Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Суперскъпи чанти от... брезент

Днес Freitag предлага 39 различни модели чанти: от ключодържатели до сакове за пътуване; марката има повече от 350 магазина в целия свят, както и продажби онлайн.

Двамата братя Маркус и Даниел Фрайтаг са креативни, забавни и, между другото, доста симпатични.

До тук нищо ново. Но това, което ги прави по-специални и находчиви от другите дизайнери е, че са живото доказателство как еко модата може да бъде добра, функционална и много шик.

Швейцарският бранд Freitag отдавна е известен със суперскъпите си чанти от... брезент. Употребяван, мръсен и вмирисан на бензин брезент за камиони - преди да бъде старателно подготвен за висшата мода.  

През 1993 г. братята все още са студенти по графичен дизайн в Цюрих, търсещи работа, за да финансират обучението си.

Вместо да се отдадат на нещо тривиално обаче - да работят като сервитьори или дог-ситъри - Маркус и Даниел намират вдъхновение в старите брезенти за камион.

Именно от такъв материал те създават първата си голяма и удобна чанта, толкова  колоритна и уникална, че те виждат смисъл в това  да си направят своеобразна фабрика, в която да продължат да произвеждат аксесоари от рециклираната шофьорска материя.

В началото използват за целта малкия си апартамент - мият брезента в банята, оставят го да съхне на терасата и после го разпъват буквално из целия апартамент, за да го нарежат на парчета, които после да бъдат съшити в дизайнерски аксесоари.  

След като изграждат своята креативна фирма, двамата правят магазин в Цюрих, който представлява колоритна Вавилонска кула от 17 асиметрично подредени контейнери, двамата братя не се спират.  

Днес тяхната марка Freitag предлага 39 различни модели чанти: от ключодържатели до сакове за пътуване; братята имат повече от 350 магазина в целия свят, както и продажби онлайн.

Успехът на Маркус и Даниел се основава не само на фетишизирането на брезента и неизползваемите и изхвърлени предпазни колани, както и въздушни възглавници, които използват за детайли към аксесоарите, но и на еко ориентацията им.

А тъй като мотото на Фрайтаг е "R.I.P." (Recycled Individual Products), сайтът им freitag.ch предлага не само наличните продукти, но също така и възможността (в секцията F-Cut) сам да избереш и направиш дизайна на чантата си (условието разбира се е, че поемаш изцяло отговорността за резултата)

Подходът на Фрайтаг, които току що лансираха и новата си линия чанти Reference,  в полза на качеството, дизайна и екологията е толкова абсолютизиран, че следващата година компанията на братята ще има по-голямо и по-зелено седалище,  големи перални машини за почистване на брезентите, които ще функционират с рециклирана вода, а потреблението на енергията ще бъде значително намалено. 

 

Най-четените