За "тая" и "оная работа" | webcafe.bg
Webcafe

За "тая" и "оная работа"

Мария КасимоваМария Касимова
03.01.2016, 17:36 (обновена 16.01.2016, 15:28)
секс

За българина сексът не е гнусен само, когато е в идеалния си вариант - между мускулест пич с татуировки, плочки и обръсната глава и цицореста мацка с дупе като бебешки бузки и полуотворена уста...

"Сексът е да изриташ смъртта в задника, докато пееш"

Чарлз Буковски

Попаднах случайно в една група от хора на различни възрасти, всичките с относителни интелектуални претенции и силно прокламиран "отворен" светоглед. От онези събирания - с вино, приглушени светлини, тиха музика и рееща се в пространството идея за принадлежност към някаква субкултура, която иронизира мейнстрийма и пренебрежително пропуска покрай изтънчения си слух "посредствената" мисъл на средностатистическия човечец.

Та в тази точно компания по едно ранносутрешно часово време стана дума за секс.

Тръгна от някаква задявка за "пияна жена - весела къща", дяволито трансформирана в "пияна жена - весел креват". Оттам пък пое един хилав мъж с дълги пръсти и сложни фрази, който натъртено постави в пространството "проблема" за мястото на "въпросното женско пиянство и прикритата му сексуална изява НЕПРЕМЕННО (каза го натъртено) в ограниченото пространство на леглото", след което изнесе цяла реч за "лимитираното разбиране за параметрите на сексуалната изява в чисто пространствен план" и "невъзможността на средното съзнание да ситуира коитуса във вертикална среда или извън клишето за мекото легло, където всичко се случва скрито, под завивките"...

Да, и аз първо се питах къде съм попаднала, че трябва в два сутринта да си отварям акространния систематичен справочник, за да можем пет-шест пийнали хора на средна възраст да проведем един смислен разговор за ебането.

След това обаче той разговорът си тръгна, защото, когато се говори за секс, на всички им е интересно и имат мнение.

Няма да ви занимавам с подробности от онази нощ, но именно тя ме накара да се замисля върху присъствието и обговарянето на сексуалната тема у нас.

И логично да стигна до извода, че колкото и да се правим на големи отворковци, колкото и от разни телевизионни формати да се пощипват и ближат публично някакви полуразголени и ъпгрейднати хора, колкото и българите да се имат за големи любовници, а българките - за неустоими сексуални жрици, всъщност по отношение на публичните разговори за секс и свързаните с него теми сме си като едни най-обикновени перверзни селяни - сексуално ни се развързват езиците само, когато трябва да изпсуваме някого на майка.

Иначе ни е гадно, гнус ни е.

Преди години една моя колега със зачервени от свян бузи и отново в контекста на едно изпито предколедно уиски (че как без пиене се говори за секс?!) сподели, че "онова нещо с лапането на... знаеш какво" не можела и да си го представи и като доказателство на казаното съвсем естествено потръпна, сякаш някой й навира гол охлюв в носа.

Тогава трябва да е била на около трийсет и нещо, с цели три деца и щастлив брак, в който (сама си се похвали) "мъжът ми ме зачита като жена поне три пъти в седмицата".

Не, че не ми стана жал за този съпруг, който не може у дома да разчита на едно добро фелацио, но повече ми домъчня за въпросната му половинка, която ще да е живяла един бая скучничък сексуален живот, пък било то и зачетена три пъти седмично.

Докато ми даваше подробности от личните си сексуални табута, тази жена така и никога не се изрази с някаква конкретна дума.

"Онова нещо", "оная му работа" и "знаеш какво" бяха съответно начини да избегне думи като пенис, кур и член, собствената си вагина наричаше "оная грозна дума с п...". (Кобилкина още не беше блеснала, за да въведе в срамливия речник на българките думата "йони", с която допреди това те галено наричаха Йоаните и кръщаваха котенцта си... ъъъ, реалните си домашни котки, искам да кажа).

Най-смелият начин да озаглави семейното ебане беше фразата "правене на секс", което си е направо словесна революция в сравнение с предишното "уважаваме се/зачитаме се взаимно", бабешкото "любим се" и обикновеното "таковаме се".

Та, за да поддържам разговор на сексуална тема с нея, трябваше непрекъснато да внимавам в израза и набързо да си върна всички онези думички, с които говорим за секс с малки деца - пиленца, котенца, хоботчета и т.н. инфантилщини.

Когато я попитах защо не назовава нещата с истинските им имена и не е ли по-добре да си говорим като пораснали жени, тя сви физиономия в погнуса и каза: "Ма много са ни грозни думите за това нещо, бееее..."

Всъщност те думите ни не са грозни - те са си такива, каквито ние сме си ги натоварили да бъдат.

Наричаме ги "грозни", защото са започнали да назовават нещата от интимния свят тогава, когато принципно да се говори за това се е считало за "грозно", "неприлично" и дори "просташко".

Иначе нищо грозно няма нито в думата еба, нито в путка, нито в кур. Грозно има във всички онези внасящи допълнителен нюанс думи като "мърсувам" например. Защото етимологията е ясна - правя някакви работи (разбирай секс), които са "мръсни". А що мръсни? Ми щото така.

