Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Вторият мост над Дунав - готов на 60 процента

Така би трябвало да изглежда вторият мост на Дунав в края на 2012 г.
Така би трябвало да изглежда вторият мост на Дунав в края на 2012 г.

Почти половината от инфраструктурата на втория мост на Дунав между Видин и Калафат е построена. Завършени са и 60 на сто от строителните работи по българската част на съоръжeнието. Това съобщиха от информационния център по проекта, цитирани от БТА. Така от средата на годината досега са построени още 10 на сто от моста и 15 на сто от прилежащата инфраструктура.

От прилежащата инфраструктура са завършени конструкциите на всичките осем пътни и жп надлези, построени са сградите на пътническата и на товарната гара, пуснати са в експлоатация 600 метра от нов пътен възел при входа на Видин.

След 11 януари 2011 г. в производствената база на фирмата строител - испанската FCC Construccion, ще се изливат сегментите за връхната конструкция на моста в навигационния участък на Дунав. При подходящи метеорологични условия ще продължи и строителството на самия мост.

Изграждането на втория мост на Дунав трябва да приключи в края на следващата година. То се финансира от предприсъединителната програма ИСПА, като срокът за усвояването на средствата по този проект беше удължен до 2012 г. заради забавяне на строителството. Първоначално крайният срок за построяването на моста беше краят на тази година.

 Заради забавянето и промяната на проекта вече беше увеличена стойността на договора с фирмата за строителен контрол - френско-британския консорциум Ingerop/High-Point Rendel, с още 5.5 млн. евро до 15 млн. евро. Строителят - испанската FCC Construccion, също настоява за увеличение на цената от близо 100 млн. евро с още 90 млн. евро.

От транспортното министерство съобщиха днес, че все още няма никакво решение по исканията на изпълнителя. Преди време оттам заявиха, че цената не може да скочи с повече от 45 млн. евро, а увеличението се налага, тъй като испанската компания е спечелила търга с прекалено ниска цена, а след това се е наложило да променя проекта.

 

Най-четените