Наистина ли всички жени искат да се омъжат? | webcafe.bg
Webcafe

Наистина ли всички жени искат да се омъжат?

Николета Бонева Ховрин 28.07.2010, 14:07 (обновена 29.07.2010, 14:29)
булка

Скитниците винаги са били сами. Това е прекрасно по онзи мазохистичен начин, за който една възрастна жена веднъж ми каза: „Това, което жените можем да си причиним никой мъж не би успял дори и да опитва."

„Има ли някой специален?" - това взе да ме пита моята мила майка. Все по-често!

Обществото е различно, няма натиск, феминизмът е постигната цел (следователно мъртва), половете са равни, съжителството и брака са синоними...

Глупости - казвам аз на тези теории. Защото на мама не й пука какво твърдят вестниците, жената си пита - има ли някой специален, сиреч - мила ми пикло, кога ще се възпроизведеш?

Опитвам се да й обясня, че всичко е наред и съм щастлива. Но тя бърза да ми напомни: "Красива си и сега ти избираш, но после теб ще те избират..."

Аз съм на 24. Съветва ме майка ми, която се е задомила на не особенно ранните (особено за онова време) 38 години. Не е била дебела, ако това си мислите. Нито глупава. Нито й е липсвал талант - тя рисува божествено. Пътувала е, танцувала е, обличала се е fancy и е имала моите зелени очи и нейните червени коси.

Тя не го е направила, защо юрка мен? Дали не е разбрала нещо с годините, което се научава след като го объркаш тотално?

Тези дни един младеж (само да поясня, че на моите "младежи" снимките от бала са им черно-бели) усилено се опитваше да проникне в панталоните ми.

Пътят все пак минава през разговор, в който той с дълбоката убеденост на учен-изследовател ми разясни какво искам, изхождайки от това, че всички жени искат да се омъжат.

Обясних му, че не очаквам това. От учудването му стана ясно, че явно не само майките ни мислят така.

А какво искам след 5 години?

Финансовата стабилност да отгледам дете сама. "Бременните жени не са сами. За тях винаги се грижи мъж" - прозвуча красиво като детска приказка. И предизвика в мен бурен смях. Не се замислих - този смях е инстинкт. Както когато някой се опита да седне, но издърпат стола из под задника му и той се просне на земята. Така се смях аз. Но после се уплаших.

Мисълта, че някой би могъл да се погрижи за мен, явно е абсурдна.

Защото обикновено съм идиотът-приятел, жената-пич в мъжка компания, тая, която разчиства стая за секс във вилата, тая, която помага на мъжете да свалят мацките, а на сутринта е оставила хавлии за тях.

Аз съм "Барабар Петко с мъжете". Пия с тях, пуша с тях, цинична съм с тях и ги виждам, когато не се преструват. Затова не очаквам нищо от тях.

Или защото по стечение на обстоятелствата винаги избирам мъже с некрасиво минало и непроменливо настояще. "Хванали къра". Познавам приятелите им и жените, и любовниците им. Понякога, за съжаление, и децата им.

Как да ги обичам, щом ги разбирам?

Бракът не означава нищо.

Съжалявам, мили дами, не съм предател, просто изживях тази детска мечта, с която промиват мозъците ни. Явно има причина любимата ми приказка да е била тази за малката русалка - тя никога не се жени, но пък се превръща в пяна по свой избор... и е вечна.

За принца и нормалната девойка нищо не казват - те са си женени и до ден днешен - не ги ли виждате по улиците?

Но всеки знае, че подписът не е инжекция, която влива във вените на мъжа 20% отговорност, 60% вярност и още 20% любов за всеки случай. Ако той не е там за теб, никой съдия на света не може да го принуди.

Защо тогава хората, които са ни най-близки, тези които са ни създали, искат да се женим?

Скитниците винаги са били сами. Това е прекрасно по онзи мазохистичен начин, за който една възрастна жена веднъж ми каза: "Това, което жените можем да си причиним, никой мъж не би успял дори и да опитва."

Това винаги носи болка. Понякога носи и оргазъм, какъвто би изпитала фригидна жена, събудила се мъж в следващия си живот. Понякога не носи оргазъм. Може би моята мама знае това. Може би тя иска да ме завърже на земята, за да не пострадам.

Може би защото и тя е скитала дълго?