Да се говори за секса у нас е толкова непривично, че такъв разговор или изобщо не се случва или ако се случи, попада директно в графата "простотия".

Хората масово нямат културата не само да дискутират и споделят нормално тази толкова човешка своя потребност и способност, но и очевидно имат проблем и с удовлетворяването й.

Най-силното доказателство за това беше появата на онази псевдосексоложка с толкова маркетингово удобното име Кобилкина, която изведнъж се сдоби със стотици "чакащи по списък" курсистки, готови на всичко, за да научат как "да го", "да му" и "да си".

Честна дума, изпаднах в дълбок размисъл, когато разбрах, че дамите, готови да лигавят банан в компанията на още женици в учебна аудитория са много повече от тези, които биха се записали на курс по бизнес етикет или нервно-лингвистично програмиране.

И проблемът не е в дамите, които тепърва на трийсет, четиридесет или петдесет години ще разберат, че свирката е удоволствие и за двете страни, а в обществото, което предпочита лицемерно да отбягва тази тема, квалифицирайки я като "долна".

Точно заради това проблемът не е в самата Кобилкина - дет се вика, тя поне разкри на сума ти жени, че имат клитор, че аналният секс не е перверзия и че от гълтането на сперма няма да се натровят.

Проблемът е в манталитета, който се оказва чудесна почва за по-опасните "мисии" на учителки като "палавата рускиня" - в крайна сметка да възпитава у жените правенето на секс като покорност към мъжа, като "стратегия за задържането му", като умение, с което се печели - я любовник, я съпруг, я подарък, я някое оргазъмче така лекинко, ако може...

В този начин на говорене на секс аз поне не виждам нищо партньорско, напротив - поредното начукване на канчето на българката, която пак трябва да е жената-чудо, дето освен да врътка мусаки, перални и памперси, да може да врътка и добри минети, когато й се наложи.

Пък ако йонито й не е усетило трептенията на оргазма, да вземе да се запише на следващото кобилкино ниво, в което специалистката ще й разкрие как така и така да го достига това трептение сама.

За секса у нас се говори и с възхита към другите, които говорят за него свободно.

Много ни кефят например сърбите с това, че там всяко нежно, току-що напъпило девойче може така да метне в пространството едно "йебем ти пичку матери", че направо да се надървим масово.

Ама на тях по им било прилягало някак, на нас каруцарски ни звучало.

Каруцарски, да, защото цялата сексуална лексика излиза наяве единствено, за да наругае нещо или някого. Не, че в други езици не е така, но същите думи там участват и в нормалното говорене за секс - те не са непременно обиди. И това е така, защото за секса принципно си се говори.

Сексът като тема ни смущава не само, когато говорим за ебане.

Смущава ни всяка негова по-различна от общоприетата за "нормална" проява.

Не ви ли е омръзнало например от въпроса "Кой е мъжът в тяхната връзка?", когато става дума за двойка гейове? Сякаш, че мъжко-женско е единственото възможно отношение в секса - като телени копчета или полюси на батерии.

Не ви ли е ставало неудобно от глупостта в срамливите предположения какво се случва в леглото на двама еднополови, на двама различни по цвят на кожата, двама на преклонна възраст или с наднормено тегло, или пък на трима или четирима?

За българина сексът не е гнусен само, когато е в идеалния си вариант - между мускулест пич с татуировки, плочки и обръсната глава и цицореста мацка с дупе като бебешки бузки и полуотворена уста.

Сексът у нас не може да бъде мислен абстрактно - той трябва да има конкретна, при това обезателно красива визия, за да може да се постави изобщо като тема.

Затова и тук, когато кажеш за нещо, че е секси (професия, магазин, заведение, предаване, начин на преподаване, говорене), много често не те разбират или започват да те гледат с подозрение - сякаш във всяко стърчащо нещо виждаш пенис, във всяка издутина - цици, а ваденето на тапа с тирбушон направо те подмокря.

Чудесен пример за този примитивен начин на обсъждане на сексуалната тема са и константните изяви на вечните хейтъри в онлайн медиите, които обясняват "бездарието" на автора (особено, когато той е жена) единствено и само с липса на секс в живота му.

Което всъщност най-често прикрива липса на такъв в техния собствен.

Накрая само още една подробност, над която да се замислим. На български, когато искаме да кажем, че мъжът е еякулирал или жената е достигнала оргазъм, казваме, че те "са свършили".

На английски се казва, че са "дошли" (I came). На френски също. Това обяснява много неща - най-важното от тях е, че очевидно за нас в този момент на сексуалната заедност нещата "свършват", докато за онази култура те тъкмо "започват"...

За едно такова състояние на обществените, свободни и смислени разговори за секса говоря.

