 милиона долара. Специалните каюти влизат в употреба от този декември.

Десетилетия наред самолетните компании опитват да вместят колкото се може повече пътници в самолетите си, като удобството остава някак на заден план.

През последните години обаче отново се наблюдава стремеж за осигуряване на повече пространство, усамотение и дори качествена почивка за пасажерите, които искат да пътуват по-комфортно. А сингапурските авиолинии преследват точно тази цел с новите „Апартаменти” в своите самолети Airbus A380.

Да си наемеш апартамент във въздуха

Зад плъзгащата се врата на всеки от апартаментите се намира личен "оазис" с лъскава мебелировка.

Може да поспите на удобното легло, чийто наклон се променя, а коженият стол в каютата може да се използва за няколко неща - за хранене от скъп порцелан, за работа чрез високоскоростна Wi-Fi връзка или просто да се разположиш удобно, докато зяпаш замечтано през прозореца.

Столът може да се върти на 270 градуса и да се накланя на 45 градуса, така че на пътуващия  да му е възможно най-удобно.

Банята и тоалетната са не по-малко луксозни, до степен, че да те е страх да влезеш в тях.  В съседно помещение се намира и кът за гримиране за по-суетните, които държат външния им вид да отговаря на факта, че се разполагат в цяла стая в самолет.

Да не пропускаме и 32-инчовия HD телевизор, който може да се върти спрямо позицията на пасажера, личен гардероб, кожен кът за багаж и таблет с touchscreen управление на телевизора и светлината.

Резултатът от огромната инвестиция на авиокомпанията прилича повече на луксозна хотелска стая, отколкото на каюта в самолет.

Крайната цел обаче е „Апартаменти”-те да донесат по-голямо уединение на пасажерите, които търсят това.

A380 на Singapore Airlines изпълнява предимно дълги полети между различни точки по света, а почивката и уединението са основни при подобен тип пътувания. Това важи още повече за хората, които пътуват по бизнес ангажименти и през останалото време нямат време да си починат на спокойствие.

Идеята на апартаментите е да изолират тези пътници от средата на самолета, да им дадат повече свобода и уют, а и да ги спасят от психологическо напрежение, което идва при неизбежната комуникация с останалите пътници в другите класи.

Лукс и удобство и за тези с по-скромни възможности


И докато цените на пътуване във „въздушните апартаменти” вероятно ще са по джоба само на наистина заможните клиенти, от компанията са помислили за подобрения и в бизнес класата си.

Те се изразяват в изцяло нови седалки, изградени от карбонови нишки, подобни на тези, които се използват в колите от Формула 1. Седалките се накланят напълно, за да се превърнат и в легла.

Не е като да си наемеш цял апартамент в самолета, но пак става.

Самолет като хотел

Апартаментите ще дебютират  в пет нови самолета Airbus A380, а от следващата година нововъведенията ще бъдат вградени и в останалите 14 машини от този модел, които компанията използва.

До 2020 година цялата флотилия от A380 на Singapore Airlines вече ще предлага новите удобства на клиентите.

Новите самолети ще имат по общо 471 места в четири различни класи. Всеки А380 ще разполага с шест луксозни апартамента и 78 бизнес класа места на горната си палуба, както и 44 премиум икономични места и 343 места в икономична класа, които се намират на основната палуба.

Накъде?

Не е трудно човек да се озове в един от самолетите A380 на Singapore Airlines. Те летят между Париж, Лондон, Ню Йорк, Шанхай, Сидни, Цюрих, Мумбай, Ню Делхи, Оукланд, Пекин, Франкфурт и Хонконг.

Затова не е учудващо, че при тези дълги маршрути компанията обръща такова внимание на удобствата, които предлага на пътниците.

Същото може да се каже и за други двама превозвача, които предлагат на пътниците двойни легла при полет. Едната е Etihad Airways, като те имат едностаен апартамент за първа класа и тристайна "Резиденция" на борда на техния A380.

Другата е Qatar Airways, чиито "Qsuite" апартаменти дебютираха тази година в бизнес класата на някои от самолети Boeing 777-300ER

Тези комфортни екстри за съжаление остават удоволствие, което е достъпно за малцина. Най-вероятно неудобното спане в седалките на по-евтините класи едва ли ще остане в миналото, но определено се забелязва тенденция компаниите все повече да мислят за удобството на пасажерите.

 

Най-четените