Oще: брак  възпроизвеждане  стабилност 


Още от Masters of Sex

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 30.11.2015, 12:44

41 Aleksandrit | 30.11.201513:16

Момиче!, майка ти наистина е права. Ти си само на 24г., но времето отминава, приятелите също си тръгват по своите трудови и семейни задачи.Все по-рядко ще се виждате и все по-кратки ще са срещите ви. Те ще се вълнуват от семейни проблеми и от въпроси за децата, затова по- трудно ще намирате общи теми и вълнения. А това ,че искаш да родиш и отгледаш дете сама, без мъж....не си прави героични илюзии. Не че е невъзможно, но повярвай ми ще се сблъскаш с сериозни проблеми, като се започне с това че детето ще носи не бащино а майчино име и се мине през това, че поне през първите 2-3 години не можеш да го оставиш и за секунда само, няма да можеш да отидеш нормално до магазина и до WC дори. Ще се чудиш от къде да намериш кой да ти помага и естествено майка ти ще се пренесе да живее при теб Усмивка /но тогава няма да се справяш сама/. Мога да ти говоря с дни, но не е точно моя работа. Смири се малко, не си въобразявай ,че си най- великото и самодостатъчно същество на света/никой от нас не е такъв и слава богу/. Послушай майка си тя знае какво говори!!
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 07.09.2011, 12:05

40 axsbf | 07.09.201112:34

Браво за статията! Всичко е въпрос на личен избор и решение. А за отглеждането на дете като самотна майка - стискам палци да се справи. Но с едно НО ... това хубаво дете, което ще порасне, ще има приятели и другари около себе си, повечето от тях и с ... още един родител. А едно чисто детско съзнание трудно възприема неща като ... обяснения как е отгледано само от майка му. Та ... в тази връзка ... може би е по-добре да е с партньора, когото е избрала да са заедно, вместо успешно да докаже, че може да се справя и сама. Иначе й пожелавам да си е независима колкото иска, дори да диктува нещата!
   

оценка

+0 -5

Регистриран на: 23.06.2011, 23:16

39 selena | 06.09.201111:46

Има едно изследване, което показва, че браковете сключени по сметка, а не по любов траят по-дълго. В което има много логика, защото когато сключваш такъв брак, ти знаеш какво да очакваш (всички минуси най-вече), а когато е по любов, в един момент любовта се превраща в битовизъм и романтиката изчезва и тогава започват трагедиите. Рядко страстното привличане трае цял живот, всичко омръзва с времето. Но бракът не е само любов. Той е много повече. Договор да имате семейство и да отгледате деца. Не знам защо го свързвате само с приятни неща. И всеки обича да го глезят и да се грижат за него. Само емоциално наранени хора говорят така. Но всеки е бил нараняван, но това не трябва да убива надеждата за по-доброто. Иначе бракът има повече негативи за жените отколкото за мъжете, но все пак това е мисията на хората-да продължат вида. Което пък е личен избор, защото децата много често изкореняват егоизма у човека. А пък както знаем от личен опит децата са неблагодарни и се питаме дали си заслужава, но тогава то ти се усмихва и май всичко придобива смисъл. Та бракът не е само да ти е кеф, дето се вика. Той е най-вече отговорност, която не всеки иска да поема, защото когато има подпис нещата изглеждат някак вечни и страшни. Когато няма брак нещата не изглеждат толкова страшни, ако не върви си вземам нещата и пробвам при следващия, но докога?! Многото връзки износват, особено жената, емоционално и това прави обвързването по-трудно и ставме по-взискателни. Но дали ние сме идеални и какво е другия да ни търпи? Но тове е друга и трудна тема.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 15.03.2011, 23:01

38 Кака Мара | 16.03.201117:08

С г-н Пламен Иванов просто няма как да не се съглася( по всички точки Много щастлив ).
Що се отнася до авторката, майка Ви настоява не за друго, а просто защото знае, че един ден и Вие ще станете на 38, а е крайно препоръчително дотогава да сте доста напред с изпълнението на репродуктивния си план( нищо лично, въпросът е принципен)
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 15.03.2011, 14:43

37 Lubo Marinov | 15.03.201114:44

Ееееех......ребро адамово, добре написано.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.01.2011, 20:09

36 Нека Ще | 14.01.201120:16

Хорвин малка комплексарке ,цял живот пребивана от пияния си баща ,изнасилена от чичо си.Хорвин се излага достатъчно ,но ние сега я чукаме и пак я чукаме ! Като ни омръзнеш ще те препикаем нали малка курвичке ! НАЛИ Палав
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 28.09.2010, 12:44

35 Лични финанси | 13.12.201016:33

Подкрепям Джул (#34) за брака.

