Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-новите женски професии

Четирите най-нови и желани професии "Мade in USA" Снимка: Getty Images
Четирите най-нови и желани професии "Мade in USA"

Класическите специалности в областта на модата, недвижимите имоти, спа услугите и пътешествията еволюират в нови професии, за които специалистите твърдят, че са изключително подходящи за жени.

Ето четирите най-нови и желани професии "Made in USA", които лека-полека се появяват и в Европа (или поне в по-западната й част):

Моден Фън Шуй

В САЩ тази професия е най-новият източник за доходи за таланти, работещи в областта на модата. Става въпрос за консултант, който се грижи за външния вид на даден човек, използвайки правилата и принципите на Фън Шуй.

Евана Маджоре, създател и преподавател по "специалността", казва, че професията вече привлича кандидати от всички краища на света и че 90% от тях са жени, които вече работят в областта на модата или пък са привлечени от оригиналността на тази нова роля.

Предизвикателството за хората, които се занимават със стил, е така да изберат дрехите за клиентите си, че те да се чувстват в пълна хармония със себе си, околнта среда и енергията на вселената.

"Всеки един от петте елемента (вода, дърво, огън, земя и метал) има аналог в цветовете, текстурите на тъканите, както и в размера на една дреха", твърди Синтия Фасета, която се занимава с персонален стайлинг и засега е единствената Фън Шуй консултантка за Италия.

"Моята работа е да съветвам клиентите за стила на дрехите, които ще ги накарат да се чувстват в съзвучие със себе си. Например, ако в него надделява елементът вода, ще се чувства по-добре в дрехи с меки и асиметрични форми. Ако неговият основен елемент е огън, тогава идеалните цветове са различни нюанси на лилавото и дрехи, биещи на очи."

Home stager ("преоформител" и брокер на недвижими имоти)

Дори и пазарът на недвижими имоти разкрива нови работни места. Най-новите статистически данни показват, че в САЩ 90% от случаите на закупуване на ново жилище са като при любов от пръв поглед и решението за това се взима в първите две минути от прекрачването на прага.

Така че, добре дошъл на Home stager-a - опитен човек, който успява да направи един имот възможно най-атрактивен, с малко, но добре подбрани трикове, за да го продаде или отдаде под наем в най-кратки срокове и на най-добрата цена.

Това е нещо като редизайн на интериора, като "жените имат усет, интуиция и ентусиазъм да променят из основи разположението на мебелите от всекидневната от сутрин до вечер, само за да я направят да изглежда по-просторна", казва Серджо Пома, който организира курсове по специалността.

"Понякога, за да се внесе глътка свеж въздух, е достатъчно да се пребоядисат стените и да се сменят пердетата, но друг път трябва да се направи цяла революция в разположението на стаите. Всеки, който реши да прави това обаче, е важно да се е занимавал с нещо в областта на вътрешното обзавеждане и недвижими имоти."

Spa консултант

Сред най-плодовитите сектори, що се касае до разкриване на работни места, е и т.нар. Wellness, който има нужда от специалисти по фитнес, масаж, ароматерапия - а вече и от спа консултанти. Човек, който да координира всички фази на един спа център: от бизнесплана и избора на оборудване до подбора на персонал и управлението в първите месеци след отварянето.

Отправна точка може да е маркетингов специалист, но по-важно е да е работил в спа център и в сферата на разкрасяването.

Това е разнообразна и предизвикателна работа, защото всеки ден се сблъскваш с ролите на различни специалисти: на архитекта, на козметика, на масажиста, които трябва да накараш да работят в екип, който да отговори на претенциите на клиентите.

Дизайнер на пътешествия

Както зад една хубава рокля стои добър дизайнер, така и едно прекрасно пътуване може да бъде осъществено с помощта на такъв. В САЩ има около 50 000 професионалисти в тази област, които правят маршрути според конкретните нужди на най-взискателните клиенти и искат всичко да е планирано до детайли.

"Voyage дизайнерът е най-модерната еволюция на класическия туристически агент", обяснява Уолтър Старнон, генерален мениджър на италианска туристическа мрежа, който набира персонал в цяла Италия.

"Разликата е, че "дизайнерите на пътешествията" работят от дома си за туроператорска или туристическа агенция, като директно се свързват с клиентите, за да планират пакета. Това е перфектна работа за жена, която си търси нещо с гъвкаво работно време, за да може да се занимава с децата си и всички други ангажименти около семейството."

 

Най-четените