Oще: жени  мария касимова  мъже  правене на секс  секс  секси  сексуална тематика  смърт  таковане  тройки  хора  четворки 


Още от Masters of Sex

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 13.07.2011, 13:27

63 Павел Ангелов-Пулиев | 16.01.201613:41

Да, модерният език - писменият, за жалост,- става все по-мръсен и по-мръсен. Къде го старият, културен, свитичък, скромен, но изискан език? Сега всеки автор се надпреварва да пише с каруцарски език, демек вижте ме колко съм модерен и разкрепостен (а всъщност простак до немайкъде)! Останах изумен, когато прочетох великия труд на Милена Фучежиева "Сексът и комунизмът" с нейния супер-каруцарски език -отделно литературната стойност (никаква) на произведението- и се питам, какво печели националната ни култура с тези груби анатомически названия, вместо нежните евфемизми? Но види се, много съм изостанал, що и един толкова виден политик като Ахмед Доган си позволи в знаменитата си новогодишна реч да употреби глагола "ебавам" !! Накрая и аз ще се модернизирам: не се ЕБАВАЙТЕ с културния, възпитания, красив български език! Разкрасявайте го, обогатявайте го, оцветявайте го, но не го опросточавайте.
   

оценка

+2 -1

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

62 deowin | 06.01.201621:26

>не е като и ти да не си правил същото

Можеш ли да идентифицираш сам вида логическа грешка в това твърдение, или ти трябва помощ? Позоваване на...

>Мако нали точно заради това

Не, не беше заради това. За него, както за всички останали тук, продължавам да не знам нищо отвъд това, което сами сте решили да споделите. Не ме и интересува, защото не робувам на идеята, че ако живееш в Люлин, то задължително си пълен дебил.
Разбираш ли разликата между това и споделяната между мнозинството тук остра необходимост да "знаят" всеки детайл относно личния живот на всеки друг? Потника беше крайността в това отношение, но мнозина други демонстрират точно същата болезнена заинтригуваност, която кулминира в измисляне и безрезервна и необорима религиозна вяра в детайли около живота на хора, които дори няма как да познават. Помисли какъв тип страсти се задоволяват с такова поведение - за тях говоря.

>нормално е да се заинтересуваш с кого приказваш

В случая говорим за състояние, което е значително по-близко до e-stalking, отколкото до това "да се заинтересуваш".
Разликата е сходна на тази между човек, който обичаш секса, и масов изнасилвач.
Количествена? Може би.
Съществена? Определено.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

61 Дракон с кисело зеле | 06.01.201620:56

Понеже в предния коментар допуснах малоумна граматична грешка, да питам.
Уебкафе, кога ще въведете опция за редактиране на коментарите?

Впрочем, статията е изпълнена с граматични, стилистични и всякакви други грешки. Госпожа филоложката, дето я написа, не можа ли поне повърхностна корекция да й направи, преди да я публикува?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

60 Дракон с кисело зеле | 06.01.201620:53

Деовин, не е като и ти да не си правил същото. С Мако нали точно заради това цели страници водихте някакви тотално идиотски спорове преди време.

И да, нормално е да се заинтересуваш с кого приказваш.
Това - съвсем встрани от всичко, всъщност, доколкото не съм съгласен нито със статията, нито с някое от изказванията под нея.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

59 deowin | 06.01.201620:20

>нормално е да му бъде погледната муцуната

Напълно съгласен съм, това казвах и аз - че за хора, които са болезнено заинтригувани от другите личности и обстоятелствата около техните лични животи, и на които интересите и полемиката се изчерпват напълно с обсъждане на качествата на околните, това определено е напълно нормално.
Ти просто казваш, че си от този тип хора и намираш това за толкова естествено, че го очакваш от всички други.
Тук, виж, грешиш - не всички са като теб в това отношение.
За мое щастие, далеч не всички.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

58 Bichkiiata | 06.01.201616:40

п.п.

понеже съм фен на Ч. Буковски и си го чета в оригинал т.е. английски дори неговите екстремно провокативни сексуални изживявания описани в книгите му са далеч от нескопосания опит на автора да бъде вулгарно-кууллл по темата...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

57 Bichkiiata | 06.01.201616:33

аве Fedar, аз такова подлагане като твоето на Родриго не бях виждал откак потника ми се гъзеше преди да му акам в устата
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 07.04.2014, 19:50

56 dedo adji | 06.01.201613:28

Федаре, правите му кеф. Иначе нямаше да се подлага всеки път и ;о всякакъв повод.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.08.2012, 09:17

55 pixie | 06.01.201611:22

На английски казват "make love" и "have sex". На български казваме "правя секс", щом обсъждаме начина на изразяване на различните езици.
Но пък сякаш по-добре човек да прави секс, отколкото да говори за секс. Много приказки на пазара.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.01.2012, 18:03

54 паяка | 06.01.201610:59

В малкото ни общество тук, всички се знаем от години - кой с кого си има приказката, кой кого ебава всеки път, на кого никой не обръща внимание, кой като се появи разваля всичко, кого всички очакват заради остроумието му, така че новопоявилият се, ако е забавен или пък говори на въпреки на аудиторията, нормално е да му бъде погледната муцуната, пък е и по-учтиво някак си, като е нов, но те новите обикновено са по за малко. Прасе, а ти си тъп.
   

оценка

+2 -4