Колкото до твърдението "Не искам никой да се грижи за мен" - кой нормален човек не иска да може да разчита на някой друг, освен на себе си Усмивка Хубаво е да можеш да разчиташ на някого. Отделен въпрос е дали ще се възползваш от това и колко често.

Прекаленото желание да си независим говори за неувереност и несигурност. Както примерно когато ИМАШ пари и приятел предложи да плати сметката, свиваш рамене - окей. А когато НЯМАШ пари и приятел предложи да плати сметката, избухваш: "Чакай малко бе, нямам нужда от теб! Или мислиш, че една сметка не мога да платя?! Кой ти иска подаянията?!" и прочее Много щастлив
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.12.2010, 20:34

34 Jul | 03.12.201020:41

Харесвам и напълно споделям идеята на Николета (автора), че двама души се женят/омъжват в сърцата си, а не в съда.

В този ред на мисли, ако двама души се обичат и желаят да сключат брак това не би следвало да е проблем и да води до полемики от вида: за/против омъжването.

Ако не си убеден, че човека е подходящ човек за теб и не смяташ, че е удачно да се ожениш за него, то не виждам и причини да съжителстваш с него.

П.П:
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best."
-- Marilyn Monroe
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 17.09.2010, 16:06

33 Blandy | 17.09.201016:19

До Пламен Ивановците.
Цитат „Жените хем се правят на Феминистки и искат равноправие ("Мисълта, че някой би могъл да се погрижи за мен, явно е абсурдна."), хем търсят мъж за брак (=сигурност) и така някой да се грижи за тях.”
Не знам дали в резултат от цвета на косата ми, или друг генетичен дефект, аз не искам равноправие. Искам оценка според възможностите на индивида, без претенции какъв е полът му. Защото Мъж за брак = сигурност, може да означава и сигурност за въпросният мъж, че заплатата на жена му ще плаща сметките, ипотеката, насъщният и маслото към него, докато той гледа мачовете от английското на фотьойла.
Навъртат се мачовци с напомпани във фитнеса бицепси, които с ъгълчето на окото за секунда преценяват финансовия статус, колата, къщата и чак тогава се заглеждат в гръдната обиколка. И независимо от обема на последната жертвоготовно заявяват, че имат сериозни намерения. Само при положение, че шест месечният им доход е по малък от месечния на блондито (може и брюнетка, това е поправимо). И са в потрес, че въпросното блонди не е паднало на колене в краката им от умиление, че ще бъде щастливо задомено и ще придобие престижния статус на омъжена, т.е. уважавана от обществото жена.
Голяма изненада, тя не желае да се грижи за него, не иска и той да се грижи за нея, иска някой, който да умее да се грижи за себе си и с когото, евентуално, заедно да се грижат за дете или деца, ако е рекъл Господ. А за това не е нужен подпис в Гражданското.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.08.2010, 17:17

32 Savina Grigorova | 24.08.201017:28

Леле какво заяждане за едно изразено мнение на младо момиче. Това мисли, това казва. Аз съм наполовина съгласна с нея. Не всички жени искат да се омъжат, но са малко тези, които искат да са сами.
Имам особено отношение към брака. Първо не смятам, че е жизнено важно и определящо до колко те обича 1 мъж. Доста по-решителна крачка е съвместният живот и ... децата.
Намерила съм човекът, с когото ми е приятно да съжителствам и искам да имам деца от него. Но за разлика от това, което втълпяват повечето женски списания не ми е фикс идея бракът и сватбата. Не се заричам, че няма да го направя, но и да не стане няма да страдам.
Бракът е един документ пред държавата, който урежда някакви взаимоотношения, задължения и отговорности. Когато интелигентни обичащи се мъж и жена се съберат те ще си спазват задълженията и отговорностите и без подпис.
Да аз не искам да съм сама, но не искам мъжът да ме издържа. Когато си част от едно семейство (без значение дали и по документи е семейство) трябва и двете страни да влагат средства. Не винаги може да е равностойно влагането на средства, но мое мнение е, че трябва не само мъжът да поема разходите и да купува всяка прищявка на любимата си
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани