Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Свръхзвуковият Конкорд ще полети отново

Конкорд може да "разтвори криле" отново през 2019 г., когато се навършват 50 години от първия му полет
Конкорд може да "разтвори криле" отново през 2019 г., когато се навършват 50 години от първия му полет

Когато Конкорд направи последния си полет преди около 12 години, се смяташе, че никога повече няма да излети във въздуха.

Днес обаче екип от ентусиасти, сред които - бивши пилоти и редовни пасажери на Конкорд, се опитват да възродят свръхзвуковия пътнически самолет.

Групата, наречена "Клуб Конкорд", вече е осигурила финансиране, с което полетите могат да се подновят до края на 2019 г.

Авиационните фенове, които нямат средствата, за да се качат на борда на самолета, ще могат да го разгледат от земята - в центъра на Лондон, където ще бъде поставена машината.

"Клуб Конкорд" си поставя две цели: на първо място, да инсталира самолет от легендарната серия на специална платформа, позиционирана срещу London Eye над Темза, след което да закупи втори Конкорд и да го върне в употреба.

Президентът на клуба Пол Джеймс смята, че първата стъпка от плана може да се осъществи до 2017 г. В "приземения" Конкорд ще бъде отворен и тематичен ресторант, в който ще се предлагат блюда от оригиналното меню на свръхзвуковите полети.

Срещу 40 млн. лири групата смята да закупи самолет, който в момента се пази в близост до летище Орли край Париж.

По-трудната задача ще бъде възстановяването на полетите с Конкорд. Клубът има достъп до допълнителен резервен фонд на стойност 120 млн. лири и пларнира да ги използва за покупката на втори самолет, който е изложен на летище Льо Бурже.

Когато самолетът бъде "реставриран" и мине всички тестове за безопасност, може да се използва както за демонстрационни полети, така и за корпоративни и специални събития или частни пътувания.

Идеята е Конкорд да "разтвори криле" отново през 2019 г., когато се навършват 50 години от първия му полет.

Самолетът, създаден конструиран от френската аерокосмическа компания Aérospatiale и British Aircraft Corporation, беше приземен през 2003 г. след 27 години служба.

Краят на Конкорд дойде след катастрофата на полет 4590 на Air France през 2000 г. и последвалото решение на Airbus (наследникът на френския производител) да прекрати поддръжката на самолета.

 

Най-четените