Китай копи-пейства световните забележителности | webcafe.bg
Webcafe

Китай копи-пейства световните забележителности

Lifecafe, CNN.com 09.01.2015, 15:46 (обновена 09.01.2015, 19:06)

1 от 12 снимки Назад Напред

Китайски вариант на архитектурни постижения

Изявен пример за "дупликатура" е гигантското копие на Айфеловата кула, която се извисява сред луксозен нов квартал в източния китайски град Ханджоу

След като доказа, че може да произведе пиратско копие на абсолютно всичко - от последен модел смартфон до белачка за картофи - и след това да го мултиплицира из целия свят с надпис "Made in China" - Китай започна да действа с още по-голям размах.

Новата, всъщност не чак толкова нова мода, но която се разпространява все по-масово в различни райони на Китай, се нарича:

"дупликатура".

Снимките в галерията са от репортаж от сайта на CNN, където могат да се видят някои от известните по света разпознаваеми сгради, квартали и дори градове.

Изявен пример за "дупликатура" е гигантското копие на Айфеловата кула, която се извисява сред луксозен нов квартал в източния китайски град Ханджоу.

В някои други наскоро построени градове пък могат да се видят копия на сградите на Белия дом, площад Сан Марко във Венеция и известния мост Тауър в Лондон.

Строителството на "дупликатурите", разяснява CNN, започва някъде в края на 90-те години, когато китайската средна класа започва да става малко по-платежоспособна и да се заселва в урабизираните нови зони в страната.

Големия бум в строителството, който се изразява в милиони нови сгради всяка година, принуждава собствениците и инвеститорите да мислят как да направят кварталите по-желани за продажба. Това предизвиква и създаването на "дупликатурите".

CNN разяснява също така, че копирането не се смята за табу в Китай, както е в САЩ и Европа, даже напротив - да копираш добре се смята за силно изразен талант.

Вижте повече тук.

Oще: айфеловата кула  галерии  галерия  забележителности  китай  копие  копи-пейст  реплика 


Още от Галерия

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 08.01.2015, 18:13

4 Seth Betruger | 13.01.201503:27

Разбира се, че това не е "копи-пейст". В ерата на глобализацията, световните забележителности са сведени до " обекти за споделяне в социалните мрежи" и в този смисъл нямат вече предишната си културна идентичност, просто защото вече принадлежат на всички. Също както Макдоналдс.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.01.2015, 23:51

3 Dragomir Draganov.100002021388702 | 10.01.201523:53

CNN по-добре да направи репортаж за времето, когато USA купуваха забележителности (като лондонския мост наприемр) и си ги носеха у тях. Или за направо заграбените забележителности като обелиска във Вашингтон.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 30.04.2011, 05:03

2 veselavesela | 10.01.201511:11

Нека да си копират. По-лошото е , ако на произведеното от тях липсва индикация : "Made in China". Прекалено се изсилиха и те - получи им се нещо, като ам. балон преди години.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2013, 19:18

1 Nikkor | 09.01.201523:57

Тази страна е силно надценена.Сигурно има много умни, работливи, предприемчиви китайци, които неуморно градят своето и на родината си бъдеще.Имал съм обаче срещи с няколко китайци и съм работил съвместно с някои от тях по проекти, в продължение на месеци и откровено казано...ами направо са гола вода.Един такъв индженер седна да прави чертеж на приспособление за ... айде да не изпадам в подробности и начерта един нищо и никакъв нонсенс, демонстриращ липса на най-основни познания по материята.
Английският им е пълна трагедия.Не разбират какво се казва и не могат да кажат какво мислят, ако изобщо мислят.Добре че Дън навремето обърна хурката от цоцоализъм на капитализъм, че иначе днес щяха да са Северна Корея, само че в масивно по-голям мащаб.
   

оценка

+3 -0

Най-коментирани