На живо: Планът за бъдещето на Opel/Vauxhall | webcafe.bg
Autocafe

На живо: Планът за бъдещето на Opel/Vauxhall

Jaguar F-TYPE SVRAutocafe
09.11.2017, 09:24 (обновена 10.11.2017, 15:50)

* * * Opel / Vauxhall започва да прилага мащабен план за стратегическа реформа на производството, за да излезе на печалба за пръв път след 1999 г.

* * * Компанията, управлявана от френската PSA, обещава, че няма да закрива производствени мощности и няма да налага планове за принудително съкращаване на работници

* * * Разходите за производство на един автомобил трябва да се съкратят със 700 евро, а зоната за печалба да се постига още при 800 000 продадени автомобила;

* * * Германската компания ще въведе напълно технологиите, платформата, двигателите и трансмисията на PSA, за да замени тези на доскорошния си собственик General Motors

* * * Opel планира 20 нови глобални експортни пазара към 2022 г. и 9 нови модела към 2020 г.

 

11:15 ч. - На въпроса "Ако планирате да свалите до 800 000 автомобила нивото, след което излизате на печалба, колко е високо в момента"? Отговорът на Михаел Лошелер - "Прекалено високо, и трябва да бъде сведено по най-бързия начин".

11:13 ч. - Аржентина, Саудитска Арабия и Тайван са сред 20-те нови пазара, към които Opel ще се обърне

11:08 ч. - Трите "закона" на PSA

1) Прозиводителността има по-голямо значение от размера

2) Ръстът е наградата за добре свършената работа

3) Да бъдем винаги готови за новите възможности

"Опел е пред драматична ситуация, чието поправяне не може да се отлага повече. Имаме стабилен план, а не имитация. Ще търсим сътрудничество с всички синдикати. Трябва всички да разберем, че служителите на Opel имат нужда от отговор, а нашият отговор е PACE, планът за оптимизация)", с тези думи Таварес завърши презентацията си.

Първият журналистически въпрос от германски журналист: Някои хора, запознати с работата на Opel, смятат, че планът ви е арогантен. Какво ще им отговорите?

Карлос Таварес: Ще им кажа, че мисля, че това няма значение.

11:00 ч. Как PSA успя да се оптимизира, без да закрива производствени мощности

Таварес показва подробен отчет за финансовите успехи на PSA за последните години - увеличение на оперативната печалба от -2,8% в 2013 до 6% в 2016 г.; увеличение на глобалните продажби от 2,8 млн. до 3,15 млн. бройки за 4 години, увеличаване на свободния паричен поток до 8,1 млрд. евро през 2016 г., съкращение на разходите за производство и сваляне на бариерата за печалба от 2,6 млн. до 1,6 млн. автомобила, и др.

"Нямаме намерение да управляваме Opel. Компанията си остава в ръцете на своя изпълнителен директор, Но само производителността може да работи. Всичко останало е демагогия", каза ръководителят на френската PSA.

"Искаме да създадем европейски шампион. Няма как да бъдеш силен глобален лидер, ако не си силен в своята собствена база. Опитваме се да преодолеем "национализмите'. Искаме да бъдем най-добрите на общо европейско ниво, за да можем да се конкурираме с чуждите брандове", каза Таварес.

10:50 ч. Opel ще стане печеливш, електрически и глобален.

Планът за промяна идва точно 100 дни след осъществяването на сделката за продажба на Opel / Vauxhall на Groupe PSA.

"Планът е само 5 процента от нужната работа. Остават ни още 95% за изпълнение", каза Карлос Таварес, ръководител на PSA.

Той признава, че ситуацията в Opel преди продажбата е била "драматична" - със спад на пазарния дял в Европа от 9,22% в 1999 г., до 5,72% към 2016. Кумулативните финансови загуби от 1999 г. до 2016 г. са в размер на 19 млрд. долара.

Ето кои са най-важните точки от плана, който компанията си поставя за следващите години

10:45 ч. - "Opel става глобален - най-после"

Opel ще използва мрежата на PSA, за да навлезе на 20 нови пазара до 2020 г.

Компанията планира подобряване на оперативната печалба с 100 000 000 евро до 2020 г. Opel ще промени дилърската си мрежа към по-добра професионализация и повече печалби.

10:42 ч. - До 2020 г. се очаква да бъдат пуснати 9 нови модели, включително електромобил от новата линия на Opel Corsa. Само през 2017 г. компанията вече пусна седем нови автомобила.

