Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо славяните клечат по анцузи

Вместо хип-хоп, джипки и палми - славяните клечат пред стари и очукани таралясници, мръсни улици и панелки (ГАЛЕРИЯ)
Едното бедро стои по-ниско от другото, ръцете са облегнати напред, погледът е „лош", „тарикатски", в стил „не се е**вай с мен, аз съм корав славянин"
Възходът на снимките с клечащи славяни в анцузи започва преди около три години в руски и украински форуми
Анцугът се явява носталгична препратка към 90-те когато по тези земи
Стартовият пакет на славянина: анцуг адидас, кожено яке, каскет, водка, обувки и клек

Гледащият лошо източноевропеец, който позира клекнал, облечен в анцуг на adidas, с цигара в едната ръка и бутилка водка в другата, вече е мейнстрийм явление с глобален размах в социалните медии.

Славянският стайлинг вдъхновява цяла субкултура, която се разлива далеч извън границите на Евразия през могъщите платформи на 9GAG, reddit, 4chan и др.

Възходът на снимките с клечащи славяни в анцузи започва преди около три години в руски и украински форуми, разраства се със скоростта, с която братушките пият водка на екс, и днес тази особена мода е ресурс за културен, социологически и психологически хумор.

Този особен славянски стил, наричан комично и The Slav Squat, е доминиран от руснаци и украинци, но в еластичните му граници има място за всички клечащи анцуг-братя от Полша, Чехия, България, Сърбия, Словакия, Словения, Беларус, Хърватия и всички други държави със солидни славянски популации.

В основата на модата са предимно момчета от по-ниски социални слоеве с работнически произход и хулигански профил. Много от тях обичат да позират клекнали, едното бедро стои по-ниско от другото, ръцете са облегнати напред, погледът е „лош", „тарикатски", в стил „не се е**вай с мен, аз съм корав славянин".

Тези екземпляри се снимат клекнали, като критична част от тях носят анцузи с марката adidas. Така две отделни явления - клекнали славяни и славяните в анцузи - се сливат в общия стереотип.

Съществена част от наблюдаваната естетика е типична за сходната руска gopnik субкултура, която описва основно млади и агресивни руснаци от бедната и необразована класа.

Фетишът към клека може да се проследи към затворническата и хип-хоп култура в САЩ през 80-те и 90-те години на миналия век. Стоенето в тази по-скоро неудобна поза се заражда като мода сред престъпниците в американските кафези. Рап звездите популяризират изкуството да клечиш като bad motherfucker в снимки за кориците на албумите си.

Хип-хоп културата има огромна влияние сред младежите от страните от Източния блок през 90-те и типичният „затворнически/рап клек" е пренесен на славянска почва в пост-соц контекст. Клекналата поза дава възможност за естетическа идентификация с готините и корави гето обитатели.

Славяните взимат и друг визуален елемент от хип-хоп каталога - автомобили за тарикатски фон.

Транспортирана в кварталните реалности на Източна Европа, естетиката търпи мутация. Славяните клечат пред стари и очукани „беемвета, аудита и мерджани", а често и пред марки от ерата на СССР.

Вместо палмите на Лос Анджелис, изображенията съдържат изкъртени и мръсни улици, панелни блокове и други соц сгради. Обикновено студът се усеща още от снимките - много от кадрите се произвеждат в Русия, Украйна и Беларус.

Анцугът се явява носталгична препратка към 90-те когато по тези земи - както помним и в България - този дрескод беше епидемия. Спортната екипировка и до днес си остава обичан „кежуъл" за много хора в региона.

Алкохолът и цигарите са другите сакрални елементи на тази славянска визуална субкултура. Изкуството да клечиш в анцуг не е автентично и завършено без наличието на димяща никотинова пръчица и бутилка водка. Пиенето може да е още бира, уиски, ром, джин и текила, но някои пуристи на естетиката държат да позират в отсъствието на „капиталистически марки".

Клекналите славяни в анцузи са социокултурен феномен с интересно и противоречиво визуално въздействие. От една страна те са документ на лошия вкус, мизерията, разпада, алкохолизма и сивите перспективи в обществата от бившия комунистически лагер. От друга страна са развлекателен коментар за силата и потенциала на регионалните моди и стереотипи, и сигнал за способността да се самоиронизираме в исторически и културен контекст.

 

Най-четените