Ако VW има хрема, Волфсбург хваща пневмония | webcafe.bg
Webcafe

Ако VW има хрема, Волфсбург хваща пневмония

Webcafe.bg 25.09.2015, 13:20 (обновена 26.09.2015, 10:47)

1 от 3 снимки Назад Напред

Волфсбург

Снимка: © Getty Images

Преди две години Волфсбург бе обявен за най-богатия град в Германия

Ако Volkswagen има хрема, Волфсбург хваща пневмония. С това заглавие на репортаж от родното място на автомобилния гигант, AFP и големите западни медии повдигнаха въпроса какво ще стане с един от най-богатите градове в Германия.

Всичко във Волфсбург е Volkswagen - фабриката, която изхранва над половината население на града и разполага дори със собствен АЕЦ, футболният клуб, научният център и музеят за съвременно изкуство. Четирите комина на завода на компанията, разположен на брега на река Алер, логата навсякъде и колите по улиците ясно показват кой движи Волфсбург напред.

След като и европейските институции започнаха разследване, по всичко изглежда, че скандалът с дизеловите автомобили на Volkswagen тепърва ще се разраства. Неслучайно кметът на града Клаус Морс призова за спокойствие и изчакване на резултатите от проверките.

Страхът от намаляване на заплатите и закриване на работни места е в умовете на всички.

Освен солени глоби и обезценяване на акции заради погазването на екологичните стандарти, скандалът може да доведе до загуба на най-ценния ресурс за всеки бизнес - доверието на клиентите, което да се отрази на продажбите в дългосрочен план.

Местните жители се опасяват, че ще бъдат пряко засегнати при евентуална криза. Населението на Волфсбург е 124 000 души, като 73 000 са наети от Volkswagen - в администрацията, завода, изследователския отдел и т.н. Освен тях, доста хора работят за партньорски компании и подизпълнители на концерна.

"Цялото население е облагодетелствано от VW. Когато VW е зле, компанията плаща по-малко данъци и градът има по-малко пари за инвестиции, така че това засяга всички ни", казва Ангелика Хупецки, специализиран техник във Volkswagen и активен синдикалист.

"Тук всичко зависи от Volkswagen", резюмира тя.

Северният град, който се намира на 200 км от столицата Берлин, е един от най-богатите в Германия и има едно от най-ниската нива на безработица - 4.9 на сто при средно за страната 6.4 на сто. Жизненият стандарт на населението също е над средните нива.

"Хората са бесни, тъжни, разочаровани. Има и чувство на страх, защото става дума за хляба ни. Тук казваме, че когато Volkswagen има хремa, ние хващаме пневмония", коментира 55-годишният Карстен Щайнбах, който работи като таксиметров шофьор от 30 години и паралелно за Volkswagen от 13 години. Двете му деца също са част от служителите на автомобилния гигант.

Първият завод на Volkswagen, който произвежда култовите "Костенурки", е създаден през 1938 г. по идея на нацистите. 75 години по-късно гигантският завод продължава да бъде двигателят на града, като произвежда основно моделите Golf, Tiguan и Touran.

Мащабите му са поразителни - с площ от 6.5 кв. км, това е най-големият център за производство на автомобили в света, като заводът и административните сгради заемат приблизително площта на Гибралтар.

Интересно е също, че Волфсбург е сравнително нов град - основан е в първата половина на миналия век и се разраства основно заради автомобилната фабрика и служителите й.

Първото му име е Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben, в превод от немски език буквално означава Градът на "KdF-Wagen" ( както е известен култовият модел VW Beetle) до Фалерслебен, днес квартал на града.

Бeз паника

„Засега не виждаме никаква промяна, посетителите на "Autostadt" - гигантски тематичен парк, посветен на автомобилите и филиал на компанията, не са намалели", твърди Тобиас Рипе, говорител на парка, който всяка година привлича над два милиона посетители. Там могат да се видят ретро и съвременни модели на марките от концерна - Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, MAN и др.

Във Волфсбург хората вече чакат да се върне спокойствието. 59-годишен мъж от града на име Хаким си спомня думите на неговия баща, станал свидетел на шеметния възход на компанията: "Ако Volkswagen си отиде, Волфсбург ще стане призрачен град".

В крайна сметка хората в града са оптимистични, че всичко се приключи успешно, след като новото ръководство поеме нещата в свои ръце.

Oще: volkswagen  волфсбург  вредни емисии  германска икономика  град волфсбург  дизелови автомобили  екологични стандарти  река алер 


Още от Градът

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани