Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Спираме да откриваме нова музика на 33

С достигането на Христовата възраст слушателите започват да си мислят, че "музиката вече не я правят като едно време" Снимка: Getty Images
С достигането на Христовата възраст слушателите започват да си мислят, че "музиката вече не я правят като едно време"
Графиката на изследването показва връзката между възрастта и афинитета към най-популярните артисти Снимка: SkynetAndEbert.com
Графиката на изследването показва връзката между възрастта и афинитета към най-популярните артисти

Ако имате притеснения, че губите влечението си към нова музика, те може би са оправдани.

Поне това твърди ново онлайн изследване, което показва, че средно на 33 години хората престават да откриват нова музика и като цяло се придържат към вече изградените си вкусове.

Авторът на изследването е достигнал до този извод след изучаване на тонове потребителски данни от музикалната платформа Spotify, както и степента на популярност на отделните изпълнители според друг сайт, The Echo Nest.

Изследването показва, че тийнейджърите слушат почти изцяло най-популярните артисти, но вкусовете им внезапно се развиват в средата на 20-те и след това постепенно улягат до към средата на 30-те.

„Два фактора причиняват прехода встрани от популярната музика", се казва в изследването.

„Първо, слушателите откриват по-непознати музикални жанрове, които не са чували по радиото в ранните си тийнейджърски години, от изпълнители с по-слаба популярност. Второ, слушателите се завръщат към музиката, която е била хитова по време на израстването им - но която вече не е толкова популярна".

Изследването показва още, че мъжете се дистанцират от най-популярните изпълнители по-рано и по-надалеч, отколкото жените, както и че родителите в каквато и да е възраст слушат по-малко музика на популярни артисти, отколкото връстниците им, които все още нямат деца.

 

Най-четените