Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Renault отваря нова страница с Twingo

Новият Twingo ще дебютира в Женева
Моделът ще е с разположен отзад турбо двигател
Френският модел ще се бори с FIAT 500 и Peugeot 108
Френският производител предлага много варианти за персонализация на новата кола
Новият Twingo е хечбек с пет врати

Третото поколение на Renault Twingo обещава много на почитателите на малките автомобили и може би ще изпълни сериозна част от обещанията си. Първата генерация на скромния по размери автомобил се превърна в многогодишен хит, втората беше неособено оригинална, но пък имаше версия RS, а с третата Renault отваря нова страница в развитието си на голям производител на автомобили.

Twingo ще дебютира на автомобилния салон в Женева през март, а от компанията потвърдиха основните данни на новия модел с уточнението, че той е „проектиран от нулата". Създателите му са ползвали за вдъхновение първото поколение на Twingo и Renault 5. Цитирането на втория модел е много важно, защото „задното стъкло и оформлението задницата са напомняне за Renault 5 Turbo с разположен отзад двигател, който беше много популярен модел".

Twingo е първият модел на Renault с разположен отзад двигател от десетилетия насам - в случая става въпрос турбо мотор с работен обем 0,9 литра и мощност 90 конски сили, зает от по-големия модел Clio. Двигателят е наклонен на 20%, за да може да се вмести под пода на багажника и така да се осигури достатъчно място зад седалките, въпреки скромните размери на автомобила.

Това решение осигурява динамика, стабилност и най-малкия в класа радиус на завой. Но, както стана ясно по-рано, това решение изключва използването на дизелов двигател при Twingo - той просто не се събира зад задния мост, а и малкият бензинов турбо мотор конкурира дизелите по икономичност.

Дизайнът на Twingo къса връзката с досегашните генерации на модела, но пък носи интересни стилистични заемки от концептите Twin'Run и Twin'Z, които вече получиха високи оценки от специалистите и медиите.

За разлика от своите предшественици Twingo ще се предлага във вариант с пет врати и ще се състезава с вече застаряващия FIAT 500 и новото попълнение в гамата на Peugeot - 108.

Все още обаче няма информация за интериора на автомобила, но от Renault обещават, че почти всеки елемент на борда на колата ще може да се индивидуализира според вкуса на собственика.

След дебюта на Twingo в Женева, моделът излиза на европейските пазари през лятото.

 

Най-четените