10:38 ч. - Дизайнът остава ключов елемент от стратегията на Opel. Първи тийзър от това, което можете да очаквате от дизайна на Opel и Vauxhall за в бъдеще - запазени черти на Opel и внедряване и обогатяване с френския дизайн:

10:36 ч. - Инвестициите в производствените бази включват и план за производство на SUV-модели в завода в Айзенах, както и модели от D-сегмента в Рюселсхайм.

В базите ще бъдат въведени нови производствени линии, за да се премине от двигателите и скоростните кутии на GM към тези на PSA.

"Opel ще остане истински германски бранд", казва директорът.

10:34 ч. - Производствените и логистични разходи ще бъдат съкратени с повече от 500 евро на кола до 2020 г. Основните инструменти за това ще бъде диверсификация на компонентите, оптимизиране на пространството на базата и увеличаване на утилизацията на автомобилите, например чрез прехвърляне на производство към Европа.

10:31 ч. - Всички нови коли на Opel / Vauxhall ще бъдат проектирани в базата на компанията в Рюселсхайм. Производството ще заложи изцяло на технологиите на Groupe PSA.

"Opel винаги ще е Opel и Vauxhall винаги ще е Vauxhall"

10:29 ч. - Ефективността започва от върха

Директорът на Opel каза, че ръководството на компанията няма да бъде подминато от съкращаването на разходите за възнаграждения. Бордът на директорите вече е намален от досегашните 9 членове до шестима.

"Както казваме на немски - стълбищата се чистят отгоре надолу", каза още той.

10:26 ч. - "Opel залага на електричеството"

Компанията си поставя четири основни дългосрочни цели - лидерство в съкращаването на емисии на CO2 и преминаване към линии електромобили; промяна на търговската стратегия към печалби; конкурентоспособност и силни брандове.

2024 г. е годината, в която Opel планира да пусне първия напълно електрифициран автомобил за масови потребители на платформите на френския си собственик.

10:24 ч. - Opel планира да намали нивото на излизане на печалба до 800 000 автомобила - разходите за производството на един автомобил ще бъде съкратено със 700 евро, така че компанията да излиза на печалба по-рано, отколкото досега.

10:23 ч. - Новата цел на Opel - 2 процента оперативна печалба до 2020 г. и 6 процента към 2026 година. Groupe PSA е доказала, че може да постигне такива изключителни резултати в съкратени срокове. За нас ще бъде чест да постигнем тази цел, каза още изпълнителният директор.

10:21 ч. - Съкращенията на разходи са необратима мярка, но те ще бъдат извършени по внимателен и отговорен начин, каза Лошелер.

"Ще инициираме преговори с представителите на нашите работници незабавно, като оптимизациите ще бъдат направени на база на иновативно производство, обезщетения и планове за доброволно пенсиониране на служители"

10:15 ч. Opel е на крачка от мащабна промяна

Изпълнителният директор на компанията представя новия план за развитие - PACE. Opel има нужда да се промени и ще се промени, казва Михаел Лошелер. Този план не предвижда закриване на фабрики или масово уволнение на служители, потвърди той.

Планът PACE се базира на осем основи - печалба, производителност, гъвкавост и отговорност, колаборативност, фокус върху клиентите, създаване на възможности и повече мощ.

Каква ще бъде съдбата на автомобилния производител Opel/Vauxhall през следващите години? Този въпрос ще стане ясен на 9 ноември, когато компанията ще представи своя план за бъдещето на пресконференция от Рюселсхайм.

Събитието е от особено значение, тъй като ще хвърли светлина върху развитието на брандовете Opel и Vauxhall след продажбата им от General Motors на Groupe PSA (които управляват Peugeot и Citroen) през март 2017. Сделката се изчислява на 2,2 млрд. евро, а последствията от нея ще повлияят цялостно върху визията на автомобилния бизнес в Европа.

Очаква се пресконференцията на Opel да разкрие план за промяна на всички бъдещи платформи, двигатели и трансмисии на базата на френската технология. Така моделите на Opel ще постигнат по-добра ефективност на използваното гориво и ограничаване на емисиите въглероден диоксид.

Новите собственици планират да поставят за цел Opel да излезе на бюджетен баланс през 2019 г., а през 2020 г. да отчете 2 на сто оперативна печалба. Ако това бъде постигнато, ще сложи край на "червената" серия на компанията, която отчита загуби от 1999 г.

Цялата пресконференция можете да проследите на живо в Webcafe.bg. Началото е от 10:15 ч.

Oще: general motors  groupe psa  opel  vauxhall  автомобили  опел 


Още от Новини

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.