Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Китайци купиха De Tomaso

Наследникът на легендата Pantera е на ниво концепт, но досега нямаше пари
Наследникът на легендата Pantera е на ниво концепт, но досега нямаше пари

Една от най-известните компании за производство на спортни автомобили от втората половина на миналия век - De Tomaso, вече е китайска собственост. Новият инвеститор е поделение на китайската Hotyork Investment Group.

Все още информацията по въпроса е оскъдна, но медиите в Китай цитираха официално изявление на президента на Hotyork Ки Кинджиан, потвърждаващо новината.

„Вече сериозно и внимателно обсъждаме бизнес план за развитието на компанията и искрено вярваме, че ще имаме възможност да развием ценния потенциал на компанията - се казва в изявлението на Ки Кинджан. - В момента работим по финализирането на последните детайли е скоро ще представим сделката и нашите намерения за развитието на De Tomaso."

Компанията е създадена от легендарния аржентински дизайнер Алехандро де Томасо през 1959, но през 2004 фалира. През 2009 обаче марката беше съживена от бившия изпълнителен директор на FIAT Джанмарио Росиньоло.

Той обяви, че планира De Tomaso да пусне на пазара три нови модела - седан, кросоувър и насленик на митичния спортен модел Pantera. Почти веднага след това обаче Росиньоло обяви, че компанията има сериозни финансови трудности.

Според Росиньоло производството на възродената марка трябваше да започне през 2011, като на пазара първо трябваше да излезе кросоувърът. Производството беше планирано да е 3000 бройки на година, като моделът трябваше да се предлага с два двигателя - V6 с 300 конски сили и V8 с 550 конски сили.

За целта Росиньоло обяви, че De Tomaso Automobili S.p.A. разполага с две фабрики - едната край Торино, а втората - в Ливорно. Първата е била на Pininfarina, а втората - на Delphi.

Първоначалната инвестиция беше изчислена на 116 милиона евро, но след това не стана ясно колко от тях са събрани. И сега не е ясно колко точно пари ще вложат китайците, за да съживят легендата De Tomaso.

За определен период от време De Tomaso е бил собственик на Maserati (1976-1993), както и на производителя на мотоциклети Moto Guzzi (1973-1993).

 

Най-четените